VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Polo 86c2f] Nierówno pracuje, przegrzany silnik ?
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=49297
Strona 1 z 1

Autor:  czacha001 [ Czw 25 Mar, 2010 ]
Temat postu:  [Polo 86c2f] Nierówno pracuje, przegrzany silnik ?

Yo.
Od sob auto biegu jałowym jakoś dziwnie się zachowuje. Trzęsie cała budą, obroty są jakieś za niskie. W sob.wymieniony został bak i filtr paliwa. Bak jest z 86c silnik na wielopkt.wtrysku. Wątpię, żeby to miało wpływ. Po odpaleniu często obroty falują przez 5sek (nie więcej)i potem spadają. Auto nie gaśnie. Ale po pracy silnika słychać, że coś jest nie tak. Wczoraj wracałem z pracy i zaczęła mi dziwnie skakać temp. 90/100/80/110 i stanąłem na parkingu, bo jak ruszałem spod świateł to polo jak traktor chodziło. Głośny klekot nieregularny i silnik jakby b.słaby. Aż się przestraszyłem. Temp wtedy była ok 110stop.(od razu zjechałem). Nie wiedziałem o co kaman. Maska w góre, nic nie dymi. Patrze - nie ma płynu w zbiorniczku. Nie wiem kurde kiedy wyciekł, bo nigdy nie widziałem plamy pod autem(a stan sprawdzałem max 2tyg temu). Z przyzwyczajenia zawsze sprawdzałem co się dzieje pod autem ze względu na cieknący bak i jak wspomniałem wyżej -nie widziałem z przodu żadnej plamy. Odczekałem, aż ostygnie dolałem wody, żeby sprawdzić, gdzie cieknie. Kurde nic nie leciało. Pod chłodnica zauwżyłem białe zacieki na pasie przednim. Z wężyków nigdzie nie cieknie (dziś po robocie -12h auto stało zauważyłem mała plamkę jak 2x5zł, czyli jednak cieknie coś tam). Po tym przegrzaniu auto ostygło odpaliłem i obroty już były ok. Ale pod domem na jałowym już znowu coś mu nie pasowało, objawy jak na początku opisałem.
Aha. Wczoraj jeszcze sprawdziłem olej i poziom jest ok nic się nie zmienił, na bagnecie kolor właściwy, pod korkiem lekki majo był. Dziś nie sprawdzałem. Jutro zobaczę.
Co teraz ? Pękła uszcz.pod głowicą ? Jak to sprawdzić, co go boli? Jakieś pomysły ?
Ratujcie.
Pozdro

Autor:  blazej1z [ Czw 25 Mar, 2010 ]
Temat postu:  Re: [Polo 86c2f] Nierówno pracuje, przegrzany silnik ?

Możliwe ze uszczelka pod głowica i sobie wypala płyn z układu.

Autor:  czacha001 [ Czw 25 Mar, 2010 ]
Temat postu:  Re: [Polo 86c2f] Nierówno pracuje, przegrzany silnik ?

A może coś z baku zassało jakiś syf stąd nierówna praca ?A płyn spierniczył przez dziurkę w chłodnicy ? SPr kompresji będzie w tym wypadku miarodajne ?

Autor:  PAVWel_G40 [ Sob 27 Mar, 2010 ]
Temat postu:  Re: [Polo 86c2f] Nierówno pracuje, przegrzany silnik ?

w tym wypadku komprecha ci nic nie pomoze (chyba ze dostawal bardzo malo paliwa i od temp sie cos wypalilo;)) natomiast polecam zrobic test na obecnosc CO2 w ukl chlodzenia- chodzi o to ze CO2 jest efektem spalania mieszanki, a pojawic sie w ukl chlodzenia moze tylko przez walnieta uszczelke pod glowica. W pracy robimy takie testy, ale w japonczykach tam niestety korek w chlodniczy jest duzo mniejsze i nie potrafie przez to zrobic testa w VW, ale moze w jakims warsztacie beda umieli

Autor:  ChomiX [ Wto 06 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [Polo 86c2f] Nierówno pracuje, przegrzany silnik ?

moze plyn Ci uciekl przez zbiorniczek wyrównawczy? ja tak mialem, jak sie zagrzal to zbiorniczkiem wybijalo...

Autor:  czacha001 [ Czw 08 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [Polo 86c2f] Nierówno pracuje, przegrzany silnik ?

Wymieniłem świece, kable WN, odmę + węże, filtr powietrza. Jutro oddaje do warsztatu. Ciągle zbiera się majonez płyn ubywa non toper, auto czasami podczas przyspieszania zaczyna szarpać/przerywać, jak jest zimny ciężko odpala(nie tak jak zawsze).

Na 99% jest to wina uszczelki. Poza tym zwiesza mi się termostat. Też muszę go wymienić, chociaż zmieniałem o chyba w lutym :smutny:

Autor:  pit,tg [ Czw 15 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [Polo 86c2f] Nierówno pracuje, przegrzany silnik ?

termostat uszczelka pewnie poszla bokiem przy wkladniu.. jak tak mialem ;) i dlatego tak plyn woda ucieka

Autor:  yomanaide [ Nie 18 Kwi, 2010 ]
Temat postu:  Re: [Polo 86c2f] Nierówno pracuje, przegrzany silnik ?

a sprawdzałeś o-ring przy wtykach od elektryki do termostatu? bo mi tamtędy uciekało i temperatura tez wariowała.



kolego podłącze się do tematu. u mnie sytuacja wygląda następująco- kiedy rano próbuje odpalić moją polóweczke to pokręci, pokręci rozrusznik i nic. Otwieram wtedy pokrywę filtru powietrza, wstrzykuje 50ml benzyny bezpośrednio do gaźnika i wtedy dopiero zakręci ;/ problem pojawia się jak jest zimno albo auto dłużej postoi. Jak silnik jest ciepły choć trochę albo pogoda jest sprzyjająca to ciężko bo ciężko ale pali jednak. ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak?

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/