Witam Na wstępie napisze skąd mi się wziął pomysł jako ze od jakiegoś czasu sprzedaje rożne łączniki silikonowe firmy autobahn88 i rożne inne ich akcesoria w tym BOV-y tak mniej więcej co dziennie odpowiadałem na 3-4 maile czy da się taki bov zainstalować w TDI (i tym podobnych silnikach) odpowiedz brzmiała oczywiście ze bezpośrednio się nie da (brak przepustnicy powoduje ze przy zmianie biegów nie ma różnicy w ciśnieniu miedzy kolektorem a dolotem co jest podstawa do otworzenia się zaworu upustowego, poza tym posiadanie takowego zaworu z "mechanicznego"punktu widzenia nie ma sensu w silniku diesla (chyba ze ktoś po prostu lubi dźwięk zaworu upustowego lub jeśli ma mocno przewymiarowana turbinę ) A ze pytań było masę to w końcu powstało u mnie coś takiego
 Jest to mikroprocesorowy sterownik zaworu upustowego (z przeznaczeniem do silników diesla) istnieje możliwość pobierania sygnału do otwarcia zaworu upustowego z dwóch elementów 1. TPS (na przyklad dla silnika dla arl to jest pin 69 z ecu) 2. Z Map sensora (tego o ile wiem nie ma żaden inny system tego typu) Urządzenie "samo" rozpoznaje rozpoznaje rodzaj sygnał. W urządzeniu ustawia się 3 wartości (służą do tego 3 potencjometry widoczne na pierwszym zdjęciu po lewej stronie) 1. wartość jaka musi osiągnąć napięcie na TPS lub map sensorze żeby urządzenie zadziałało (0-5v) 2. jak długo wartość z punktu 1 musi się utrzymać żeby urządzenie zadziałało (od 0 do 5 sekund) 3. jak długo ma być otwarty zawór upustowy (od 0 do 1 sekundy) A oto reszta elemntow potrzebnych do montazu (moze nie cala ale najwazniejsze czesci)
 Zaworek 3-drozny (tutaj akurat n75 z audi i zawor upustowy 2 tloczkowy . Pozdrawiam ps. całość będzie testowana na skodzie Octavi TDI
dobra sprawa z tym sterowaniem daj znać jak bedzie to chodzic turpik
|