VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Jetta mk2] Swap z 1.6 na 2.0 16V
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=42970
Strona 1 z 2

Autor:  Denzo [ Nie 13 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  [Jetta mk2] Swap z 1.6 na 2.0 16V

Witam.
Mam kilka pytań związanych ze swapem z 1.6 na ABf-a,ponieważ na forach niema bardziej szczegółowych informacji tylko powierzchowne :smutny: o chciałbym aby to poszło sprawnie.
Więc tak:
Czy będą potrzebne wahacze razem z kołyską,czy wystarczy tylko belka na łapę?
Czy będzie trzeba zmieniać piasty razem z przegubami?
Części które mam:
Silnik,chłodnica,skrzynia,półosie,komputer+wiązka,przednia belka na łapę
Czy to wystarczy?

Autor:  turpik [ Nie 13 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] Swap z 1.6 na 2.0 16V

uderz do Chęcika z naszego forum on mial taki motor u siebie w jettcie

Autor:  Denzo [ Nie 13 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] Swap z 1.6 na 2.0 16V

Aha dzięki zaraz do nie napisze

Autor:  Chęcik [ Pon 14 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] Swap z 1.6 na 2.0 16V

Jesli masz 1.6 to nie masz pompy paliwa z tylu tylko na bloku jak kazde mk2 1.6, oznacza to oczywiscie ze musisz zakupic pompe paliwa elektryczną tą pod podlogą no i ta w zbiornik. Tą pod podloga muisisz miec z calą obudową (koszem) no i oczywiscie musisz pociagnać weze paliwowe, najlepiej to wszysko nabyc z jakiegoś wielopunktu bo wtedy jest pompa 3 barowa a tyle jest potrzebne do abf-a. posiadam taką pompę pod podloge - oryginal boscha ale musiałbys sobie dokupic koszyk, pompa jest igla, chodzila do konca

co do tematu wózek itp:
opcje są 2

opcja 1, zostawiasz wozek z mk2 wraz z wahaczami ale wtedy musisz dokupic polosie z przegubami z mk2 g60, mam takie polosie na opylenie ale przeguby na nich są smieci, same poloski są ok. musialby zmienic przeguby,

opcja 2, zmieniasz wozek i whacze na te z mk3 abf czy tam toledo abf i wtedy zostaja polosie z abf, na moje opcja nr1 jest duzo mnie kopotliwa

belka przednia musi byc z mk3 gti vr6 lub toledo abf, u mnie na zwyklej belece z mk2 silnik nie lezał idealnie wiec zmienislem na tą z toledo abf (inny kąt nachylenia poduszki)

potrzebujesz pedaly poniewaz sprzegło jest na wysprzeglik hydrauliczny a nie na linke, pedaly najprosciej wlozyc z passata b3 - wszystkie oprocz 1.6 beznzyny i gołego diesla maja sprzeglo hydrauliczne i pedały jakich potrzbujesz, oczywiscie trzeba bedzie zrobic dziure w grodzi na wysprzeglik,

chlodnica wody z mk2 1.6/1.8 spokojnie daje rade z abf-em

tyle na razie

jak cos nie wiesz pisz, pozdro

Autor:  Denzo [ Wto 15 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] Swap z 1.6 na 2.0 16V

Dzięki bardzo:)
Mam jeszcze jedno pytanie czy w ABF-ie można zamontować chłodnice oleju?

Autor:  Chęcik [ Wto 15 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] Swap z 1.6 na 2.0 16V

Denzo napisał(a):
Dzięki bardzo:)
Mam jeszcze jedno pytanie czy w ABF-ie można zamontować chłodnice oleju?


nie mozna tylko trzeba, oryginalnie w abf-ie jest chlodnica oleju, zaraz obok filtra oleju

Autor:  tomtat [ Pią 18 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] Swap z 1.6 na 2.0 16V

Załóż sanki od mk3 bo na sankach od mk2 abf delikatnie krzywo leży. Wahacze mozesz zostawić, ale zawsze lepiej założyć wahacze i pólosie od mk3 bo bedziesz miał delikatnie szerszy rozstaw :) Belka z przodu moze zostać ale poduszka musi być wysoka (taka jak w 1.8 16v nie wiem czy 1.6 miało taką czy niską) i siedzi bardzo dobrze:)

Autor:  Denzo [ Sob 19 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] Swap z 1.6 na 2.0 16V

tomtat ja mam przednią belkę pod łapę,kompletne wahacze z kołyską,półosie wszystko jest :)
Może wiecie jak się sprawują kolektory z Ta Technix i jakie mają wyjście na wydech fi55 czy fi60?
Bo na razie kompletuje części bo ze swapem planuje ruszyć w zimę.

Autor:  tomtat [ Sob 19 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] Swap z 1.6 na 2.0 16V

Ale przednia belkę to sobie zostaw starą. W ogóle to ciężko mi sobie wyobrazić belkę z mk3 do mk2(jetta). Nawet nie ma gdzie chłodnicy później postawić. Mógłbym się pokusić nawet o stwierdzenie że w ogóle nie pasuje ale tego pewien nie jestem.
A po co Ci jakiś inny kolektor?? Seryjny z ABF'a jest bardzo dobry. Starcza na większe moce niż te co są. No chyba że dla wyglądu chcesz zmienić. I jak będziesz kupował kolektor to kupuj do mk2 a nie mk3. Są małe różnice w wymiarach i będzie walił o stabilizator.

Autor:  Denzo [ Sob 19 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] Swap z 1.6 na 2.0 16V

Chodzi mi o inny kolektor bo mi mechanik mówił żeby lepiej odprowadzał spaliny że się nie dławił tej mocy bo jest ciutke zmodowany a mianowicie:
-wałki Newman
-polerowanie kanałów dolotowych i wydechowych
-rozwiercona głowica
-kompletny wydech 2,5 cala
Zbieram fundusze na kolejne graty
To chyba dla takich początkowych modyfikacji jest chyba sens kupowania kolektora.

Autor:  tomtat [ Nie 20 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] Swap z 1.6 na 2.0 16V

Ja bym jeszcze nie zmieniał, ale w sumie jak juz masz cały wydech to taki pełny kolektor bez portek (które lubią sie dupić) i innych łączeń, będzie lepszy. Jeszcze jak masz zamiar dalej modzić to będzie spokój z wydechem.

P.S. Nie poleruj kanałów dolotowych na lustro. Zostaw takie przeszlifowane. Wydechowe jak najbardziej.

Autor:  Denzo [ Pon 21 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] Swap z 1.6 na 2.0 16V

Powiem Ci że nawet nie zaglądałem jak one są polerowane bo silnik zawiozłem do mechanika do który się tym zajmuje,a co do kolektora to muszę jakiś kupić bo silnik kupiłem bez i pierwszy jaki mi przyszedł na myśl to 4-2-1 :-D to z tego co wnioskujesz lepiej by było jakby był standardowy?

Autor:  tomtat [ Nie 27 Wrz, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] Swap z 1.6 na 2.0 16V

Myślę że jak nie masz ori kolektora i grubo idziesz z modami to kup 4-2-1. Chyba, że myślisz o turbo :-D w przyszłości to bez sensu kupowanie.

Autor:  Koszak [ Śro 07 Paź, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] Swap z 1.6 na 2.0 16V

Chęcik napisał(a):
opcja 2, zmieniasz wozek i whacze na te z mk3 abf czy tam toledo abf i wtedy zostaja polosie z abf, na moje opcja nr1 jest duzo mnie kopotliwa

dlaczego opcja druga jest bardziej kłopotliwa?

Autor:  norbi [ Czw 08 Paź, 2009 ]
Temat postu:  Re: [Jetta mk2] Swap z 1.6 na 2.0 16V

Koszak napisał(a):
Chęcik napisał(a):
opcja 2, zmieniasz wozek i whacze na te z mk3 abf czy tam toledo abf i wtedy zostaja polosie z abf, na moje opcja nr1 jest duzo mnie kopotliwa

dlaczego opcja druga jest bardziej kłopotliwa?

no bo musisz kompletowac czesci, a tak zostawiasz serie.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/