VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[polo 2f]Świecące kontrolki oleju i płynu po zapaleniu
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=37628
Strona 1 z 1

Autor:  Jaro2k [ Pią 06 Mar, 2009 ]
Temat postu:  [polo 2f]Świecące kontrolki oleju i płynu po zapaleniu

Witam i pozdrawiam wszystkich VW-maniaków.
Stałem sie szczesliwym posiadaczem VW POLO 92' FOX coupe silnik 1.3 gaznik.

Mam mały problem mam nadzieje tzn. gdy po dłuższym postoju zapale silnik to swiecą mi sie kontrolki oleju i płynu chłodnicy.
Po około max 30 minutach gasną.
Po wyłaczeniu silnika i zapaleniu tylko kontrolek,kontrolka oleju i plynu razem zamruga 2-3 razy a potem mruga tylko kontrolka oleju.
Po odpaleniu nie mruga nic.
Poziom wszystkich płynów ok.
Czy ktoś wie z czym to jest związane ??
Kolejne pytanie czy silnik u was sie tez tak szybko nagrzewa tzn po około 5 minutach na postoju mam ok 100-110 a jak jezdze to mam ciagle 90.

Kolejne pytanie troche z innej beczki.
Czy moge bez problemów przełożyć zegar z obrotomierzem z wersji GT czy bede musiał cos grzebac?

Licze na szybka i rozwiązującą odpowiedz.

Pozdrawiam

Autor:  ApoC [ Pią 06 Mar, 2009 ]
Temat postu: 

Jaro2k napisał(a):
Kolejne pytanie troche z innej beczki.
Czy moge bez problemów przełożyć zegar z obrotomierzem z wersji GT czy bede musiał cos grzebac?
totalnie 0 grzebania przepinasz wtyczke i działa wiem bo już to u siebie zrobiłem

Jaro2k napisał(a):
Kolejne pytanie czy silnik u was sie tez tak szybko nagrzewa tzn po około 5 minutach na postoju mam ok 100-110 a jak jezdze to mam ciagle 90.

90 podczas jazdy ze stałymi w miare obrotami to raczej norma ale 100 na postoju zdecydowanie za dużo a skoro płyny są ok to może droga od chłodnicy do silnika jest niedrożna

Jaro2k napisał(a):
Mam mały problem mam nadzieje tzn. gdy po dłuższym postoju zapale silnik to swiecą mi sie kontrolki oleju i płynu chłodnicy.
Po około max 30 minutach gasną.

za słabe ciśnienie :?: albo czujniki

Autor:  PAVWel_G40 [ Pią 06 Mar, 2009 ]
Temat postu: 

nie chce cie martwic ale chyba czas wymienic uszczelke pod glowica. mrugajace kontrolki na zaplonie to normalka. natomiast jesli swieca ci sie po zapaleniu to cos jest nie teges - kontrolka oleju - brak cisnienia oleju i chyba tak samo z kontrolka plynu.

temperatura stanowczo za wysoka bez wzgledu na wszystko uklad ma dzialac tak zeby plyn mial prawie 90C, wnioskuje ze skoro jedziesz-temperatura spada to termostat masz dobry i dlatego sadze ze prawdopodobnie uszczelka padla. sprawdz jeszcze czy jest "majonez" pod korkiem oleju i plynu i czy plynu ci ubywa. a przede wszystkim nie jezdzij nim bo jak ci sie gotuje to mozesz za nie dlugo korbe z ziemi zbierac;p jesli sie nie znasz udaj sie do mechanika bo nie ma zartow z tym.

ogolnie chyba wpakowales sie na mine, widze ze jestes z bytomia to moze wpadnij pogadamy ja rzuce okiem na co nie co. i naprawde jezeli nie chcesz silnika wymieniac to nie jezdzij za duzo tym autem i 3 razy dziennie kontroluj plyny. jezeli ci przekroczy 90C to albo zgas i niech stygnie albo szybko wylatuj na autostrade i pelny but wtedy powietrze go schlodzi,w moim 1.3 dzialalo:D chyba ze padly czujniki ale u mnie bylo tak (przy wydmuchanej uszczelce) ze jak sie zagotowal to z nawiewu lecialo bardzo zimne powietrze, a jak temp bylo ok to normalnie cieplutkie

Autor:  misza84 [ Pią 06 Mar, 2009 ]
Temat postu: 

z tym szybkim nagrzewaniem silnika to moze byc termostat albo czujnik ten niebieski od temperatury, z kontrolkami to juz gorsza sprawa moze byc faktycznie uszczelka pod glowica za male cisnienie oleju i moze sie zapalac, moga tez byc czujniki musisz krok po kroku posprawdzac, z przekladka licnzika najmniejszy problem wkladasz nowy z obrotkiem i smigasz

Autor:  rolek [ Sob 07 Mar, 2009 ]
Temat postu: 

Proponuję na początek posprawdzać czujniki, poczyścić styki i wymienić termostat.

Jeżeli nie pomoże to zacząłbym myśleć o uszczelce, sprawdź czy nie masz majonezu pod korkiem oleju jak już ktoś napisał.

Czy chłodnica przy tych 100-110 załącza się ? Jeżeli nie to całą diagnozę zacząłbym od sprawdzenia włącznika wentylatora, znajduje się on w chłodnicy po prawej stronie patrząc od przodu

Autor:  Jaro2k [ Sob 07 Mar, 2009 ]
Temat postu: 

tak wiec majonezu na korku nie mam jest czysty.
fakt faktem troszke tam cieknie z silnika ale nie az tak.
rury z chłodnicy są drozne(tak mi sie wydaje).
wentylator sie włacza wiec chyba oki.
z tego co gościu gadał to mu sie tak porobiło z tymi kontrolkami po wymianie czujników ,oleju itp wiec nie wiem moze cos poknocił z połączeniami.

@PAVWel_G40 kiedy i gdzie bysmy sie mogli spotkac jak juz zeby to looknąc wszystko.

Autor:  Medyk [ Sob 07 Mar, 2009 ]
Temat postu: 

Hmm u mnie ten sam problem. Kontrolki gasną po przejechaniu 10-15km. Silnik wprawdzie się szybko nie grzeje, chyba że narobię kilometrów i stanę w korku. Prawdopodobnie problem u mnie się zaczął gdy pękła mi śruba odpowietrzająca i miałem wyciek płynu chłodniczego (30km od domu)gdy dojechałem do najbliższej stacji benzynowej, zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego był pusty, dolałem do pełna i jechałem dalej, co parę kilometrów dolewając. Mam nadzieję, że to nie uszczelka. Mam też wrażenie, że silnik mi nie równo chodzi.
P.S. w 2010 chciałbym zamontować silnik PY, więc wszelkie remonty tego powinny się ograniczyć do tego, żeby działał i się do tej pory nie rozleciał. Jeżeli jest ryzyko zniszczenia silnika, trudno plany będą musiały poczekać. :((

Autor:  PAVWel_G40 [ Pon 09 Mar, 2009 ]
Temat postu: 

Jaro2k duzo pracuje ale w sobote wybieram sie do daVWida moze polecisz ze mna?
odrzucilem opcje termostatu poniewaz jesli by sie nie otwieral to faktycznie bedzie sie grzac ale nie bedzie temp spadac na autostradzie. W moim aav w miescie mialem 110C, od razu wywalilem termostat - troszke pomoglo w miescie dalej sie grzal ale nie tak szybko a na autostradzie 170 pelny but a temperatura spadala. Moze faktycznie czujniki szaleja. Jak ci zegar pokaze 110 to zobacz do zbiorniczka wyrownawczego czy ci sie tam woda gotuje i czy z nadmuchu zamiast cieplego leci mrozne powietrze.

Medyk w moim polo poprzednikowi wlasnie pekl grzybek od odpowietrzania i wtedy chyba zabil uszczelke pod glowica. Obserwuj wszystko a sie dowiesz. Jezeli nie chcesz teraz swapowac a by sie okazalo ze uszczelka to nie sa to jakies straszne koszta jesli masz odpowiedniego mechanika:D

Autor:  Medyk [ Pon 09 Mar, 2009 ]
Temat postu: 

No właśnie nie mam odpowiedniego mechanika. Ale raczej poczułbym zabicie uszczelki na osiągach. Poza tym czym się objawia zniszczona uszczelka pod głowicą?? Ostatnio oglądałem chop shop to jak im pękła uszczelka pod głowicą to auto zaczęło po prostu dymić. Chyba po prostu w jakiś ciepły suchy dzień wymienię czujniki i sprawdzę czy się coś zmieni, chociaż nadal pozostaje kwestia nierównej pracy silnika. Acha jeszcze jedno, ja jeżdżę dosyć rzadko, ale ostatnio jak jeździłem tak co drugi dzień to kontrolki po odpaleniu normalnie gasły, gdy miałem tygodniową przerwę, kontrolki znowu zaczeły gasnąć po 10km. może to po prostu olej się cały zlewa do miski i pompa nie nadąża go pompować??
Chyba dostanę bana za przejęcie tematu ;p Jaro2k mam nadzieję, że mnie zrozumiesz.

Autor:  Jaro2k [ Wto 17 Mar, 2009 ]
Temat postu:  Re: [polo 2f]Świecące kontrolki oleju i płynu po zapaleniu

rozumiem nie ma sprawy.
no ja na razie dalej jestem blady z tymi kontrolkami.
na początek wezme sie za wymiane termostatu i czujników,bo ostatnio troche go zagrzałem jak go butnołem na wysokie obroty i sie troche dymiło i było gorąco.
z dmuchawy leci mi ciepłe powietrze wiec nie wiem.
na razie jezdze powoli wiec nie ma co a do pracy tesh nie daleko wiec nic mu sie nie stanie.
jak wymienie to dam znac.

ps.czy ktos mógłby mi powiedziec jak maja być podłączone weze do tego krućca przy termostacie bo cos mi chyba nie pasuje.
górne rury są gorące a dolna zimna.
moze byc nawet fotka.

dzisiaj wymieniłem termostat wiec zobacze jutro czy sie cos zmieniło.

ps2.jakie powinny byc kolory czujników oleju patrząc od lewej bo ja mam czarny i brązowy ??

@ medyk u mnie tesh obroty pływają i za cholere nie umiem ich ustawic ale najpierw wymienie kable i swiece ,bo tam zaglądnełem i widziałem ze styki w kablach są zaśniedziałe ałaa potem pokombinuje z regulacją jak to coś da.
termostat wymieniłem i ciągle mam 110c a woda sie nie gotuje ,wiec wydaje mi sie ze czujnik jest do d...

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/