VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[passat B3] VR6 jaki olej? https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=36991 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | krzysiek919 [ Wto 17 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | [passat B3] VR6 jaki olej? |
Witam kopiłem VR6 o przebiegu 187000km jeździł nim stary dziadek i zalał do niego olej mineralny co mam teraz zrobić lać dalej mineralny czy półsyntetyk mu wlać ja myślałem nad mobilem super s 10w-40 co radzicie |
Autor: | turpik [ Wto 17 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
Witam To zalezy ile czasu lal ten olej. Jak z 50-60 i wiecej tys to ja bym nie ryzykowal i lal dalej mineralke a jak mniej to zalal bym polsyntetyka moze byc Mobil ![]() PozdraVWiam |
Autor: | Classic [ Wto 17 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
turpik napisał(a): Olej mineralny ma wlasciwosci uszczelniajace
kto ci takich glupot naopowiadal? |
Autor: | krzysiek919 [ Wto 17 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
właśnie nie wiem ile jest przejechane na tym oleju ale po kupnie pasuje go wymienić tak samo i pasek |
Autor: | turpik [ Wto 17 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
olej mineralny jest gestszy od syntetyka i moze posiadac dodatki uszczelniajace przez co leje sie go do silnikow o wiekszym przebiegu ktory jest juz troche weeksplatowany gdzie wszystkie uszczelki itp nie sa nowe i juz troche zuzyte przez czas. Olej mineralny nie wchodzi w mikro szczeliny (przez to ze jest gestszy )i moze powodowac minimalne pechnienie uszczelek |
Autor: | lucek [ Wto 17 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
turpik napisał(a): Olej mineralny ma wlasciwosci uszczelniajace i po zalaniu polsyntetyka albo pelnego syntetyka moze dojsc do rozszczelnienia niektorych uszczelek. turpik napisał(a): Olej mineralny nie wchodzi w mikro szczeliny (przez to ze jest gestszy )i moze powodowac minimalne pechnienie uszczelek Kto Ci takich bzdur naopowiadał? Jak tak dalej będziesz pisał, przejrzę wszystkie Twoje punkty pomógł w Technicznym i je zweryfikuję pod kątem zawartości merytorycznej. Sam przeszedłem w mk2 z minerała, którym auto było zalane na półsyntetyk i przez półtora roku nic się nie dzieje. Co do rozszczelniania się uszczelek, ile ich jest, co? Simmeringi na wale i na głowicy. Jak puszczają na jednym oleju, będą puszczać na innym, nawet kujawskim z pierwszego tłoczenia, znaczy, że trzeba je wymienić, a nie zalewać gęściejszy olej. krzysiek919, zlewaj tego minerała jak najszybciej i zalej jakiegoś dobrego półsyntetyka, który nie jest rozlewany w Polsce, np Valvoline, wystarczy taki. Panowie minerał we VR6, ciekawy pomysł, trochę silnik temperatury dostanie i po smarowaniu, szkoda silnika. krzysiek919 napisał(a): ale po kupnie pasuje go wymienić tak samo i pasek
We VR masz łańcuch, nie pasek. |
Autor: | krzysiek919 [ Wto 17 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
dzięki za pomoc chodziło mi o pasek do alternatora ja wiem ze w vr6 jest łańcuszek a co myslisz o mobilu super s 10w-40 |
Autor: | lucek [ Wto 17 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
krzysiek919 napisał(a): a co myslisz o mobilu super s 10w-40
Są tacy co go leją, poczytaj sobie ten temat: http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=28412 |
Autor: | turpik [ Wto 17 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
moze sie myle ale kiedys przeczytalem to w gazecie motoryzacyjnej MOTOR. Tak sie wlasnie teraz zastanawiam to po co produkuje sie olej mineralny ![]() ![]() Moze mi ktos wyjasnic ![]() Co do moich punktow nie mam nic do ukrycia co wiem to napisze moze sie komus przyda i staram sie pisac prawde |
Autor: | krzysiek919 [ Wto 17 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
dzięki za informacje zaleje VR6 mobilem super s 10w-40 |
Autor: | jacekGT [ Wto 17 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
mozesz tez nalac 10w-60 jest bardziej odporny na temp. |
Autor: | Classic [ Wto 17 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
turpik napisał(a): Tak sie wlasnie teraz zastanawiam to po co produkuje sie olej mineralny po to zeby zrobic z niego polsyntetyk i syntetyk jacekGT napisał(a): mozesz tez nalac 10w-60 jest bardziej odporny na temp.
popieram |
Autor: | krzysiek919 [ Wto 17 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
tem. mam w porządku nie przegrzewa mi silnik |
Autor: | jacekGT [ Wto 17 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
no to przelec sie przez 2 godniny 150km/h to zobaczysz o co mi chodzi zalej dobry olej na tym nie warto oszczedzac |
Autor: | krzysiek919 [ Wto 17 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
strasznie duża jest różnica w cenie 10w-40 można kupić za 60zl a 10w-60 jakieś 140zl |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |