VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[passat B3] VR6 jaki olej?
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=36991
Strona 1 z 2

Autor:  krzysiek919 [ Wto 17 Lut, 2009 ]
Temat postu:  [passat B3] VR6 jaki olej?

Witam kopiłem VR6 o przebiegu 187000km jeździł nim stary dziadek i zalał do niego olej mineralny co mam teraz zrobić lać dalej mineralny czy półsyntetyk mu wlać
ja myślałem nad mobilem super s 10w-40
co radzicie

Autor:  turpik [ Wto 17 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

Witam
To zalezy ile czasu lal ten olej. Jak z 50-60 i wiecej tys to ja bym nie ryzykowal i lal dalej mineralke a jak mniej to zalal bym polsyntetyka moze byc Mobil :) Olej mineralny ma wlasciwosci uszczelniajace i po zalaniu polsyntetyka albo pelnego syntetyka moze dojsc do rozszczelnienia niektorych uszczelek. Ja na probe zalalbym polsyntetyka i po przejchaniu kilkuset KM jak sie nie bedzie nic dzialo z silnikiem to pozostalbym przy polsyntetyku

PozdraVWiam

Autor:  Classic [ Wto 17 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

turpik napisał(a):
Olej mineralny ma wlasciwosci uszczelniajace

kto ci takich glupot naopowiadal?

Autor:  krzysiek919 [ Wto 17 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

właśnie nie wiem ile jest przejechane na tym oleju ale po kupnie pasuje go wymienić tak samo i pasek

Autor:  turpik [ Wto 17 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

olej mineralny jest gestszy od syntetyka i moze posiadac dodatki uszczelniajace przez co leje sie go do silnikow o wiekszym przebiegu ktory jest juz troche weeksplatowany gdzie wszystkie uszczelki itp nie sa nowe i juz troche zuzyte przez czas. Olej mineralny nie wchodzi w mikro szczeliny (przez to ze jest gestszy )i moze powodowac minimalne pechnienie uszczelek

Autor:  lucek [ Wto 17 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

turpik napisał(a):
Olej mineralny ma wlasciwosci uszczelniajace i po zalaniu polsyntetyka albo pelnego syntetyka moze dojsc do rozszczelnienia niektorych uszczelek.

turpik napisał(a):
Olej mineralny nie wchodzi w mikro szczeliny (przez to ze jest gestszy )i moze powodowac minimalne pechnienie uszczelek


Kto Ci takich bzdur naopowiadał? Jak tak dalej będziesz pisał, przejrzę wszystkie Twoje punkty pomógł w Technicznym i je zweryfikuję pod kątem zawartości merytorycznej.
Sam przeszedłem w mk2 z minerała, którym auto było zalane na półsyntetyk i przez półtora roku nic się nie dzieje.
Co do rozszczelniania się uszczelek, ile ich jest, co? Simmeringi na wale i na głowicy. Jak puszczają na jednym oleju, będą puszczać na innym, nawet kujawskim z pierwszego tłoczenia, znaczy, że trzeba je wymienić, a nie zalewać gęściejszy olej.

krzysiek919, zlewaj tego minerała jak najszybciej i zalej jakiegoś dobrego półsyntetyka, który nie jest rozlewany w Polsce, np Valvoline, wystarczy taki.

Panowie minerał we VR6, ciekawy pomysł, trochę silnik temperatury dostanie i po smarowaniu, szkoda silnika.

krzysiek919 napisał(a):
ale po kupnie pasuje go wymienić tak samo i pasek

We VR masz łańcuch, nie pasek.

Autor:  krzysiek919 [ Wto 17 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

dzięki za pomoc chodziło mi o pasek do alternatora ja wiem ze w vr6 jest łańcuszek
a co myslisz o mobilu super s 10w-40

Autor:  lucek [ Wto 17 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

krzysiek919 napisał(a):
a co myslisz o mobilu super s 10w-40

Są tacy co go leją, poczytaj sobie ten temat: http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=28412

Autor:  turpik [ Wto 17 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

moze sie myle ale kiedys przeczytalem to w gazecie motoryzacyjnej MOTOR. Tak sie wlasnie teraz zastanawiam to po co produkuje sie olej mineralny ?? tylko dlatego ze jest tani chociaz mineralny dobrego producenta kosztuje tyle co polsyntetyk sredniej marki ??
Moze mi ktos wyjasnic ??
Co do moich punktow nie mam nic do ukrycia co wiem to napisze moze sie komus przyda i staram sie pisac prawde

Autor:  krzysiek919 [ Wto 17 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

dzięki za informacje zaleje VR6 mobilem super s 10w-40

Autor:  jacekGT [ Wto 17 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

mozesz tez nalac 10w-60 jest bardziej odporny na temp.

Autor:  Classic [ Wto 17 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

turpik napisał(a):
Tak sie wlasnie teraz zastanawiam to po co produkuje sie olej mineralny

po to zeby zrobic z niego polsyntetyk i syntetyk
jacekGT napisał(a):
mozesz tez nalac 10w-60 jest bardziej odporny na temp.

popieram

Autor:  krzysiek919 [ Wto 17 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

tem. mam w porządku nie przegrzewa mi silnik

Autor:  jacekGT [ Wto 17 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

no to przelec sie przez 2 godniny 150km/h to zobaczysz o co mi chodzi
zalej dobry olej
na tym nie warto oszczedzac

Autor:  krzysiek919 [ Wto 17 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

strasznie duża jest różnica w cenie 10w-40 można kupić za 60zl a 10w-60 jakieś 140zl

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/