VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[all vw] 1Z, AFN, AHU, ALE a skrzynia 6biegów z nowszego TDI https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=36854 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | djbros [ Sob 14 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | [all vw] 1Z, AFN, AHU, ALE a skrzynia 6biegów z nowszego TDI |
duzo rzezby?? tzn nie chodzi mi o fizyczne zamontowanie jej (zawieszenie w aucie), ale np. czy ori linki z mk3 podejda, czy do silnika bedzie pasowac, itd itp ![]() od czego sprzeglo... ble ble ble ![]() |
Autor: | lucek [ Sob 14 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
djbros napisał(a): czy ori linki z mk3 podejda Powinny podejść, jeśli nie, musiałbyś wymienić wybierak na ten ze starej skrzyni. djbros napisał(a): czy do silnika bedzie pasowac Będzie pasować. djbros napisał(a): od czego sprzeglo
Raczej od golfa mk5, a3, leona itd... na 28 zębów wieloklin na wałku. Jeśli masz seryjną moc w tych silnikach, które wymieniłeś, to nie ma sensu wkładać tam 6-biegowej skrzyni, nawet VW kładł je chyba od 130PS w 1.9TDI i 140PS w 2.0TDI. |
Autor: | turpik [ Sob 14 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
jezeli wkladac 6 biegowo skrzynie to tylko do silnika o duzym monencie min 300 Nm bo silnik nie da rady. Skrzynie 6 biegowe maja od 1 do 4 mniejsza przekladnie glowna taka jak w zwyklych skrzyniach ale na 5 i 6 przekladnia jest dosyc duza i seryjny silnik bedzie meczyl na ostatnich biegach i nie bedzie mu to dobrze slozyc |
Autor: | lation [ Sob 14 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
Lucius Snow napisał(a): Jeśli masz seryjną moc w tych silnikach, które wymieniłeś, to nie ma sensu wkładać tam 6-biegowej skrzyni, nawet VW kładł je chyba od 130PS w 1.9TDI i 140PS w 2.0TDI. Byly skrzynie 6 biegowe w mk4 tdi 115 KM turpik napisał(a): Skrzynie 6 biegowe maja od 1 do 4 mniejsza przekladnie glowna taka jak w zwyklych skrzyniach ale na 5 i 6 przekladnia jest dosyc duza i seryjny silnik bedzie meczyl na ostatnich biegach i nie bedzie mu to dobrze slozyc
Przekladnie głowna ma stałą wartosc, chyba chodzi Tobie o przełożenia poszczegolnych biegow. |
Autor: | piters [ Sob 14 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
podobno od skody tez pasi, ktoś kiedyś taki swap robił |
Autor: | turpik [ Sob 14 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
lation napisał(a): Przekladnie głowna ma stałą wartosc, chyba chodzi Tobie o przełożenia poszczegolnych biegow. w skrzyniach 6 biegowych w mk4 biegi 1, 2, 3 i 4 maja inna przekladnie glowna (4,235) a 5 i 6 ma inna (3.273) |
Autor: | lation [ Sob 14 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
turpik napisał(a): w skrzyniach 6 biegowych w mk4 biegi 1, 2, 3 i 4 maja inna przekladnie glowna (4,235)
a 5 i 6 ma inna (3.273) Nie wiem czy dobrze rozumiem....wedlug tego co piszesz to w jednej obudowie skrzyni biegow sa dwie przekladnie glowne tak??? osobna dla biegow 1-4 i 5-6 . Czy cos zle zrozumialem??? |
Autor: | turpik [ Sob 14 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
lation napisał(a): turpik napisał(a): w skrzyniach 6 biegowych w mk4 biegi 1, 2, 3 i 4 maja inna przekladnie glowna (4,235) a 5 i 6 ma inna (3.273) Nie wiem czy dobrze rozumiem....wedlug tego co piszesz to w jednej obudowie skrzyni biegow sa dwie przekladnie glowne tak??? osobna dla biegow 1-4 i 5-6 . Czy cos zle zrozumialem??? tak dokladnie sa 2 przekladnie |
Autor: | lucek [ Sob 14 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
lation, to prawda, w mk4 masz taką skrzynkę: ESW 6-Gang [05/01 - 04/02] 1bieg 3,769 2 bieg 2,087 3 bieg 1,324 4 bieg 0,911 5 bieg 0,902 6 bieg 0,756 przeł. gł. 4,235 (1. - 4.) przeł. gł. 3.273 (5./6.) |
Autor: | djbros [ Sob 14 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
jak polosie, rozrusznik... silnik bedzie mial powyzej 300 nm sporo |
Autor: | turpik [ Nie 15 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
jak silnik bedzie mial powyzej 300Nm to powinien dac rade. A polosi nie trzeba bedzie wymieniac calych tylko przeguby wewnetrzne bo maja inne nr od tych z mk3 |
Autor: | morfeusz86r [ Pon 16 Lut, 2009 ] |
Temat postu: | |
to nie ja jestem autorem tego tekstu! Aby w Leonie 1,9 TDI VP (90 lub 110 KM) zamontować skrzynię 6 z silnika 130 lub 150 KM TDI potrzebne są: - skrzynia 6b z górną łapą (np: DRV, EFF, ERF, FEK, FEL, FMH, ERG, DRW) - kompletne sprzęgło 240 mm Sachs, - półosie ARL lub ASZ z przgubami wewnętrznymi 108 mm o konstrukcji zamkniętej, - wybierak z linkami do skrzyni 6, - rozrusznik PD, - wysprzęgnik w przewodem, - osłonę blaszaną sprzęgła, - worek po cukrze śrub do mocowania skrzyni, rozrusznika, półosi, łap, .... Dla zaciekawionych podam przełożenia skrzyni 5b EGS od silnika ASV i szkrzyń 6. Wszystkie prędkości policzone dla 3000 obr/min na silniku. Dla długiej skrzyni ERF (FMH) wynoszą (przy 3000 obr/min): 1 - 30 km/h 2 - 56 km/h 3 - 88 km/h 4 - 119 km/h 5 - 148 km/h 6 - 176 km/h Najdłuższa DRW ma: 1 - 30,6 km/h 2 - 55,5 km/h 3 - 86,8 km/h 4 - 120 km/h 5 - 149 km/h 6 - 180 km/h Najkrótsze 6 czyli DRV/FEK (dla ERG/FEL prędkości są o ok 0,5 - 1 km/h wyższe) mają (przy 3000 obr/min): 1 - 25,5 km/h 2 - 46 km/h 3 - 74,4 km/h 4 - 106 km/h 5 - 134 km/h 6 - 161 km/h Średnia EFF ma: 1 - 29,7 km/h 2 - 54 km/h 3 - 84,4 km/h 4 - 116,8 km/h 5 - 143 km/h 6 - 171 km/h Seryjna dla silnika ASV skrzynia EGS ma: 1 - 29,6 km/h 2 - 54 km/h 3 - 82,8 km/h 4 - 115,4 km/h 5 - 145 km/h 6 - tepier rakieta Teraz troszkę uwag technicznych. Potrzebne są do SWAPu: - skrzynia 6 z górną łapą, - półosie, - rozrusznik od skrzyń 6, - sprzęgło z dwumasem 240 mm, - wysprzęgnik hydrauliczny z łożyskiem oporowym, przewód metalowo-gumowy od przegrody czołowej do skrzyni, - wspornik trzymający linki wybieraka na skrzyni biegów, - gałka 6 (jak ktoś się chce zdradzić ), - kilka śrub od skrzyni 6 - do łapy górnej, od rozrusznika 2 szt, 3 czy 4 od połączenia obudowa - skrzynia bo są dłuższe w 6 jak w 5 (najlepiej wszystkie śruby od tego połączenia gdzieś dorwać), - śruby do przykręcnia półosi 12 szt. Są grubsze w 6 jak w 5. Wbrew obiegowym opiniom nie potrzeba: - wybieraka z linkami (sam wspornik tylko wystarczy), - blasznej osłony sprzegła (pomiędzy tymi osłonami jest jedna jedyna różnica - ta od 6 ma jeden otwór fi 10 więcej, który przy silniku VP jest nie wykorzystany. Problemy - przewód wodny zasilający chłodnice oleju trzeba włożyć w kawałek przeciętego grubszego przewodu gumowego by się nie przecierał i dociągnąć opaską zaciskową do przewodu masy silnika - koło mechanizmu wybieraka biegów na skrzyni, bo inaczej haczy o wybierak. Przewód wspomagania podobnie - ale w miejscu gdzie kończy się rurka metalowa a zaczyna gumowa idąca do maglownicy - w skrzyni 5 jest on odparty dwoma opaskami przykręcanymi do skrzyni, w 6 jest tylko jedna a jako, że skrzynia jest większa to przewód haczy o pokrywę skrzyni od strony nadkola lewego w tylnej częsci skrzyni, Przewód hydrauliczny wysprzęgnika - trzeba zmienić położenia wspornika plastikowego z góry podłużnicy na wewnętrzną stronę i odpowiednio podgiąć przewód by go tam umocować i nie ocerał o nic. |
Autor: | turpik [ Pią 17 Wrz, 2010 ] |
Temat postu: | Re: [all vw] 1Z, AFN, AHU, ALE a skrzynia 6biegów z nowszego |
znalazlem ciekawy temat na vortexie http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ures-Fixed) |
Autor: | Czesio7123 [ Nie 03 Lis, 2024 ] |
Temat postu: | Re: [all vw] 1Z, AFN, AHU, ALE a skrzynia 6biegów z nowszego |
Witam, czy skrzynia DRW podejdzie do Sharan 1.9 TDI asz ? |
Autor: | Sportowy1 [ Pon 13 Sty, 2025 ] |
Temat postu: | Re: [all vw] 1Z, AFN, AHU, ALE a skrzynia 6biegów z nowszego |
skrzynia DRW powinna pasować do Sharana 1.9 TDI ASZ, ale dla pewności sprawdź jeszcze numerację skrzyni, żeby mieć 100% pewność. Jak coś, to zawsze lepiej skonsultować się z kimś na miejscu. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |