VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[all vw] 1Z, AFN, AHU, ALE a skrzynia 6biegów z nowszego TDI
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=36854
Strona 1 z 1

Autor:  djbros [ Sob 14 Lut, 2009 ]
Temat postu:  [all vw] 1Z, AFN, AHU, ALE a skrzynia 6biegów z nowszego TDI

duzo rzezby?? tzn nie chodzi mi o fizyczne zamontowanie jej (zawieszenie w aucie), ale np. czy ori linki z mk3 podejda, czy do silnika bedzie pasowac, itd itp ;)
od czego sprzeglo... ble ble ble ;)

Autor:  lucek [ Sob 14 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

djbros napisał(a):
czy ori linki z mk3 podejda

Powinny podejść, jeśli nie, musiałbyś wymienić wybierak na ten ze starej skrzyni.

djbros napisał(a):
czy do silnika bedzie pasowac

Będzie pasować.

djbros napisał(a):
od czego sprzeglo

Raczej od golfa mk5, a3, leona itd... na 28 zębów wieloklin na wałku.

Jeśli masz seryjną moc w tych silnikach, które wymieniłeś, to nie ma sensu wkładać tam 6-biegowej skrzyni, nawet VW kładł je chyba od 130PS w 1.9TDI i 140PS w 2.0TDI.

Autor:  turpik [ Sob 14 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

jezeli wkladac 6 biegowo skrzynie to tylko do silnika o duzym monencie min 300 Nm bo silnik nie da rady. Skrzynie 6 biegowe maja od 1 do 4 mniejsza przekladnie glowna taka jak w zwyklych skrzyniach ale na 5 i 6 przekladnia jest dosyc duza i seryjny silnik bedzie meczyl na ostatnich biegach i nie bedzie mu to dobrze slozyc

Autor:  lation [ Sob 14 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

Lucius Snow napisał(a):
Jeśli masz seryjną moc w tych silnikach, które wymieniłeś, to nie ma sensu wkładać tam 6-biegowej skrzyni, nawet VW kładł je chyba od 130PS w 1.9TDI i 140PS w 2.0TDI.


Byly skrzynie 6 biegowe w mk4 tdi 115 KM

turpik napisał(a):
Skrzynie 6 biegowe maja od 1 do 4 mniejsza przekladnie glowna taka jak w zwyklych skrzyniach ale na 5 i 6 przekladnia jest dosyc duza i seryjny silnik bedzie meczyl na ostatnich biegach i nie bedzie mu to dobrze slozyc


Przekladnie głowna ma stałą wartosc, chyba chodzi Tobie o przełożenia poszczegolnych biegow.

Autor:  piters [ Sob 14 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

podobno od skody tez pasi, ktoś kiedyś taki swap robił

Autor:  turpik [ Sob 14 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

lation napisał(a):

Przekladnie głowna ma stałą wartosc, chyba chodzi Tobie o przełożenia poszczegolnych biegow.


w skrzyniach 6 biegowych w mk4 biegi 1, 2, 3 i 4 maja inna przekladnie glowna (4,235)
a 5 i 6 ma inna (3.273)

Autor:  lation [ Sob 14 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

turpik napisał(a):
w skrzyniach 6 biegowych w mk4 biegi 1, 2, 3 i 4 maja inna przekladnie glowna (4,235)
a 5 i 6 ma inna (3.273)


Nie wiem czy dobrze rozumiem....wedlug tego co piszesz to w jednej obudowie skrzyni biegow sa dwie przekladnie glowne tak??? osobna dla biegow 1-4 i 5-6 .

Czy cos zle zrozumialem???

Autor:  turpik [ Sob 14 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

lation napisał(a):
turpik napisał(a):
w skrzyniach 6 biegowych w mk4 biegi 1, 2, 3 i 4 maja inna przekladnie glowna (4,235)
a 5 i 6 ma inna (3.273)


Nie wiem czy dobrze rozumiem....wedlug tego co piszesz to w jednej obudowie skrzyni biegow sa dwie przekladnie glowne tak??? osobna dla biegow 1-4 i 5-6 .

Czy cos zle zrozumialem???


tak dokladnie sa 2 przekladnie

Autor:  lucek [ Sob 14 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

lation, to prawda, w mk4 masz taką skrzynkę:
ESW 6-Gang [05/01 - 04/02]
1bieg 3,769
2 bieg 2,087
3 bieg 1,324
4 bieg 0,911
5 bieg 0,902
6 bieg 0,756
przeł. gł. 4,235 (1. - 4.)
przeł. gł. 3.273 (5./6.)

Autor:  djbros [ Sob 14 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

jak polosie, rozrusznik...
silnik bedzie mial powyzej 300 nm sporo

Autor:  turpik [ Nie 15 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

jak silnik bedzie mial powyzej 300Nm to powinien dac rade. A polosi nie trzeba bedzie wymieniac calych tylko przeguby wewnetrzne bo maja inne nr od tych z mk3

Autor:  morfeusz86r [ Pon 16 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

to nie ja jestem autorem tego tekstu!
Aby w Leonie 1,9 TDI VP (90 lub 110 KM) zamontować skrzynię 6 z silnika 130 lub 150 KM TDI potrzebne są:
- skrzynia 6b z górną łapą (np: DRV, EFF, ERF, FEK, FEL, FMH, ERG, DRW)
- kompletne sprzęgło 240 mm Sachs,
- półosie ARL lub ASZ z przgubami wewnętrznymi 108 mm o konstrukcji zamkniętej,
- wybierak z linkami do skrzyni 6,
- rozrusznik PD,
- wysprzęgnik w przewodem,
- osłonę blaszaną sprzęgła,
- worek po cukrze śrub do mocowania skrzyni, rozrusznika, półosi, łap, ....

Dla zaciekawionych podam przełożenia skrzyni 5b EGS od silnika ASV i szkrzyń 6. Wszystkie prędkości policzone dla 3000 obr/min na silniku.

Dla długiej skrzyni ERF (FMH) wynoszą (przy 3000 obr/min):

1 - 30 km/h
2 - 56 km/h
3 - 88 km/h
4 - 119 km/h
5 - 148 km/h
6 - 176 km/h

Najdłuższa DRW ma:

1 - 30,6 km/h
2 - 55,5 km/h
3 - 86,8 km/h
4 - 120 km/h
5 - 149 km/h
6 - 180 km/h

Najkrótsze 6 czyli DRV/FEK (dla ERG/FEL prędkości są o ok 0,5 - 1 km/h wyższe) mają (przy 3000 obr/min):
1 - 25,5 km/h
2 - 46 km/h
3 - 74,4 km/h
4 - 106 km/h
5 - 134 km/h
6 - 161 km/h

Średnia EFF ma:

1 - 29,7 km/h
2 - 54 km/h
3 - 84,4 km/h
4 - 116,8 km/h
5 - 143 km/h
6 - 171 km/h

Seryjna dla silnika ASV skrzynia EGS ma:

1 - 29,6 km/h
2 - 54 km/h
3 - 82,8 km/h
4 - 115,4 km/h
5 - 145 km/h
6 - tepier rakieta



Teraz troszkę uwag technicznych. Potrzebne są do SWAPu:
- skrzynia 6 z górną łapą,
- półosie,
- rozrusznik od skrzyń 6,
- sprzęgło z dwumasem 240 mm,
- wysprzęgnik hydrauliczny z łożyskiem oporowym, przewód metalowo-gumowy od przegrody czołowej do skrzyni,
- wspornik trzymający linki wybieraka na skrzyni biegów,
- gałka 6 (jak ktoś się chce zdradzić ),
- kilka śrub od skrzyni 6 - do łapy górnej, od rozrusznika 2 szt, 3 czy 4 od połączenia obudowa - skrzynia bo są dłuższe w 6 jak w 5 (najlepiej wszystkie śruby od tego połączenia gdzieś dorwać),
- śruby do przykręcnia półosi 12 szt. Są grubsze w 6 jak w 5.

Wbrew obiegowym opiniom nie potrzeba:
- wybieraka z linkami (sam wspornik tylko wystarczy),
- blasznej osłony sprzegła (pomiędzy tymi osłonami jest jedna jedyna różnica - ta od 6 ma jeden otwór fi 10 więcej, który przy silniku VP jest nie wykorzystany.

Problemy - przewód wodny zasilający chłodnice oleju trzeba włożyć w kawałek przeciętego grubszego przewodu gumowego by się nie przecierał i dociągnąć opaską zaciskową do przewodu masy silnika - koło mechanizmu wybieraka biegów na skrzyni, bo inaczej haczy o wybierak.
Przewód wspomagania podobnie - ale w miejscu gdzie kończy się rurka metalowa a zaczyna gumowa idąca do maglownicy - w skrzyni 5 jest on odparty dwoma opaskami przykręcanymi do skrzyni, w 6 jest tylko jedna a jako, że skrzynia jest większa to przewód haczy o pokrywę skrzyni od strony nadkola lewego w tylnej częsci skrzyni,
Przewód hydrauliczny wysprzęgnika - trzeba zmienić położenia wspornika plastikowego z góry podłużnicy na wewnętrzną stronę i odpowiednio podgiąć przewód by go tam umocować i nie ocerał o nic.

Autor:  turpik [ Pią 17 Wrz, 2010 ]
Temat postu:  Re: [all vw] 1Z, AFN, AHU, ALE a skrzynia 6biegów z nowszego

znalazlem ciekawy temat na vortexie
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ures-Fixed)

Autor:  Czesio7123 [ Nie 03 Lis, 2024 ]
Temat postu:  Re: [all vw] 1Z, AFN, AHU, ALE a skrzynia 6biegów z nowszego

Witam, czy skrzynia DRW podejdzie do Sharan 1.9 TDI asz ?

Autor:  Sportowy1 [ Pon 13 Sty, 2025 ]
Temat postu:  Re: [all vw] 1Z, AFN, AHU, ALE a skrzynia 6biegów z nowszego

skrzynia DRW powinna pasować do Sharana 1.9 TDI ASZ, ale dla pewności sprawdź jeszcze numerację skrzyni, żeby mieć 100% pewność. Jak coś, to zawsze lepiej skonsultować się z kimś na miejscu.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/