VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[golf mk3]Oznaczenia i przełożenia skrzyń biegów w ABF i AFN
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=36772
Strona 1 z 3

Autor:  Kevin [ Śro 11 Lut, 2009 ]
Temat postu:  [golf mk3]Oznaczenia i przełożenia skrzyń biegów w ABF i AFN

Siema
ma ktoś moze lub wie gdzie znajde oznaczenia a raczej oznaczenia i przełozenia skrzyn stosowanych w ABFach oraz AFNach??
z gory dzieki

Te wujek, zakładaj porządnie tematy w Technicznym.
Lucius Snow

Autor:  turpik [ Śro 11 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

Witam
w AFN sa matowane skrzynie
CYP przelozenia to (1)3,778; (2)2,063; (3)1,348; (4)0,967; (5)0,744; (gl)3,875

a w ABF to wrzuce jak bede w domu bo dokladnie nie pamietam

Autor:  Kevin [ Śro 11 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

dobr asuper... to czekam jeszcze na przełozenia ABFowskiech skrzyn

Autor:  norbi [ Śro 11 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

W ABF skrzynia CDA ma : 3,300 1,944 1,308 1,029 0,837 :) glowne 3,389.

Autor:  turpik [ Śro 11 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

w ABF byla jeszcze skrzynia
DPA przełożenia (1)3,300; (2)1,944; (3)1,308; (4)1,029; (5)0,837; (gl)4,250

a w AFN byl jeszcze automat 4 biegowy
DAB przełożenia (1)2,714; (2)1,441; (3)1,000; (4)0,743; (gl)3,200

Autor:  Kevin [ Śro 11 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

reasumując....
CYP przelozenia to (1)3,778; (2)2,063; (3)1,348; (4)0,967; (5)0,744; (gl)3,875
ABF skrzynia CDA ma : (1)3,300; (2)1,944; (3)1,308; (4)1,029; (5)0,837; (gl) 3,389
DPA przełożenia (1)3,300; (2)1,944; (3)1,308; (4)1,029; (5)0,837; (gl)4,250

widac ze pierwszy bieg jest zdeka długi, drugi bieg oraz trzeci juz zblizony, 4ty jest juz widocznie krótszy a 5tka juz najkrótsza

czy w takim razie przyjmujać ze silnik to jednostka 210konna/270Nm :) przy skrzyni CDA czyli dedykowanej do ABFa silnik ten ma duze problemy z trakcją wiec czy przy skrzyni CYP bedzie lepiej ale czy lepiej tylko w sensie trakcji a straty mocy czy tez moc na kołach bedzie mniejsza??
czy różnice widoczne sa na tyle duze by mozna sie obawiac ze skrzynia ta (cyp) bedzie mulic 210 konny silnik i bedzie najzwyczajniej wolniej zbierac auto??

Autor:  norbi [ Czw 12 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

To teraz patrz i sie smiej :D

Skrzynia CYP:
Image

Skrzynia CDA:
Image

Sam nie moglem uwierzyc, sprawdzalem kilka razy :D

Autor:  turpik [ Czw 12 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

tak jak norbi napisal wystarczy proste przeliczenie ostatni bieg razy przekladnia glowna i im liczba jest mniejsza to bieg jest dlozszy i wiecej mozna jechac takze wynika z tego ze skrzynia z AFN-a jest minimalnie krotsza od tej z ABF-a podobnie jest ze skrzynia z VR6 CCM ktora jest prawie identyczna jak CDA. Takze silnik nie powinien mulic na CYP a wrecz moze miec wieksze problemy z trakcja niz ta z ABF-a

Autor:  Kevin [ Czw 12 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

nie wiem czy to ma wpływ...(ja mysle ze ma) tdi nie kreci sie do 6300 a abf kreci sie do 7000 jak pamietam podobnie 1.8t

Autor:  norbi [ Czw 12 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

1.8t kreci sie do 6300 z tego co kojarze ;) w pasku, nie wiem jak s3.

Autor:  Kevin [ Czw 12 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

a jestes w stanie to polczyc jesli tdi kreci sie do np 5000? dla skrzynki oczywiscie CYP

Autor:  turpik [ Czw 12 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

kolega AFN jechal gdzies 210 i mial troche ponad 4tys obr takze mysle ze przy 5tys bedzie gdzies 250 ale tutaj trzeba wziasc poprawke na niedokladnosc licznika i obwod kola takze bedzie napewno mniej w rzeczywistosci

Autor:  norbi [ Czw 12 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

pamietam ze 20jahre z kumanem lecielismy ile wlezie to pozniiej sie zapytam ile obr bylo ;p pozniej tez Ci policze ile afn na cyp lata...

Autor:  cowboy [ Czw 12 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

Kevin napisał(a):
a jestes w stanie to polczyc jesli tdi kreci sie do np 5000? dla skrzynki oczywiscie CYP


5000rpm 231,7 km/h dla opon 215/40/16


6000rpm 278,4 km/h dla opon 215/40/16

chyba styknie :)

na I biegu 6000 rpm to 54 km/h
na II biegu 6000 rpm to 100 km/h
na III biegu 6000 rpm to 152 km/h
na IV biegu 6000 rpm to 214 km/h

Autor:  Kevin [ Czw 12 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

tak ale teraz chodzi mi czy po prostu to ze bedzie leciał szybciej nie bedzie miało ujemnego przełozenia na przyspieszenie bo o to mi chodzi....
czesciej przyspieszenie bede wykorzystywał niz predkosc max, kilka osob uznało ze skrzynka CYP bedzie po prostu muliła 1.8t i auta o mniejszej mocy nie beda miały tutaj ze mna problemu....

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/