VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[golf mk3] 2.0 8v ADY dolot z kwasowki + sportowa wkladka
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=36362
Strona 1 z 2

Autor:  kamilos33 [ Pią 30 Sty, 2009 ]
Temat postu:  [golf mk3] 2.0 8v ADY dolot z kwasowki + sportowa wkladka

Witam,
Mam zamiar pobawic sie z dolotem w MK3 silnik ADY czyli 2.0 8V. Chce wyspawac rure dolotowa z kwasowki wypolerowac ja w miare mozliwosci w srodku, chce wypolerowac rowniez reszte elementow przez ktore przeplywa powietrze czyli przeplywomierz, i przepustnice.
Do tego mam zamiar wyciac wieksza dziure w ori puszcze i wlozyc sportowa wkladke filtra powietrza.
I tu moje pytanie czy ktos z was bawil sie w ten sposob i co takie zabawy moga przyniesc ciekawego...?

Do tego chce rowniez wyciac katalizator w jego miejsce gola rura o srednicy reszty wydechu.

Jezeli chodzi o dolot to wiem ze ladnie brzmi dzwiek czegos takiego, slyszalem w 1.8 w MK2 GTI, ale nie wiem czy mozna spodziewac sie czegos po osiagach, mam zamiar sprawdzi pozniej to wszystko na hamowni. z gory dzieki za wypowiedzi na ten temat i pozdraVWiam :D

Autor:  piters [ Pią 30 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

kamilos33 napisał(a):
ale nie wiem czy mozna spodziewac sie czegos po osiagach, mam zamiar sprawdzi pozniej to wszystko na chamowni.

na hamownie z takim modem to nawet nie jedz, szkoda kasy.
taki mod moze ewentulanie znikomo poprawic dynamikę i nic więcej.

Autor:  kamilos33 [ Sob 31 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

piters napisał(a):
taki mod moze ewentulanie znikomo poprawic dynamikę i nic więcej.


To logiczne, ale chce przy okazji sprawdzic w jakiej kondycji jest silnik ile koni sie rozbieglo...

Autor:  CICHY G60 [ Sob 31 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Image

Miałem taki dolot w ADY wraz z wkładką K&N i poza wyglądem żadnych różnic się oczywiście nie zauwazy..

Z wycinaniem katalizatora to lepiej ostrożnie, chodzą glosy ze akurat w tym silniku jego wycięcie znacząco pogarsza elastyczność przy niskich obr.

Ja miałem w ADY wydech z kwasówki sr.50mm na 2 tłumikach + seryjny katalizator, wkładka filtra K&N . Na hamowni 120ps i 183Nm :)

Autor:  kamilos33 [ Nie 01 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

CICHY G60 napisał(a):
Z wycinaniem katalizatora to lepiej ostrożnie, chodzą glosy ze akurat w tym silniku jego wycięcie znacząco pogarsza elastyczność przy niskich obr.


Ale jezeli wyzej byloby lepiej to trzeba byloby ocenic czy wieksza bedzie strata czy zysk

Autor:  maciej80 [ Nie 01 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

Cichy jaka miales srednice tego dolotu??

Autor:  kamilos33 [ Nie 01 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Cichy jaka miales srednice tego dolotu??


no wlasnie, ja mam zamiar zrobic taka srednice jak jest seria

Autor:  CICHY G60 [ Nie 01 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

nie pamiętam dokładnie (76mm chyba) , w każdym razie miało tyle co seryjna guma


przypominam - poza wyglądem nie daje to nic :)

Autor:  kamilos33 [ Pon 02 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

przyszedl mi do glowy jeszcze pomysl z rozwierceniem przepustnicy...? moze ktos robil cos takiego, mam gdzie wykonac tylko jak pozniej z ruchoma czescia czy bedzie trzeba miec rowniez taka o wiekszej srednicy czy rozwierca sie przed itd itp, dobrze byloby zobaczyc jakies fotki, z gory dzieki

Autor:  CICHY G60 [ Pon 02 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

Ale PO CO ? Tuning silnika nie opiera się na metodzie "tu rozwierce, tam przeszlifuje i będzie moc" ! Jak rozwiercisz przepustnice to nic nie zyskasz bo i tak motylek w niej ma określoną średnice i to on odgrywa tam główna rolę - a zwiększanie jego średnicy tez nie przynosi efektów przy seryjnym silniku.. Kolega w silniku 2E zastosował dla testu przepustnice z VR6 i auto nie jechało , szarpało itd bo dostawało za dużo powietrza - po takich modyfikacjach trzeba wystroić auto !


Podstawa w 2.0 8v to dobry wałek rozrzadu !

Autor:  kamilos33 [ Pon 02 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

CICHY G60 napisał(a):
Podstawa w 2.0 8v to dobry wałek rozrzadu !


Ok dlatego pytam, zeby nie robic bledow... Jak wyglada sytuacja po wymianie walka, strojenie rowniez by sie przydalo pewnie...?

Autor:  CICHY G60 [ Wto 03 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

Oczywiście trzeba


Moj kolega jest w trakcie robienia golfa mk3 z silnikiem 2E i zobaczymy co z tego wyjdzie, wałek catcams 273st + regulowane kółko rozrządu, obrobiona głowica (kanały,planowanie), kolektor 4-2-1 rurowy + reszta wydechu Hartmann, poprawiony dolot itp i na koniec zostanie to wystrojone.. Jak będą jakieś wyniki z hamowni to wrzucę wykres.


Tu filmik jak jedzie takie lekko dłubnięte 2.0 8v w mk3 ;) http://www.youtube.com/watch?v=7DAUej56 ... annel_page

Autor:  papol [ Śro 04 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

;) jedzie przyjemnie,fajnie bylo by stanac na kreske z nim,i zobaczyc komu lepiej to wyszlo,bo mysle ze do mojego troche mu brakuje :D Tutaj mam film od 0-100 zaraz po zlozeniu silnika,bez strojenia,bez ukladu wydechowego,bez dolotu,bez kola odelzonego,bez krotkiej skrzyni. http://www.wrzuta.pl/film/676W1kGyXN/obraz_144

Autor:  CICHY G60 [ Śro 04 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

papol niestety na twoim filmiku prawie nic nie widać... Tamten jeździł około 14.9-15.0 na 1/4mili na zawodach a twój ? :)

Stanąć na kresce z tym z filmiku nie da rady bo został rozłożony na części a właściciel zbudował sobie mk2 1.8 T jadące o tak :
http://www.youtube.com/watch?v=uPSKQJvS ... annel_page
http://www.youtube.com/watch?v=leSkgK9T ... annel_page rusza z 2'ki bo jest na skrzyni 2Y

Autor:  papol [ Śro 04 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

Ladnie jezdzil ale faktycznie szkoda go.A jak zrobie 1/4 to porownamy czasy. :D

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/