VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[polo 86c2f] Swap 1.9 TDI do polo, da radę?
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=36191
Strona 1 z 2

Autor:  polityk [ Nie 25 Sty, 2009 ]
Temat postu:  [polo 86c2f] Swap 1.9 TDI do polo, da radę?

Witam,

Ostatnio zastanawiam się (narazie teoretycznie, zbierając dane) czy da radę przeszczepić 1.9 TDI do Polo 2F. Silnik wielkościowo zdaje się wejść, jednakże pewnie będzie mnóstwo problemów z przeniesieniem napędu, upchnięciem skrzyni biegów, zawieszeniem itd.

Istota 1.9 TDI w Polo ma swoje uzasadnienie. Standardowo możemy grzebać w G40 i wyciągnąć te 150-170 koni. Implementując np. ARL mamy już 150 KM w serii i większy moment obrotowy.

Zna ktoś może jakiś warsztat w Wawie, który mógłby się tym zając (chętnie podjadę obgadać sprawę) a może ktoś słyszał już o takim projekcie.

Będę wdzięczny za każdą opinię i efektywną krytykę.

Autor:  sundecade [ Nie 25 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Teoretycznie wszystko da sie wsadic od polo, jest nawet projekt mkI co ma tysiac koni, 86c z 1.8T ale kupe z tym roboty. najłatwiej (i chyba najtaniej) wsadzic G40 albo uturbić 3f, to juz wystarczy. Ale jesli maszs sporo kasy to Twoj wybor. napisz do GTO albo Evolution oni wiedza sporo na temat takich SWAP'ow
Pozdro

Autor:  kas18 [ Nie 25 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

polityk powiem tak zacznij zbierać na migomat
za samo zrobienie łap, przespawanie podłużnic itp skasują krocie
kumpel wsadzał 1,8T do 86c i wraz z silnikem wyszło go ponad 8 tyś
robiąc wszystko na używanych częściach
poprostu trzeba powalczyć :)
zawieszenie gwintowane- ale sprężyny trzeba sobie dobrać
hamulce wzmocnić i dodać na tył
układ wydechowy totalnie wywalić i zacząć robić nowy
pas przedni do wywalenia i do przeróbki
grzebanie i przerabianie elektryki
przerobienie pompy układu hamulcowego
przerobienie kasety zmiany biegów

Andy ma zwobione na wózku z Golfa 2 (cała komora ulepiona z golfa)

Autor:  sundecade [ Nie 25 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Takze masz potwierdzenie, ze duzo taniej Cie wyjdzie G40 a uwierz, ze ten silnik jedzie !

Autor:  Goozik [ Nie 25 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

skoro v5 jezdzi w corrado to i tdi do polo 2f wejdzie..pytnie tylko po co :?:
skoro g40 i tak daje rade,no chyba ze chcesz miec jedna w swoim rodzaju poloowke;)

polityk napisał(a):
Istota 1.9 TDI w Polo ma swoje uzasadnienie


zapewne nikt niema takiego silnika w 2f w EU ]:->

polityk napisał(a):
Zna ktoś może jakiś warsztat w Wawie, który mógłby się tym zając


obawiam sie ze jak sie podejmiesz to bedziesz przecierał szlaki...tak czy siak ciekawy pomysł i fajnie byloby zobaczyc 200 konne tdi e w 2f ;)

Autor:  kas18 [ Nie 25 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Goozik mylisz się TDI w 86c i 86c2f jest wiele
nawet w polsce masz jedno 86c2f z TDI :P o którym słyszałem i widziałem fotki

Autor:  swIP [ Nie 25 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Wszystko kwestia $$$ ale osobiscie dla mnie to bez sensu

Autor:  polityk [ Pon 26 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

kas18 napisał(a):
nawet w polsce masz jedno 86c2f z TDI :P o którym słyszałem i widziałem fotki


Kas, masz jakiś namiar na to Polo? Czy właściciel udziela się gdzieś na forach VW?

Dzięki za info :)

Autor:  marian [ Pon 26 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

ja widziałem osobiście te polo, jezdzi w okolicach trójmiasta - z Redy bodajze

Autor:  kas18 [ Pon 26 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

marian dokładnie, cytuje
"Ja wsadziłem TDI (90) i jest pocisk zawias orginał tylko spręzyny dwójka stabilozator przedłużany i trochę rzeźbione podłużnice a koszt przy swojej robociźnie to około 5000 + chip na 130 1000"

[ Dodano: Pon 26 Sty, 2009 ]
namiar do kolesia z forum
KREVERS>>>INTERIA@PL
http://www.vwpolo-squad.pl/forum/profil ... ile&u=2843

fotki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c47 ... 3e54e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 14146.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... cff9b.html

Autor:  polityk [ Wto 27 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Panowie,

Bardzo dziękuję, punkciki rozdane.

Myślę, że opcja ARL nadal będzie ciekawa.

Zaczynam zatem się rozglądać za silnikiem, nie musi być w dobrej cenie, ale musi być w dobrym stanie.

Jakby ktoś coś słyszał, możecie pisać.

Do usłyszenia.

Autor:  GT-Lukas [ Wto 27 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

patrzac na fotki kolega ma fantazje :-) pomysl fajny ale bez sporej $$ nie podchodz...

Autor:  kas18 [ Wto 27 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

zacznijmy że ARL i zastanów się czy wejdzie w komorę :D
lepiej znajdz auto z tym silnikiem i postaw polo zrób wstępne pomiary i będzie wiadomo

Autor:  PAVWel_G40 [ Nie 01 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

jak dla mnie bez sensu nie z powodow finansowych, ale buda polo nie wytrzymuje momentu g40 a jak mu zasadzisz tdi ktory ma duzo wiekszy moment to jeszcze szybciej ci bude pokiereszuje, do tego silnik ciezki, jestem na nie

Autor:  Rafalek114 [ Pon 02 Lut, 2009 ]
Temat postu: 

Kolego nie sluchaj tych wypowiedzi bo az noz w kieszeni sam sie otwiera !! ja tam uwazam ze motor na bank wejdzie i projekt bedzie zajebisty ! we Wroclawiu lata polo na 1,8t i na dzien dzisiajszy ma ok260ps , ZABIJA , auto wyglada nedznie na zewnatrz ,ale polowka wymiata niemozliwie!
Osobiscie uwazam ze pomysl bardzo dobry i ze polo bedzie wymiatalo niemozliwie i napewno znajda sie osoby ktore sie tego podejma !




ps Sam jezdze mk3 1,8t i jestem swierzo po swapie !! Co do oplacalnosci to tuning nigdy nie bylo oplacalny ,ale przeciez nie o to tu chodzi

a tu moje mk3 z 1,8t viewtopic.php?t=35533

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/