Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 2 [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [all vw] 1.9 TDI AHU - tuning tego silnika, co i jak?
PostWysłany: Nie 25 Sty, 2009 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Pon 15 Gru, 2008
Posty: 41
Skąd: Poznań/Wielkopolska
Witam bardzo serdecznie Jak w temacie ..

potrzebuje wszystkie informacje co do tego silnika i o możliwości go przerobienia ..

żeby wzmocnić Moment Obrotowy oraz co za tym idzie KM

Przed założeniem kolejnego tematu proszę zapoznać się z regulaminem forum, a w szczególności z zasadami obowiązującymi w Dziale Technicznym:
viewtopic.php?t=28537
Lucius Snow


Ostatnio edytowany przez waskiPN, Nie 25 Sty, 2009, edytowano w sumie 1 raz


_________________
6N KOMBI BLACK
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 25 Sty, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
Witam
Wszystko zalezy od tego ile mozesz przeznaczyc na taki tuning. Poczynajac na zwyklym sofcie +20Km za 1200-1300zl konczac na podtlentu azotu ale to koszta powyzej 10kzl.
Na poczatek dobry chiptuning pozniej mozna dac wieksze wtryski(216 albo 230 zalezy jaka moc chcesz uzyskac) i wiekszy IC. Nastepnie turbo od 150 i wieksza pompa 11mm i ECU 16 bitowe. Z tego mozna juz wycisnac jakies 170-180km albo i wiecej. W miedzy czasie trzeba wymienic sprzeglo od VR i zrobic uklad wydechowy przelotowy 2,5cala.

PozdraVWiam


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 25 Sty, 2009 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 28 Maj, 2007
Posty: 67
Skąd: Ząbki
Gadu-Gadu: 0
Auto: Golf MK3 GTI 2.0 16V & 530d
Przy kosztach takich modyfikacji AHU jak napisał turpik, zastanawiąjące jest czy nie lepiej zainwestować w ARL (150 KM w serii), gdzie niedużym kosztem można wykrzesać więcej mocy.



_________________
pozdrawiam

polityk :)


Golf III GTI 2.0 16V ABF

Szukam Passata B6 Kombi 3.2 lub 3.6
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 25 Sty, 2009 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Pon 15 Gru, 2008
Posty: 41
Skąd: Poznań/Wielkopolska
To widze ze trzeba miec w tym wypadku gruby Portfel . :)

Ale wracajac do tematu ..
Jak wymienie ECU na Taki
http://www.allegro.pl/item535286454_kom ... g_ahu.html
numer 535286454

+ Filt Stożkowy + Wymiane Strumienicy jak posiadam bo nawet nie wiem oraz Wydech czy to by podniosło mi moc w aucie ?



_________________
6N KOMBI BLACK
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 26 Sty, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
nie radze dawac jakis innych kompow nie seryjnych to auta poniewaz program tuningowy do silnika powinien byc robiony pod konkretne auto. Nigdy nie wiadomo w jakim stanie byl tamten silnik a jakim jest twoj i po zalozeniu takiego "tuningowego" ECU z twoim silnikiem moga dziac sie dzwine rzeczy ( nierowna praca, wysokie spalanie itp).

Takze lepiej zaoszczedzic troche zlocisza i poczekac zeby sobie zrobic dobry soft do swojego auta niz pozniej sie meczyc i wydac o wiele wiecej na naprawy.

Co do filtrow stozkowych do TDI to nie powinno sie ich stosowac poniewaz przepustnice w TDI sa bardzo wrazliwe na powietrze przez nie przeplywajace i filtr stozkowy ktory przepuszcza wiecej powietrza kosztem jakosci filtrowania moze w szybki sposob doprowadzic do uszkodzenia sie przepustnicy. Takze lepiej dac sportowa wkladke np K&N ale w przypadku seryjnego silnika nie da to nic poza lepszym samopoczuciem wlasciciela :)

Zrobienie wydechu w seryjnym TDI nie da za wiele no moze poza lepszym "swistem" turbiny :) Moze to byc podklad do chiptuningu i dalszych modyfikacji. Strumiennice daje zamiast katalizatora ktory raczej powinien byc w twoim aucie.

PozdraVWiam


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 26 Sty, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Wrz, 2006
Posty: 2059
Skąd: Śrem
Gadu-Gadu: 2176296
Auto: Golf VI Składak Style
turpik napisał(a):
Wszystko zalezy od tego ile mozesz przeznaczyc na taki tuning. Poczynajac na zwyklym sofcie +20Km za 1200-1300zl konczac na podtlentu azotu ale to koszta powyzej 10kzl.
Na poczatek dobry chiptuning pozniej mozna dac wieksze wtryski(216 albo 230 zalezy jaka moc chcesz uzyskac) i wiekszy IC. Nastepnie turbo od 150 i wieksza pompa 11mm i ECU 16 bitowe. Z tego mozna juz wycisnac jakies 170-180km albo i wiecej. W miedzy czasie trzeba wymienic sprzeglo od VR i zrobic uklad wydechowy przelotowy 2,5cala.

Do tego jeszcze trzeba dołozyc bardzo ważne modyfikacje hamulców i zawieszenia. Nie sztuką jest sie rozpędzić sztuka jest sie zatrzymać...bezpiecznie.
waskiPN napisał(a):
Ale wracajac do tematu ..
Jak wymienie ECU na Taki
http://www.allegro.pl/ite...tuning_ahu.html
numer 535286454

+ Filt Stożkowy + Wymiane Strumienicy jak posiadam bo nawet nie wiem oraz Wydech czy to by podniosło mi moc w aucie ?

MOże Ci podnieść moc ale ja bym nie ryzykował bo wszystko może odbyc sie kosztem nowego silnika.



_________________
VW Golf VI in progress

Jetta A5 USA On AIR

Mój były Lupiszon na poduchach -->Lupo

"rozgniatam białe larwy kompleksów butem samozaparcia, pracy i myślenia nad sobą"

Pozdrawiam
Piotr
Offline
 Profil    2176296
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 26 Sty, 2009 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Pon 15 Gru, 2008
Posty: 41
Skąd: Poznań/Wielkopolska
Czyli najlepszym rozwiązaniem będzie wymienić TURBO od 150KM :) a następnie chipować mojego kompa ..



_________________
6N KOMBI BLACK
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 26 Sty, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
najlepszym rozwiazaniem bedzie wymiana wtryskow na 216 (mozna kupic od naszego forumowego kolegi Cowboya za 1250zl) do tego soft i bedzie jakies 120-130 pozniej pompa wiekszy IC i dopiero turbo


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 26 Sty, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 29 Lip, 2007
Posty: 2095
Skąd: Gummersbach / Głogów
Gadu-Gadu: 1236083
Auto: MK4 R32@3.6 FSI
Allroad @ 1.9 TDI PD+
turpik napisał(a):
filtrow stozkowych do TDI to nie powinno sie ich stosowac poniewaz przepustnice w TDI


Jakaś dziwna plotka. Nie sądzę aby renomowane firmy jak pozwoliły by sobie na wypuszczanie filtrów, które przepuszczają więcej syfu do dolotu jak seryjne filterki. Nie przepustnice a przepływomierz, który nie lubi brudnego powietrza. Wg mnie spokojnie można montować do TDI stożek dobrej firmy (przykładowo BMC CDA) ale przy modach od 200 PS.

turpik napisał(a):
Strumiennice daje zamiast katalizatora


Do TDI i innych doładowanych silników strumiennica byłaby raczej złym rozwiązaniem :) Lepiej pełen przelot 2,5 cala ale tym też nie trzeba się martwić do 200PS raczej.

(na weekend robiłem coś takiego : http://www.youtube.com/watch?v=h9XTOIopMlk )

Najszybciej i najtaniej byłoby kupić wtryski hybrydy od z końcówkami od AYH (popularne 216) i wystroić to programem.

P.S Tak na marginesie warto dodać, że temat modzenia TDI był przerabiany już na każdym tego typu forum i warto jest skorzystać z opcji szukaj.


Offline
 Profil    1236083
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 26 Sty, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
sory moja pomyłka :ała: mialo byc o przepływomierzu. Drucik czy jak kto woli metalowa blaszka jest bardzo wrazliwa na powietrze i dlatego moze łatwo ulec uszkodzeniu. Mowie tutaj o filtrach stozkowych z alledrogo i tanich pobrobach. Markowy filtr stozkowy napewno bedzie dobrze filtrowal ale jego cena tez jest odpowiednia dlatego lepiej dac sportowa wkladke K&N


Offline
 Profil    8234490
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 26 Sty, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 29 Lip, 2007
Posty: 2095
Skąd: Gummersbach / Głogów
Gadu-Gadu: 1236083
Auto: MK4 R32@3.6 FSI
Allroad @ 1.9 TDI PD+
turpik napisał(a):
dac sportowa wkladke K&N


Dokładnie taka jest w Toledo z filmiku powyżej i właściciel sobie ją chwali. Trzeba tylko myć co jakiś czas środkami K&N i jest gitara.



_________________
Golf MK4 R32@R36 by Kuman
Offline
 Profil    1236083
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 26 Sty, 2009 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Lip, 2005
Posty: 323
Skąd: KROSNO
turpik napisał(a):
program tuningowy do silnika powinien byc robiony pod konkretne auto.

eee tam, jak takie samo ecu i silnik to ma byc, jakies bajki ze konkretnie pod akurat ten silnik, jak silnik jest zajechany to sie nie robi chipa bo to go skończy w momencie i tyle, nie ma jakis ustalen ze akurat sa inne mapy do tego samego silnika tylko jeden jest w dobrej kondycji a drugi w gorszej.
tak jak piszą koledzy, wydajniejsze wtryskiwacze na początek.

[ Dodano: Pon 26 Sty, 2009 ]
na takie tematy dowiesz sie wiecej na U pana Zdzisia w warsztacie za rogiem

Nie podajemy ogólnych linków do konkurencyjnych forów o podobnej tematyce, możesz podać szczegółowe linki do tematów i będzie ok, ale takie coś jak "zobacz tam, sprawdź tu, tam dowiesz się więcej" będzie usuwane.
Lucius Snow


Ostatnio edytowany przez piters, Pon 26 Sty, 2009, edytowano w sumie 1 raz


_________________
www.pitersmk2.jpg.pl
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 26 Sty, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Wrz, 2006
Posty: 2059
Skąd: Śrem
Gadu-Gadu: 2176296
Auto: Golf VI Składak Style
piters napisał(a):
eee tam, jak takie samo ecu i silnik to ma byc, jakies bajki ze konkretnie pod akurat ten silnik

To tak samo jakbys boxa wstawił, a wiadomo że kazdy silnik inaczej sie zużywa, wszystko zalezy od kierownika, warunków pracy, aksploatacji itp... Silnik może sie skończyć przy 200tkm lub przy 1mlnkm
a Box to zło :lipa:



_________________
VW Golf VI in progress

Jetta A5 USA On AIR

Mój były Lupiszon na poduchach -->Lupo

"rozgniatam białe larwy kompleksów butem samozaparcia, pracy i myślenia nad sobą"

Pozdrawiam
Piotr
Offline
 Profil    2176296
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 26 Sty, 2009 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Lip, 2005
Posty: 323
Skąd: KROSNO
Soad7 napisał(a):
Box to zło :lipa:
ja o tym dobrze wiem.
wiadomo ze robi sie pomiar i ocene silnika przed chipem, po to zeby ocenic jego stan czy wogóle sie nadaje na jakie kolwiek wieksze obciązenia.

juz widze jak kazdy tuner robi nowe mapki pod kazdy jeden z osobna silnik, robią powielanie i nic więcej, oczywiście jak baza sie nadaje do takiego zabiegu, wiec historie o robieniu programu pod kazdy z osobna silnik to jest fikcją.



_________________
www.pitersmk2.jpg.pl
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 27 Sty, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 09 Paź, 2007
Posty: 7468
Skąd: Bolesławiec
Gadu-Gadu: 8234490
Auto: mk2 tdi++, quattro
piters napisał(a):
wiec historie o robieniu programu pod kazdy z osobna silnik to jest fikcją.


to zalezy do jakiego tunera pojedziesz. jak pojedziesz do dobrego to i cena bedzie wyzsza ale za to program bedzie ze mucha nie siada (zazwyczaj cena od 1000 zl w gore) a jak do takiego co tylko programy kopiuje z silnika do silnika to i za 600-700zl ci zrobi ale z jakoscia takiego programu bywa roznie.


Offline
 Profil    8234490
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 2 [ 20 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe