Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 2 [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [passat b4 1z] straszny klekot
PostWysłany: Śro 21 Sty, 2009 
Audi Master
Audi Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 13 Gru, 2008
Posty: 283
Skąd: Świdnica
Gadu-Gadu: 10966139
Auto: Audi coupe typ 85
Witam.Passat b4 1,9tdi silnik 1z w automacie. Mam problem a mianowicie auto strasznie klekocze. Stalo mi sie to jakies 3 tygodnie temu. Nie wiem czy bylo to wczesniej bo niedawno go kupilem. Ale jednego dnia zauwazylem ze glosniej chodzi. Dzwiek jest to taki metalowy stukot, zwiekszajacy sie wraz ze wzrostem obrotow, pod pokrywa zaworow. Ostatnio zmienialem pasek rozrzadu i stary byl bardzo zuzyty.Kolo rozrządu sprawdzane przy wymianie rozrzadu. Wszystko ok, zlozone na nowej srubie. Zadnego luzu nie bylo, uczulilem mojego mechanika na to wczesniej i specjalnie zwracal na to uwage.
Auto czy zimne czy cieple pali idealnie po okolo 2 obrotach. Nawet przy ostatnich -20 tak palil. Dzisiaj jeszcze zauwazylem ze jak odpala to kopci na bialo. Dzisiaj bylem u mechaników od diesli i powiedzieli ze to przestawiony rozrząd. I teraz moje pytania:
*czy możliwe jest przeskoczenie rozrządu i żeby auto dalej normalnie odpalało, jeździło?
*jakie mogą być konsekwencje ze tak jeździłem?
*zauważyłem za duże spalanie ponad 10l, termostat wymieniony, filtry wszystkie nowe, paliwo tylko orlen verva, brak powietrza w przewodach, czy to przez ten rozrząd?
*czy możliwe jest poprawne ustawienie bez efektow ubocznych?
*czy muszę sie szykować na jakieś wydatki?
Zawsze myślałem ze przesunięty rozrząd to od razu tragedia czy tu jest inaczej?
Z góry dzięki za odpowiedzi


Offline
 Profil    10966139
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 21 Sty, 2009 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 30 Kwi, 2004
Posty: 533
Skąd: Pila
Gadu-Gadu: 2022600
Auto: jetta mk1
rozrząd mógł sie przestawić ale tylko delikatnie , jak by sie mocno przestawił to byś musiał robić głowice bo zawory by sie pogieły , jedź do porządnego warsztatu i niech ustawią rozrząd, a spalanie i biały dym powinien sieustabilizować na odpowiednim poziomie


Offline
 Profil    2022600
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Sty, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 10 Lip, 2007
Posty: 2004
Gadu-Gadu: 7066340
Auto: Golf Mk1
Balast napisał(a):
rozrząd mógł sie przestawić ale tylko delikatnie

dieslach to dość częsty przypadek


Offline
 Profil    7066340
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Sty, 2009 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Nie 14 Maj, 2006
Posty: 29
Skąd: tychy
rób to czym prędzej (jeśli to przestawiony rozrząd) bo silnik pójdzie do kapy! wiem to z doświadczenia!



_________________
...Variant TDI
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Sty, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
Jak dla mnie przestawiony rozrząd na pompie albo dolnym kółku.



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Sty, 2009 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Lip, 2005
Posty: 323
Skąd: KROSNO
dobrze sprawdzić rozrząd tak jak radza koledzy, zaglądnąć pod pokrywe zaworów czy popychacze całe, no i logi oczywiscie żeby ocenić kąt wtrysku, najlepiej 000bs, 004, 004bs, 001, 013.



_________________
www.pitersmk2.jpg.pl
Offline
 Profil  
 
 Temat postu: 1z
PostWysłany: Czw 22 Sty, 2009 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Śro 29 Paź, 2008
Posty: 23
Skąd: syców
ja bym powiedział ze ten silnik juz umiera jak masz niedaleko do Gostynia to dam ci namiar na profi warsztat


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Sty, 2009 
Audi Master
Audi Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 13 Gru, 2008
Posty: 283
Skąd: Świdnica
Gadu-Gadu: 10966139
Auto: Audi coupe typ 85
Problem rozwiazany. Okazalo sie ze rozrzad byl przestawiony na pompie. Teraz autko cichutkie, zero dymienia, i jedzie bardzo dobrze. Jutro tylko dokladne ustawienie kata wtrysku. Zna sie ktos na programie WOW wurth bo mam dostep do takiego. I czy ustawiac ponownie dawke paliwa? Na co jeszcze zwrcic uwage gdyz to moj pierwszy tdi. Dzieki gory za pomoc. Aha i jakie moga byc skutki ze z tym przestawionym rozrzadem jezdzilem?


Offline
 Profil    10966139
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Sty, 2009 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 14 Paź, 2008
Posty: 149
Skąd: Gliwice
skutki takie że tłoki mogły ci popchnac zawory a to by skutkowało regeneracją lub wymianą głowicy a to już nie taka tania zabawa, ale skoro już wszystko OK to przestawiło sie niedużo dlatego nic się nie stało.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Sty, 2009 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
alban09 napisał(a):
skutki takie że tłoki mogły ci popchnac zawory a to by skutkowało regeneracją lub wymianą głowicy a to już nie taka tania zabawa, ale skoro już wszystko OK to przestawiło sie niedużo dlatego nic się nie stało.

To nie do końca prawda, bo jak kolega napisał, miał rozrząd przestawionyna pompie, a nie na wałku rozrządu czy dolnym kółku, czyli tłoki z zaworami były odpowiednio zgrane, jedynie kąt wtrysku na pompie był zjeb**y.



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 22 Sty, 2009 
Audi Master
Audi Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 13 Gru, 2008
Posty: 283
Skąd: Świdnica
Gadu-Gadu: 10966139
Auto: Audi coupe typ 85
Racja na kolku pompy jak pisalem. Chce teraz poustawiac kat wtrysku i dawke paliwa. Przeczytalem tematy o tym ale niektorzy pisza ze kat wtrysku trzeba ustawiac przy zablokowanym nastawniku. Co to znaczy? A i wiem juz ze przy kacie mam regulowac pompa przod tyl, a jak to jest z nastawnikiem? lewo prawo, czy przod tyl?



_________________
Moj byly Passat B4 gleba, BBS RS, german:D
viewtopic.php?f=98&t=45198&start=0&hilit=kresek
Moja terazniejsza B2 coupe:
viewtopic.php?f=98&t=61322&p=644566#p644566
Offline
 Profil    10966139
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 23 Sty, 2009 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Lip, 2005
Posty: 323
Skąd: KROSNO
Kresek napisał(a):
przy zablokowanym nastawniku. Co to znaczy?

w 000bs to jest blokada heheh.
Kresek napisał(a):
a jak to jest z nastawnikiem? lewo prawo, czy przod tyl?


w 001 ruch nastawnika w stronę koła lub strone ciśnieniową, delikatne ruchy, ustaw dawkę na 4mg.



_________________
www.pitersmk2.jpg.pl
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 23 Sty, 2009 
Audi Master
Audi Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 13 Gru, 2008
Posty: 283
Skąd: Świdnica
Gadu-Gadu: 10966139
Auto: Audi coupe typ 85
Kat wtrysku ustawilem. Pytanko tylko czy roznica 3 jednostek za duzo to jest zle bo nie moglem trafic idealnie. Mialo byc okolo 37 a wyszlo mi kolo 40. I drugie pytanie. Probowalem nastawic dawke paliwa ale chyba nie tym krecilem Czy mam odkrecic te gorne srubki na tej aluminiowej pokrywie (tak tez zrobilem ale nie moglem nic przesunac), czy mam probowac tym czyms czarnym z czego wychodza przewody? Mam teraz dawke 6,81mg/H czy zmieniac ja jak mi polecano na 4 czy zostawic? jak sie ma zmiana dawki do spalania? Przy jakiej jest najmniejsze? Duzo pytan ale mam nadzieje ze uzyskam jeszcze "troche" pomocy :D



_________________
Moj byly Passat B4 gleba, BBS RS, german:D
viewtopic.php?f=98&t=45198&start=0&hilit=kresek
Moja terazniejsza B2 coupe:
viewtopic.php?f=98&t=61322&p=644566#p644566
Offline
 Profil    10966139
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 23 Sty, 2009 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Lip, 2005
Posty: 323
Skąd: KROSNO
kąt może być, ale idealnie bedzie 46st. no przy 80st temp.
dawka najlepiej ok 4mg, lepiej bedzie ciągną, a spalanie nie odczujesz bardzo znikoma różnica.
dawkę ustawiasz nastawnikiem, popuść delikatnie śruby na nastawniku nie na dekielku, delikatnie pukasz w nastawnik i sprawdzasz dawkę, uwazaj nie popuszczaj dużo tak zeby nastawnik sie sam nie mógł ruszać bo narobisz biedy, większa dawka w stronę ciśnieniową.



_________________
www.pitersmk2.jpg.pl
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 23 Sty, 2009 
Audi Master
Audi Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 13 Gru, 2008
Posty: 283
Skąd: Świdnica
Gadu-Gadu: 10966139
Auto: Audi coupe typ 85
Taki kat wyczytalem na wykresie byl przy temp paliwa troche ponad 170st.
http://img466.imageshack.us/img466/717/ ... ik28oc.jpg
odnosnie dawki, czyli odkrecic te 4 srubki na tym czarnym i wtedy pukac w prawo jak na obrazku, dobrze mysle?



_________________
Moj byly Passat B4 gleba, BBS RS, german:D
viewtopic.php?f=98&t=45198&start=0&hilit=kresek
Moja terazniejsza B2 coupe:
viewtopic.php?f=98&t=61322&p=644566#p644566
Offline
 Profil    10966139
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 2 [ 16 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe