VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[jetta mk1] 1.6D potrzeba więcej mocy
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=35636
Strona 1 z 3

Autor:  matacz [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu:  [jetta mk1] 1.6D potrzeba więcej mocy

czy ktoś ma pomysł jak podkręcić silnik 1.6d z jetty mk1, może jakieś turbo? jeśli tak to od czego i jaki jest koszt. Nie znam się za bardzo na tym o co pytam więc prosze o wyrozumiałość i wytłumaczenie co jak gdzie :) z góry dziękuje

Autor:  Balast [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

ja sie nie znasz to jedyna opcja dla Ciebie tylko zmiana na mocniejszy motor , zakup częsci i robota wyjdzie drozej niz 1.9 TD

Autor:  turpik [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Witam
zapoznaj sie z tematem o turbo tam pisze duzo rzeczy. tuning silnika 1,6d nie jest zbyt oplacalny lepiej kupic 1.6td najlepiej RA albo SB i go z swapowac i tam cos modzic. kupienie turbo dolotu wydechu pompy i jeszcze pare innych drobiazgow przewysza koszta swapa. Z TD mozna juz zrobic wiecej rzeczy wiekszy lub dolozyc IC, podkrecic pompe, wieksze turbo, przelot wydech itp.

PozdraVWiam

Autor:  xxxsobociakxxx [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

kup sobie SB i dołóż TURBINKE ze zmienna geometrią ustawienia łopatek wirnika ;)

Autor:  Kevin [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

xxxsobociakxxx napisał(a):
kup sobie SB i dołóż TURBINKE ze zmienna geometrią ustawienia łopatek wirnika


a napisz mi co bedzie sterowac ta zmienna geometria?? bo sam sie zastanawiam! jesli nie wiesz nie znasz sie to po co głupoty opowiadasz?

Autor:  lucek [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Kevin, mozna zrobić układ mechaniczny jak Apsik, można zrobić układ elektroniczny sterowania zaworkiem N75, jak zrobił niejaki Ventil bodajże z vwgolfa oparty na mapsensorze i przetworniku napięcie/współczynnik wypełnienia impulsu, wszystko z potencjometrami do ustawienia ciśnienia doładowania.

Autor:  xxxsobociakxxx [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Kevin napisał(a):
a napisz mi co bedzie sterowac ta zmienna geometria?? bo sam sie zastanawiam! jesli nie wiesz nie znasz sie to po co głupoty opowiadasz?



dałem tylko pomysł a nie poradę jak to zrobić ;)
więc nie mam pojęcia dlaczego się unosisz i wielce cwaniakujesz ....


pozdro ;) ]:->

Autor:  Kevin [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Lucius Snow napisał(a):
Kevin, mozna zrobić układ mechaniczny jak Apsik, można zrobić układ elektroniczny sterowania zaworkiem N75, jak zrobił niejaki Ventil bodajże z vwgolfa oparty na mapsensorze i przetworniku napięcie/współczynnik wypełnienia impulsu, wszystko z potencjometrami do ustawienia ciśnienia doładowania.


a no to przepraszam...
wiec ja zapytam.. czy tak rzeźba jest az tak warta zachodu?

sobociak... spoko ale dalej nie zmienia to faktu ze nie wiesz o czym pisałes, tak jak to przdstawił lucek

Autor:  matacz [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

aha, czaje, więc lepiej poszukać 1.6 td niż dokładać turbo ? gdzieś czytałem ze to daje efekt ale tłoki mogą nie dać rady bo nie ma smarowania.

W takim razie proszę o propozycje.
kupie silnik z golfa mk2 1.6 td najlepiej było by 70KM (JR, MF)w obrębie województwa wielkopolskiego lub jego okolicach w ludzkiej cenie.
Ma ktoś coś?

Autor:  turpik [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

to jak chcesz JR albo MF to trzeba zalozyc IC podkrecic pompe wyrzucic kata jak masz i zrobic caly przelotowy uklad wydechowy i na poczatek wystarczy

Autor:  lucek [ Pią 09 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

turpik napisał(a):
to jak chcesz JR albo MF to trzeba zalozyc IC podkrecic pompe wyrzucic kata jak masz i zrobic caly przelotowy uklad wydechowy i na poczatek wystarczy

i jeszcze pobawić się z pinem na pompie i zrobić gov moda ;)

Autor:  xxxsobociakxxx [ Sob 10 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

Kevin napisał(a):
sobociak... spoko ale dalej nie zmienia to faktu ze nie wiesz o czym pisałes, tak jak to przdstawił lucek


dobra, ja mu dałem tylko pomysł a nie porade techniczną ;) hehe

spoko KeVIN ;);P

Autor:  matacz [ Śro 14 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

dobra a teraz tylko powiedzcie jaka jest różnica w osprzęcie między 1.6 d a 1.6td poza sprężarką innymi wtryskami ( bo wiem ze mają większą przepustowość) i kolektorem?

Znajomy zamatował w mk2 do 1.6d turbo, nowy kolektor, zmienił wtryski i golf mu śmiga 180km/h, Tak sądzi

Autor:  lucek [ Śro 14 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

matacz napisał(a):
dobra a teraz tylko powiedzcie jaka jest różnica w osprzęcie między 1.6 d a 1.6td poza sprężarką innymi wtryskami ( bo wiem ze mają większą przepustowość) i kolektorem?

Oprócz tego co wymieniłeś, inna pompa z LDA i dysze w bloku natryskujące olej na denka tłoków.

matacz napisał(a):
Znajomy zamatował w mk2 do 1.6d turbo, nowy kolektor, zmienił wtryski i golf mu śmiga 180km/h, Tak sądzi

Do czasu, bez natrysku oleju na spód tłoków...

Autor:  matacz [ Śro 14 Sty, 2009 ]
Temat postu: 

pojawił sie nowy problem, auto gaśnie po krótkim czasie jazdy lub po wciśnięciu sprzęgła, co to może być , filtr wymieniłem
pompa ?

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/