VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[toledo] 1.9TDI ASV '01 po chipie przerywa i nie jedzie
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=34639
Strona 1 z 1

Autor:  lawer [ Śro 03 Gru, 2008 ]
Temat postu:  [toledo] 1.9TDI ASV '01 po chipie przerywa i nie jedzie

Witam wszystkich!!!
Mam bardzo duuuży problem z moim seatem toledo 1.9 TDI 110km (ASV) - rocznik 2001

1. Pierwszy poblem to zbyt częste wydmuchiwanie uszczelki spod głowicy. W ciągu roku zdażyło mi się już to 2 razy i zaznaczam że nie katuje swojego samochodu. Ma on zrobiomy CHIP w Niemczech - w briefie jest nabite że ma obecnie 160 kM a seryjnie miał 110kM. Jest tu wgrywany program. Czy jest to możliwe że chip jest za mocny i z tego powodu taki problem z tą uszczelką???? Turbina ładuje w chwili obecnej 1,4 bara i ciągnie już od położenia nogi na gazie. Nie wiem co mam z tym zrobić bo jeśli mam co roku robić głowice to jest to bez sensu....Czy istnieje coś takiego jak sportowa uszczelka???? Czy wogóle istnieje jakieś rozwiązanie żebym nie musiał ponownie programu zmieniać????

2. Mój drugi problem jest o wiele bardziej poważniejszy. Od roku czasu samochód zaczął przerywać gdy wzrastały obroty - tak od 2000obr. Ale teraz sytuacja się pogorszyła. Spróbuje to opisać najdokładniej jak potrafie. Przede wszystkim nie ma znaczenia czy samochód jest ciepły czy zimny. Gdy go odpalę i jadę na niskich obrotach wówczas wszystko jest w porządku. Jednak gdy tylko obroty wzrosną, np. jak chce szybko ruszyć ze skrzyżowania albo wyprzedzić samochód czyli powyżej 2000obr. wówczas zaczyna mocno przerywać (silnik zachowuje się jakby nie palił na wszystkie tłoki, wogóle nie da się go wkręcić wtedy na obroty) i bardzo mocno kopci. Wtedy zawsze go wyłączam na chwile i później gdy odpale wszystko jest w porządku. Wystarczy jednak aby postał 20min zgaszony i po ponownym odpaleniu sytuacja się ponawia i wszystko zaczyna się od nowa. Czasem zdarza się że jak zacznie przerywać podczas jazdy i docisnę gaz do spodu to chwile posiepie i przestanie i można jechać dalej ale najczęściej jest tak że zacznie przerywać i już nie dam rady go wkręcić na obroty i trzeba go zgasić. Byłem już u kilku mechaników i każdy mówi coś innego. Wymieniłem już: spręzyny pod zaworami (miało to pomóc ale niestety nic z tego), pompa paliwa również była sprawdzana ale jest w porządku). Trochę mi peęcherzyki powietrza widać od czasu do czasu w węzyku od filtra paliwa ale jak ich nie ma to też przerywa. Układ przepatrzyłem i jest szczelny. Jeden mechanik mówił że to turbina jest przyczyną bo wydaje dziwne dźwięki tak jakby się zacierała ale jeśli chodzi o ciągnięcie to jest w porządku - tylko że tak trzeszczy dziwnie jak spada z obrotów. Po wpięciu w komputer nic nie wykazało - zero jakichkolwiek błędów.

PROSZĘ pomóżcie bo tym sposobem to za niedługo wyjdzie na to że wymienie wszystkie częsci w silniku na nowe :( a nie chce się pozbywać seata bo naprawdę jest bardzo fajny, jak porobię zdjęcia toi umieszcze na forum).

Z góry dziękuje za jakąkolwiek pomoc :):):):)

Autor:  dawid [ Śro 03 Gru, 2008 ]
Temat postu: 

lawer, do pkt 2:
filtr paliwa zmieniałeś??
masz katalizator??

spróbuj podmienić kompy z seryjnego auta z twoim i zobacz czy będzie ok.jeśli tak to program do du*y.swoja droga trochę dziwne że z samego programu udało się wyciągnąć 50PS

do pkt 1:
jak zmieniałeś uszczelek to wymieniałeś za każdym razem śruby, i dawałeś głowice do sprawdzenia czy jest prosta??mechanik przykręcał ją odpowiednim momentem??

Autor:  Soad7 [ Czw 04 Gru, 2008 ]
Temat postu: 

160Km to jest naprawde dużo, do tego turbina duzo dmucha, wydaje mi sie ze ktos przesadził z tymi koniami...

Autor:  lawer [ Czw 04 Gru, 2008 ]
Temat postu: 

dawid018 napisał(a):
lawer, do pkt 2:
filtr paliwa zmieniałeś??
masz katalizator??

spróbuj podmienić kompy z seryjnego auta z twoim i zobacz czy będzie ok.jeśli tak to program do du*y.swoja droga trochę dziwne że z samego programu udało się wyciągnąć 50PS

do pkt 1:
jak zmieniałeś uszczelek to wymieniałeś za każdym razem śruby, i dawałeś głowice do sprawdzenia czy jest prosta??mechanik przykręcał ją odpowiednim momentem??



do pkt 1:
Za każdym razem głowica była sprawdzana i za każdym razem były nowe oryginalne śruby i uszczelki z ASO. Tylko właśnie nie wiem czy mój mechanik zrobił to dokładnie tak jak się należy. Niby był wiarygodny i solidny ale ostatnio się na niego wkurzyłem. Bo właśnie byłem nawet w salonie z tą sprawą i tam powiedzieli że jest jakiś specjalny schemat dokręcania głowicy. Jak mu to powiedziałem to zaczął się śmiać i mówić że to głupota. Właściwie to jak z tym jest - istnieje jakiś schemat dokręcania????? Ogólnie to się wkurzyłem na niego bo co ostatnio mi naprawiał to się psuło zaraz - przez to że wszystko szybko i na odpierdziel robił. Teraz znalazłem nowego, co najlepsze mojego sąsiada niedalekiego, który robi już bardzo długo przy samochodach i jeszcze nikt złego słowa na niego nie powiedział :D On mi właśnie powiedział że to niemożliwe że tak szybko uszczelke wydmuchało nawet jeśli tak samochód podkręcony jest. Nawet kumpel który ma golfa IV gti podkręconego dwukrotnie (samą turbiną) nie miał do tej pory żadnych problemów z uszczelką. Najwidoczniej mój mechanik coś sknocił przy skręcaniu. Powodem może być to że za każdym razem dokręcał mi głowice 2 razy, tzn. złożył wszystko i za 2 tyg. znowu mi kazał przyjeżdżać w celu dociągnięcia śrub, a głowica była dokręcana zwykłym kluczem do oporu. Dzięki za POMOC !!!

do pkt 2:
Co 10 tys zawsze wymieniam olej (MOBIL półsyntetyk), filtr oleju, paliwa i powietrza, tak więc tu jest wszystko w porządku. Właśnie tydzień temu dokonałem tego zabiegu:D
Katalizator jest, ale zastanawia mnie jedna rzecz, bo mój znajomy miał swego czasu problem z samochodem że w ogóle nie chciał się zebrać na obroty - i co się okazało że ceramika w kat. się przetopiła i to był powód. Ale jemu to w ogóle nie chcial się zebrać przez cały czas. Ale spróbuje z tym kat. i komputerem bo tego jeszcze nie próbowałem:D

A swoją drogą to sam się dziwiłem że program dał aż 50kM ale podzwoniłem po większych firmach tuningowych i stwierdzili wszędzie że jest to możliwe tylko że mikt na to gwarancji nie daje.

Najgorsze jest to, że jak kupiłem samochód to wszytsko było ok. Później po 2miesiącach padła turbina - oddałem do regeneracji a po kolejnych dwóch wydmuchalo uszczelke po raz pierwszy. Po zrobieniu tej awarii zaczęło mi właśnie przerywać. Najpierw delikatnie, tylko jak był zimny a teraz to już tragedia. W między czasie wydmuchało mi uszczelkę 2 raz dokładnie 3 miesiące temu.

[ Dodano: Czw 04 Gru, 2008 ]
Soad7 napisał(a):
160Km to jest naprawde dużo, do tego turbina duzo dmucha, wydaje mi sie ze ktos przesadził z tymi koniami...


Sam się zdziwiłem....I coraz bardziej mi się wydaje że czeka mnie wymiana kompa albo programu (zależy co taniej wyjdzie). No ale ten samochód ma takie przyspieszenie że jadąc na śliskiej drodze gdy wcisnę gaz przy 1500obr na trzecim biegu to traci bez problemu trakcję a na piątym biegu przy tych samych obrotach zbiera się jakby się mu zredukowało na czwórkę.

I ta nieszczęsna turbina - ładuje tak mocno że opaski nie wytrzymują i ściąga mi węrze od powietrza..:/

Też mi się wydaje że ktoś zdrowo przesadził. Ale szukam jakiegoś sensownego rozwiązania w całej tej sprawie. Może jeszcze da się coś zrobić aby przywrócić seacikowi poprzednie życie, czyli takie jak w dzień zakupu :D

Autor:  dawid [ Czw 04 Gru, 2008 ]
Temat postu: 

z tego co wiem i widziałem starzy doswiadczeni mechanicy dokrecają głowice kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem + jakiś tam kąt od momentu dokręcenia śruby.

lawer napisał(a):
złożył wszystko i za 2 tyg. znowu mi kazał przyjeżdżać w celu dociągnięcia śrub

pierwsze słysze żeby tak robić.tez wymieniałem uszczelke pod głowicą 2 razy i za kazdym razem głowica byla dokrecana raz.

lawer napisał(a):
I ta nieszczęsna turbina - ładuje tak mocno że opaski nie wytrzymują i ściąga mi węrze od powietrza..:/

stanowczo za dużo.masz wskażnik??ile pokazuje??

Autor:  turpik [ Czw 04 Gru, 2008 ]
Temat postu: 

dawid018 napisał(a):
lawer napisał(a):
złożył wszystko i za 2 tyg. znowu mi kazał przyjeżdżać w celu dociągnięcia śrub

pierwsze słysze żeby tak robić.tez wymieniałem uszczelke pod głowicą 2 razy i za kazdym razem głowica byla dokrecana raz.



dokrecenie glowicy powinno sie sprawdzic po przejechaniu 1000 km tak jest nawet w ksiazce.

co do turbiny to jak zasysa lewe powietrze to jest zle zalozona lub ma zle uszczelnienie. sprawdz to i ewentualnie popraw.

najlepiej jakbys podjechal do jakiegos kumatego fachowca zeby ci poprawil ten program i moze troche zmniejszyl ilosc kucow sam zreszta napisales ze gwarancji na taki przyrost mocy nikt ci nie da. Moze poprzedni wlasciciel pozbyl sie tego auta wlasnie dlatego ze czesto byly takiego typu usterki i nie oplacalo mu sie juz poprawiac softu.

Autor:  Kevin [ Czw 04 Gru, 2008 ]
Temat postu: 

turpik napisał(a):
nie oplacalo mu sie juz poprawiac softu.


kazdy szanujacy sie tuner zrobi ci korekte nie za cene programu!

Autor:  lawer [ Czw 04 Gru, 2008 ]
Temat postu: 

Dzięki za cenne rady. Po niedzieli samochód idzie do mechanika i będzie sprawdzany, także powiem mu żeby wszystko to co pisaliście posprawdzał. A jeśli to nic nie da to wówczas podjade ten program zmienić....
Ten mechanik robi już przy samochodach lata i widać że to konkretny gość (czyli taki który albo jestem pewien na 100% albo nie wie i nie rusza). On podejżewa że to turbina i ma mi ją właśnie sprawdzić bo nie podobają mu się te dziwne głosy które wyżej opisałem. Tak czy inaczej wszytko okaże się po niedzieli. Jeśli jeszcze ktoś ma pomysł co może być powodem tego przerywania to proszę o rade....wszystko mu przekaże, żeby sprawdzić i wyeliminować jak najwięcej. Abym miał pewność że to ten program jest do bani :)

A co do głowicy to dzięki bo nie wiedziałem że trzeba ją właśnie w ten sposób dokręcać :) Na Mam nauczkę na przyszłość :)

Dzięki i pozdrawiam.

Autor:  dawid [ Czw 04 Gru, 2008 ]
Temat postu: 

lawer napisał(a):
Abym miał pewność że to ten program jest do bani :)

przełóż kompy.załóż na chwile seryjny i zobaczysz czy będzie ok.jeśli nie trzeba szukać dalej.

Autor:  turpik [ Czw 04 Gru, 2008 ]
Temat postu: 

jak przelozy kompa to bedzie musial podlaczyc pod kompa i wylaczyc imo bo inaczej nici z proby

Autor:  lawer [ Pią 05 Gru, 2008 ]
Temat postu: 

Mam prośbę jeszcze jedną,
Moglibyście mi polecić jakiegoś dobrego tunera, który mógłby się zająć moim seatem??? Ja mieszkam 36 km od tarnowa i 48km od rzeszowa (jesli sie da to podajcie takiego co najbliżej jest) Ale jak trzeba bedzie gdziec dalej pojechac to oczywiscie tak zrobie. Chodzi m i żeby to był dobry tuner :D

Autor:  norbi [ Pią 05 Gru, 2008 ]
Temat postu: 

lawer napisał(a):
Mam prośbę jeszcze jedną,
Moglibyście mi polecić jakiegoś dobrego tunera, który mógłby się zająć moim seatem??? Ja mieszkam 36 km od tarnowa i 48km od rzeszowa (jesli sie da to podajcie takiego co najbliżej jest) Ale jak trzeba bedzie gdziec dalej pojechac to oczywiscie tak zrobie. Chodzi m i żeby to był dobry tuner :D

hmmm do katowic, aligator... nie wiem czy w krakowie nie ma jakiegos magika od tdi.

Autor:  Soad7 [ Pią 05 Gru, 2008 ]
Temat postu: 

W "pobliżu" polecałbym
http://www.ttc.pl/ Kraków
http://www.compsport.pl/ Bielsko-Biała
http://www.dynosoft.pl/ Wrocław i Katowice

Autor:  lawer [ Śro 24 Gru, 2008 ]
Temat postu: 

PROBLEM ROZWIĄZANY!!!!
Dziś odebrałem seata i problem z przerywaniem został rozwiązany. Przyczyną był nastawnik pompy i sam program. Samochodem zajął się Ali z DYNOSOFT i po wszystkich naprawach i wgraniu nowego wirusa wygląda to tak: 137PS, 308Nm....(turbo też wymienione - od ARL 150PS :D ) Mysłałem że będzie można trochę więcej wyciągnąć ale seryjna pompa i koło dwumasowe poprostu nie wytrzymałyby tego zabiegu. Ale jestem zadowolony bo teraz wszystko chodzi tak jak się należy. POZDRAWIAM wszystkich i życzę wesołych świąt :):)

Autor:  Soad7 [ Śro 24 Gru, 2008 ]
Temat postu: 

Tak jak pisałem za duzo koników było pod maską :)

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/