VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[polo 86c] Swap na EG
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=34523
Strona 1 z 2

Autor:  makumb [ Pią 28 Lis, 2008 ]
Temat postu:  [polo 86c] Swap na EG

Panowie jestem tu nowy wiec nie bijcie jak cos popierdziele;] Mam obecnie 1.3 gk (75km) Ale chodzi za mna wizja swapa na cos mocniejszego. Myslalem na 1.8 16v ale to raczej wersjawysoko budzetowa a nie na studencka kieszen;] Wiec moze 1.6 EG ? W serii ma ok 100km czyli dosc sensownie;] Ile wyszedl by mnie caly swap?? Chodzi mi o zakup samych czesci - robocizny nie licze - wykonam we wlasnym zakresie. Ile idzie jeszcze wycisnac z tego silnika i jak?

Pozdrawiam.

Autor:  rolek [ Pią 28 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Co do zakresu modyfikacji tego silnika to na pewno podpowie Ci Classic, sam ma dłubnięte EG w swoim MK1.

Sam swap jest wykonywalny, jednak obawiam się, że trzeba będzie kłaść na nowo całą elektrykę, zaopatrzyć się w pompy paliwa, o przerabianiu łap mocujących silnik nie wspomnę.

Pamiętaj, że większą moc, musi mieć co zatrzymać, zawieszenie też raczej będzie trzeba odpowiednio wzmocnić...

Cały swap + silnik na bank przekroczy wartość auta ;)

Autor:  kas18 [ Pią 28 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

makumb, dolorto i nic więcej
koszt ok 1000 zł plus zgranie tego i moc ok 110 koni

Autor:  Classic [ Sob 29 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Najpierw znajdz zdrowe kompletne EG,potem pomyslisz o modach

Mozesz tez wsadzic G40

pzdr

Autor:  andziorekpl [ Sob 29 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Czy EG czy 16v nakład prac (w polo) nie na studencką kieszeń,potrzebna przebudowa przedniej części auta.

Autor:  makumb [ Sob 29 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

rolek Doskonale sobie zdaje sprawe ze to nie tylko wsadzenie silnika;) A ze przekroczy wartosc auta - Mozliwe , ale bedzie tzw. Fun;]

classic Mozesz podac kwote ile trzeba wylozyc za dobre EG? Na alledrogo.pl widzialem za 350 silnika ale niekompletny. Tylko taka uczciwa cene bo nie sztuka kupic trupa a potem reanimowac.

Co do g40 to choruje na ten silnik jeszcze zanim kupilem polo;] Ale z tego co podliczylem to dosc droga zabawka - zakup wyjdzie drozej niz przekladka na cos o wiekszej pojemnosci. Chyba ze sie myle to prosze mnie poprawic. Jesli ktos juz zaliczyl (EG, PY) takie swapy to prosze o informacje ile go to lacznie wyszlo.

Co do przebudowy predniej czesci auta - da sie to zaatwic, mam 2 zaklady gdzie mozna wyrobic lapy i mocowania.

kas18 - pozdrawiam z PKP;]

dzieki wiekie za odp i zainteresowanie tematem.

Autor:  norbi [ Sob 29 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

makumb, tyle ile myslisz, ze Cie wyniesie SWAP pomnóż przez 2,5-3 ;) i to moze nie wystarczyc, hehe... W Polo 86, 86c i 2f jest lekka lipa z przednim zawieszeniem...Zobacz na projekt Andy'iego z forum, jakie klocki byly przy montażu 16stki...

Autor:  PR23M3K [ Sob 29 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Ja bym wybral G40, wchodzi bez problemu, bardziej podatny na dalsze modyfikacje.
Mozesz sprzedac swoje Polo i kupic G lub szukac rozbitka na swapa.

ps cale G40, ze zdrowym silnikiem (kompresorem) mozna kupic za 2-3 tys

Autor:  Rekin [ Sob 29 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

dokładnie, też mi chodziły różne swapy po głowie, ale wybór jednak padł na PY,
który jest bardzo podatny na modyfikacje

Autor:  cocoloco [ Sob 29 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

nudzicie z tymi g40 ;p eg tez o ty myslałem ale ze wzgledu na to ze to bardzo wiekowy silnik musisz liczyc sie z dosc duzymi kosztami (remont) do tego ostry wałek gazniki i juz sie dopycha :)

Autor:  kas18 [ Sob 29 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

gk jest super 2 gaźniki dwugardzielowe robią piorunujące wrażenie
a ogłos silnika powala :P

Autor:  makumb [ Nie 30 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

kas18 mowisz o moim gk? Jest gdzies opisana taka modyfikacja?? Tylko prawda jest taka ze moj ilnik nadaje sie do generalnego remontu z racji wieku a jak podliczylem koszty to bardziej sie oplaca wsadzic nowy;] a jak wsadzac nowy to czemu niecos mocniejszego.

thx za odp

Autor:  cocoloco [ Nie 30 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

gk z gaxnikami typowy oldschool z niemiec w polo :) musisz wsadzic ostry wałek, kupić kolektor dolotowy koszt na ebay'u okolo 100 -150 ojro do tego gaźniki weber, dellorto , solex ogarnąc to i cieszyć sie z jazdy okolo 100 km :)

Autor:  makumb [ Pon 01 Gru, 2008 ]
Temat postu: 

Oldschool -to brzmi dumnie;] a jak wyglada sprawa spalania i zywotnosci takiego patentu?
Jak na chwile obecna polo bierze ok 10l jezdzac ekonomicznie ale to pewnie wina juz dosc wiekowego serducha. A ze takie mody nigdy nie szly w parze z ekonomia to inna sprawa;] Wiec ile tak mniej wiecej by palilo?

A slyszal ktos o czyms takim - blok z 1.6 ABU, glowica z GK, (podkladka miedzy nie zeby zmniejszyc kompresje) no i dolot, walek gazniki. Tylko zeby nie skonczyo sie wynikiem 15/100:D

pozdrawiam

Autor:  cocoloco [ Pon 01 Gru, 2008 ]
Temat postu: 

15 litrów na 100km normalka przynajmniej...... zywotnosc kwestia jak to zrobisz... jak na dobrych częsciach itd. to bedzie dlugo zylo :) taka stara mechaniczka glowica toleruje oboty do 9 tys bez większego ryzyka :)

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/