VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[all vw & audi] Wady i zalety silników 2.5 TDI
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=33873
Strona 1 z 3

Autor:  Arbuzz [ Pon 03 Lis, 2008 ]
Temat postu:  [all vw & audi] Wady i zalety silników 2.5 TDI

Witam.
Tak jak w temacie szukam informacji na temat silników 2.5Tdi
Chodzi mi o ich awaryjność wady i zalety.
Z góry dziękuje

Autor:  lucek [ Pon 03 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Arbuzz napisał(a):
silników 2.5Tdi


Których? V6 czy R5?

Autor:  Arbuzz [ Pon 03 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Raczej V6 chodzi głownie o te z audi a4 2.5 tdi

Autor:  dawid [ Wto 04 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

znajomy ma taki w passacie B5.sądząc po różnicy cen aut z 2,5 a 1,9 coś w tych 2,5 musi być.z tego co wiem od znajomego mechanika to są to dość awaryjne silniki a jak do tego dochodzi automat to już całkiem kaplica.nie sa to może jakieś duże awarie ale bardziej duperelki które są dość drogie i upierdliwe.jeśli chodzi o dynamikę jazdy to też jakoś szału nie robi.spalanie przy butowaniu na poziomie 7-10L (cały czas mowa o automacie)

Autor:  turpik [ Wto 04 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Witam
do wad nalezy nie male spalanie a zwlaszcza wersji quatro (powyzej 10l przy normalniej jezdzie)
wysokie koszty eksplatacji (rozrzat, olej)
slyszalem tez cos o slabych walkach rozrzadu i popychaczach

do zalet to napewno wysoka elastycznosc

Co do eksplatacji to nalezy regulanie wymieniac olej i to nie byle jaki. A tak nalezy traktowac jak kazdego turbo diesla.

PozdraVWiam

Autor:  w0jta5 [ Wto 04 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Ze słyszanych mi opinii w modelach do 2001 roku sypały się głowice, prawdopodobnie to co napisał turpik.

Autor:  dawid [ Wto 04 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

turpik napisał(a):
pompowtryski

to jest silnik na pompie

[ Dodano: Pon 03 Lis, 2008 ]
lubią też bardzo znaczyć teren tzn każde 2,5 jakie widziałem ciekło

Autor:  turpik [ Wto 04 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

dawid018 napisał(a):
turpik napisał(a):
pompowtryski

to jest silnik na pompie


sory pomylilo mi sie :ała:

Autor:  Arbuzz [ Wto 04 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Dzięki chłopaki za pomoc.
Wynika z tego że lepiej poszukać dopłacić i kupić 1.9Tdi 110km i mieć dużo mniej problemów.

Autor:  kaczajazda [ Wto 04 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Zdecydowanie jesli chodzi o koszty eksploatacji to 1.9tdi. Przede wszystkim 2.5 wymaga szczególnej opieki. Przed czasem nalezy wymieniac elementy. Jesli chodzi o rozrząd to jest to najbardziej wk......ca rzecz dla mechanika bo trzeba zdemontowac front, wymieniac wszystkie rolki i napinacze oraz zimmeringi. Tak czy siak czesto jednostki kapia olejem pomimo inspekcji uszczelek. Bardzo lubia siadac pompy. Nalezy raz na jakis czas osluchiwac silnik w poszukiwania jakis niepokojacych klekotów, spalanie a dynamika = wystarczy porównac jednostke 1.9 a 2.5 szałowej różnicy nie ma. A gdy dodamy jeszcze naped quattro i automat to gdzie sie podzialy oszczednosci ałłłłł . Jedyne co to zawsze mi sie podobal klekot V6 ]:->

Autor:  Adasko12 [ Śro 05 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Zgodze sie z poprzednikami sam na swoje oczy jeszcze nie widzialem zeby audi z takim silnikiem przyjechalo i kiedy odjezdzalo nie zostawilo sladu u mnie na warsztacie gdzie mam praktyke robilem juz 3 takie i to chocby przez slabe sruby montowane przy rolkach.rowniez do wad zaliczyl bym pompy ktore niedosc ze szybko padaja to jeszcze glosna praca nie polecal bym tego silnika no_coment

Autor:  kapsel [ Czw 06 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

Brat ma 2.5 TDI w A6 na Tiptronicu. Silnik ma coś koło 250tyś km. Słaba strona to wałki (są już po wymianie) które się zacierają. Poza tym to nic niepokojącego nie zauważyłem. Tylko lać i jeździć. Spalanie ok 8litrów w mieście.

Jak się kupuję auta najtańsze na allegro to nie ma co się dziwić że usterka za usterką. W najtańszych cenach allegro to i 1.9 diesel bez turbo potrafi być usterkowy

Ja ogólnie polecam. Relatywnie niskie spalanie, sympatyczny dźwięk i osiągi których wbrew temu co tu ludzie piszą nie znajdziecie w 1.9 TDI

Autor:  Adasko12 [ Czw 06 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

kapsel napisał(a):
Ja ogólnie polecam. Relatywnie niskie spalanie, sympatyczny dźwięk i osiągi których wbrew temu co tu ludzie piszą nie znajdziecie w 1.9 TDI


To widac ze nigdy zagladajac pod maske nie spojrzales na nic wiecej tylko na gorna czesc silnika zjrzyj kiedys pod chocby poziom ulozenia glowicy no_coment skoro piszesz ze juz najtanszy na allegro to nie porownoj zajechanej 1.9 bo wolabym naprawde zajechany 1.9 niz ten 2.5 bo 1.9 naprawisz sam widzisz co jest robione i kulasz kilometry a w 2.5 co chwile cos pada i co to za dzwiek niby mnie on nie rusza akurat lepiej posluchac jak swirzdze turbinaka niz jak pompa ktora by zaraz miala wyleciec :ała: jak jestes juz za 2.5 to sciagnij oslone pod silnikiem i zobaczysz dlaczego tak mowie i nie kieruj sie tym ze lepsze osiagi pamietaj ze diesla nie ma doskonalego jedyny diesel, w ktorym sie zakochalem to jest 2.7 TDI to jest dopracowanie 2.5 ;)

Autor:  dawid [ Czw 06 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

kapsel napisał(a):
Jak się kupuję auta najtańsze na allegro to nie ma co się dziwić że usterka za usterką.

jakoś 28tyś to chyba nie jest najtańsze auto na allegro

kapsel napisał(a):
1.9 diesel bez turbo potrafi być usterkowy



tylko porównaj koszty naprawy obu silników.

kapsel napisał(a):
osiągi których wbrew temu co tu ludzie piszą nie znajdziecie w 1.9 TDI


porównując np B5 z 2,5 a 1,9 to może i masz racje.ale mkIII po chipsie objeżdża spokojnie passka.

jedyny silnik 2,5 jaki osobiście bym kupił to R5 najlepiej 140PS

Autor:  Adasko12 [ Czw 06 Lis, 2008 ]
Temat postu: 

dawid018 napisał(a):
jedyny silnik 2,5 jaki osobiście bym kupił to R5 najlepiej 140PS


praca silnika jest lepsza a dzwiek praktycznie ten sam ]:-> co tu duzo mowic.

Strona 1 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/