VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[golf mk3] 1.9TDI AHU zmiana turbosprężarki na 2.5TDI
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=33220
Strona 1 z 2

Autor:  kubeusz [ Pon 06 Paź, 2008 ]
Temat postu:  [golf mk3] 1.9TDI AHU zmiana turbosprężarki na 2.5TDI

Witam!! Mam pytanko co do zmiany turba:) W tej chwili mam silnik 1.9TDI AHU seria 90KM (chip 110KM). Kumpel mi proponowal turbine z audi A4 2,5TDI 99/00 rok. Jak to wyglada nastepujaco z kosztami przerobki?? jak macie jakies info piszcie z gory wielkie dzieki:)

Autor:  norbi [ Pon 06 Paź, 2008 ]
Temat postu: 

Co do samej zmiany to nie mam pewnosci, wiec nie chce pisac glupot ale to juz duza dmuchawka wiec zmiana wtryskow i korekta softu konieczna... No i na pewno IC bedzie puchl ;p Co za tym idzie sprzeglo moze dostac sporego niuta i nie wytrzymac, itd. itd.... ;p

Autor:  kubeusz [ Pon 06 Paź, 2008 ]
Temat postu: 

a mniej wiecej jaki byl by wzrost mocy?

Autor:  norbi [ Pon 06 Paź, 2008 ]
Temat postu: 

wzrost szmocy po czym? samym turbo? to raczej sie nie da ;)

Autor:  turpik [ Pon 06 Paź, 2008 ]
Temat postu: 

jak turbo to i tez trzeba wymienic inne rzeczy tak jak pisal norbi.
Licz sobie na turbo kolo 1000-1500, IC 500, wtryski 1000-1500 i do tego soft kolejne 1000-1500 no i jeszcze pompa 11 kolejne z 1000. Przy takim wzroscie moze tez sprzeglo odmowic posluszenstwa takze czyli kolejny wydatek sprzeglo od VR6 700-800. Przyrost mocy po takim setupie mozna liczyc na jakies 170-180KM

Autor:  norbi [ Pon 06 Paź, 2008 ]
Temat postu: 

ojj przy 230stkach i 11stce ja bym sie obawial mocy nieco wyzszych :)

Autor:  kubeusz [ Pon 06 Paź, 2008 ]
Temat postu: 

no to rzeczywiscie koszta dobre :P to narazie to odpada:) przed zima musze zrobic jeszcze poprawki lakiernicze , zakonserwowac w jednym miejscu spod no i tyle:) a na wiosne planuje wydech przelotowy:)

Autor:  Apsik [ Pon 06 Paź, 2008 ]
Temat postu: 

turpik napisał(a):
Przyrost mocy po takim setupie mozna liczyc na jakies 170-180KM

eeeeee bajki... takie wyniki daje zdrowy silnik z GT1749v + 0.216 + IC-Sharan'a + pompa 10mm + soft by Miras

Jeżeli dasz te turbo, a jest to Garret GT20 lub GT2052v (VNT),
IC np od Sharana
Wtryski 0.230, bo BOSCH'owskie 0.216 będa za małe,
Pompa 11mm (od Passata chyba AQQ)
i do tego odpowiedni soft, to licz spokojnie na 200+
Jeżeli silnik będzie w naprawde dobrej kondycji, a soft zrobi ktoś z głową np. Miras, no to mysle że i 220KM jest w zasięgu - oczywiście moment bedzie kosmos :D

Autor:  kubeusz [ Pon 06 Paź, 2008 ]
Temat postu: 

Apsik ale koszta te same:P czyliii duze:P

Autor:  Koszak [ Pon 06 Paź, 2008 ]
Temat postu: 

sprzęgło i tak musisz wymienić to będzie troche po kosztach :D
jesli chcesz moge poszukac jakis szmerów bajerów i umnie pfu

Autor:  Apsik [ Pon 06 Paź, 2008 ]
Temat postu: 

kubeusz napisał(a):
Apsik ale koszta te same:P czyliii duze:P

No za darmo to sie nie zrobi ;)
Koszak napisał(a):
sprzęgło i tak musisz wymienić

To jest chyba oczywiste (komplet SACHS'a do VR6 off course)

Autor:  Koszak [ Pon 06 Paź, 2008 ]
Temat postu: 

Apsik napisał(a):
To jest chyba oczywiste (komplet SACHS'a do VR6 off course)

miałem na myśli to, że i tak musi bo teraz ma dojechane ;)

Autor:  kubeusz [ Pon 06 Paź, 2008 ]
Temat postu: 

no ale powiem ci Koszak ze przez ostatni czas sprawuje sie gitnie te sprzeglo:P to nie wiem co to byla za akcja zaraz jak go kupilem

Autor:  Koszak [ Pon 06 Paź, 2008 ]
Temat postu: 

ale to mowisz ze jednak zostajesz przy swoich 110 psach? ]:-> sam chętnie bym kupił diesla i wykrzesił z niego pare kucy no ale w niedalekiej przyszłości :D

Panowie, bez offtopowania proszę!
Lucius Snow

Autor:  Soad7 [ Pon 06 Paź, 2008 ]
Temat postu: 

Zapominacie o waznej rzeczy! Wraz ze wzrostem mocy trzeba zastosowac lepsze hamulce i tu tez sa koszty!
Nie sztuka sie rozpędzic sztuką jest sie zatrzymać! (bezpiecznie :) )

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/