Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 1 [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [mk2 GTI] Temperatura oleju
PostWysłany: Nie 28 Wrz, 2008 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
Witam.

Od jakiegoś czasu zaczęły mi się dziać dziwne rzeczy z temperaturą oleju. Z tym że dzieje się tak nie zawsze. Czasem jest jak najbardziej w porządku a czasem cuda. No ale opiszę to na przykładzie ostatnich kilku dni.

Piątek:
Trasa Augustów-Warszawa (ok. 250km). Na trasie podczas normalnej jazdy do 120km/h wahania 90-92 st czyli jak najbardziej w porządku. W korku na trasie (dobrych kilkanaście minut stania) temperatura oleju w okolicach 100st (max 105st), temperatura wody taka, że od czasu do czasu na moment włącza się wentylator (w ciągu tego kilkunastominutowego korka włączył się jakieś 2-3 razy). Czyli w dalszym ciągu luzik.
Droga dwupasmowa przed Warszawą - trochę pałowania, kilkuminutowa jazda z prędkościami 170-190km/h, podchodzącymi momentami do 200km/h. Olej 93-97st, woda niska jak na trasę przystało.
Warszawa, delikatne korki, światła, co chwila stawanie do zera i ruszanie do 100km/h - olej 100st (plus minus 2-3st) czyli ok.

Sobota:
Kilkadziesiąt kilometrów po Warszawie, temperatura pomiędzy 90 a 100st. Woda w normie, raz może dwa na moment włączył się wentylator gdy częściej i na dłużej się przystawało na światłach. Według mnie norma.

Niedziela:
Powrót z Warszawy do Augustowa. I tu już pora na cuda... Miasto, jazda od świateł do świateł (ciągłe hamowanie i przyspieszanie) temperatura oleju od 100 do 120-125st!!! Przy tym temperatura wody na tyle niska że nawet ani razu nie włączył się wentylator. Co dziwne temperatura oleju zmienia się następująco (co kilka sekund) 101... 109... 112... 117... 123... i ni stąd ni zowąd 104... 102... 103... 101... i za jakiś czas znów rośnie: 107... 115... 119... 125... i nagle znów norma: 101... 103... 102... Przypominam że temperatura wody niezmiennie w normie, bez zauważalnych wahań.
Wyjazd za Warszawę. Powoli temperatura oleju spada z okolic 100st do 90-93st. Na trasie przy ciągłej jeździe 100-120km/h olej 90-92st, woda niska jak to na trasie. I nagle co jakieś pół godziny nie wiadomo skąd na minutę/dwie olej 107-115st. Woda bez najmniejszych zmian.

I tak kilka dni jak najbardziej ok, później dzień/dwa wariacji temperatury oleju...

Powiedzcie skąd takie nagłe, niczym nie wywoływane skoki temperatury oleju do tak wysokich wartości? Co dziwne wszystko to przy normalnych i nie wahających się temperaturach wody. W ogóle gdybym nie miał MFA i patrzył tylko na temperaturę wody to luzik - zero powodów do jakichkolwiek obaw. Jednak patrząc na wskazania temperatury oleju to momentami jakaś masakra... No i skoki temperatury oleju w czasie tych wariacji nie są o stopień/dwa (jak w przypadku normalnego zachowania) tylko o 5-7st w górę i nawet o 20st. w dół. Normalnie zgłupieć idzie z tym...

Sorki za "wypracowanie" ale myślę że w taki sposób udało mi się dokładnie opisać problem.

Z góry wielkie dzięki za jakąkolwiek pomoc która mogłaby doprowadzić do rozwiązania problemu.

Aha, silnik PF (1.8 8V 112KM) na kiszonce.

Pozdrówka.



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 28 Wrz, 2008 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 29 Paź, 2007
Posty: 1075
Skąd: Pleszew
mam taki sam silnik i nigdy temp oleju nie przekroczyla mi 105 stopni moze masz cos z czujnikiem albo z wyswietlaczem w liczniku bo jak piszesz wahania sa dosc spore ewentualnie moze sie dziac jeszcze cos z pompa oleju


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 30 Wrz, 2008 
VW Zone Papla
VW Zone Papla
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 21 Paź, 2007
Posty: 1907
Skąd: WOB
Gadu-Gadu: 7794324
Skype: ciellak
Auto: Jetta Coupe
Moge podać dla przykładu, że w mojej 16tce max temp przy bucie w lecie było jakoś 113st. Słyszałem też że temperatura oleju zależy od rodzaju Oleju jaki używasz.

Wymień czujnik, to nie duży koszt, a może okaże się że pomoże.



_________________
Jetta Coupe robi się ;)
Offline
 Profil    7794324 ciellak
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 30 Wrz, 2008 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
Troszkę poczytałem i na razie obstawiam czujnik. Jak coś się ruszy w temacie to dam znać ;)



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 1 [ 4 posty(ów) ] 


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe