VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[golf mk3] Różnica między silnikami TDI 1Z i AFN? https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=32604 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | piters [ Czw 11 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | [golf mk3] Różnica między silnikami TDI 1Z i AFN? |
witam. mam pytanie? jak jest techniczna różnica miedzy silnikami tdi 90ps(1Z) a 110PS(AFN). wiem ze jest zmienna geometria łopatek turbiny, czy sa jakieś inne różnice??. jak sprawa wygląda z zywotnością silnika 90ps-1Y, i z spalaniem na 100km??. czy ten o to silnik po czipie na 110ps nie traci na zywotności??. dzięki za wszelkie info. pozdro. |
Autor: | turpik [ Czw 11 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
Witam Napisze to co wiem o tych silnikach 1Z ma 8 bitowy ECU a AFN 16 bitowy i ma wieksze mozliwosci programowania. 1Z jest bardzo zywotny nawet jak ktos malo dba o ten silnik (przykladem moze byc moj szwagier ![]() Spalanie na poziomie 5-6,5l zalezy od nogi i trasy Jezeli kupisz silnik w miare dobrym stanie i rozsadnym przebiegiem to DOBRY chip nie powinien zaszkodzic silnikowi ale musisz sie liczyc ze turbo moze odmowic posluszenstwa ze wzgledu na wieksze cisnienie (jezeli jest orginalne) podobnie moze byc z pompa. PozdraVWiam |
Autor: | dawid [ Czw 11 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
piters napisał(a): (1Y)
ten silnik to zwykły TD.tdi 90PS to 1Z lub po 96 roku AHU/ALE ja mam Afn-a i jestem z niego mega zadowolony.jak trzeba to smyka ponad 200km/h, jak trzeba spali 3,1litra na 100km,max spalanie nie przekracza 5,5 litra.w/g licznika przebieg to 200tys,na hamowni wypluł na nie wymienianym filtrze powietrza i nieszczelności w dolocie 118PS/252Nm co do chipowania to możesz śmiało oba silniki modzić.spokojnie można z nich wyciągnąć 150-180PS jeśli chodzi o różnice wizualne i konstrukcyjne to AFN ma inny kolektor dolotowy,wcześniej wspomniany komp jest inny,dół silnika jest taki sam,afn ma wydajniejsze wtryski. jesli planujesz zakup AFN to pamiętaj że te silniki szły od 96 roku |
Autor: | piters [ Pią 12 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
dawid018 napisał(a): ten silnik to zwykły TD.tdi 90PS to 1Z lub po 96 roku AHU/ALE
sorki, miałem na mysli 1Z, bo takiego właśnie zakupiłem i jak na razie jestem zadowolony. dzięki za wszelki info i jak ktoś wie coś więcej to proszę. pozdro. |
Autor: | Soad7 [ Pią 12 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: co do chipowania to możesz śmiało oba silniki modzić.spokojnie można z nich wyciągnąć 150-180PS
Przy zamianie samego oprogramowania to tyle nie wycisniesz w bezpieczny sposób. Jesli chcesz chipowac silnik to zrób to u dobrego tunera który zna sie na rzeczy to silnik posłuży ci bardzo długo, jesli kupisz chipa z allegro to róznie bywa... a koszt naprawy moga być duże... |
Autor: | andziorekpl [ Pią 12 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
AFN ma inne tłoki,wzmocnione mocowanie sworznia,tłok ma mosiężną tuleje w którą wchodzi sworzeń, a w 1Z tłok jest cały z aluninium.Tłoki są wzajemnie wymienne. |
Autor: | dawid [ Pią 12 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
Soad7 napisał(a): Przy zamianie samego oprogramowania to tyle nie wycisniesz
fakt troche się zapędziłem i nie napisałem wszystkiego do końca. |
Autor: | piters [ Sob 13 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
wiec twierdzicie ze jak 1Z ma 200tys, to chip nic mu nie zaszkodzi i nie skróci jego żywotności ![]() turpik napisał(a): Jezeli kupisz silnik w miare dobrym stanie i rozsadnym przebiegiem to DOBRY chip nie powinien zaszkodzic silnikowi ale musisz sie liczyc ze turbo moze odmowic posluszenstwa ze wzgledu na wieksze cisnienie (jezeli jest orginalne) podobnie moze byc z pompa.
no a jak to właśnie jest z ta turbinka i pompą, to znaczy ze nie wydala czy szybciej się kończy, a jak z wtryskami tez nie dostaja wtedy za duzo w [-----]??. znalazłem cos takiego na allegro: http://moto.allegro.pl/item433244589_ch ... ipbox.html wiem ze nie wszyscy polecaja z tamtad kupowac, ale co wy na to, niby duzo zadowolonych ludzi i brak negatywów?? |
Autor: | turpik [ Sob 13 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
Zdecydowanie odradzam! Cos co jest uniwersalne nie jest dobre. Jezeli chcesz zeby silnik ci jeszcze troche poslozyl to jedz do dobrego zakladu ktory robi chip-tuning. On przed "zabiegiem" sprawdzi stan twojego silnika zhamuje go na chamowni zczyta mapy z twojego ECU i dopiero na jego podstawie napisze program do twojego auta. Taki chip moze sprawowac sie dobrze na poczatku a jego efekty moga wyjsc po pewnym czasie. Po zachipowaniu silnika podzespoly takie jak pompa turbo i wtryski sa narazone na bardziej wydajna prace co moze prowadzic do ich szybszego zuzycia. PozdraVWiam |
Autor: | piters [ Sob 13 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
turpik napisał(a): Zdecydowanie odradzam! Cos co jest uniwersalne nie jest dobre. Jezeli chcesz zeby silnik ci jeszcze troche poslozyl to jedz do dobrego zakladu ktory robi chip-tuning. On przed "zabiegiem" sprawdzi stan twojego silnika zhamuje go na chamowni zczyta mapy z twojego ECU i dopiero na jego podstawie napisze program do twojego auta.
Taki chip moze sprawowac sie dobrze na poczatku a jego efekty moga wyjsc po pewnym czasie. Po zachipowaniu silnika podzespoly takie jak pompa turbo i wtryski sa narazone na bardziej wydajna prace co moze prowadzic do ich szybszego zuzycia. PozdraVWiam ok, dzieki, juz wiem wszystko. |
Autor: | pardul [ Sob 13 Wrz, 2008 ] |
Temat postu: | |
inne wtryski inna pompa , 110 miala zawsze dwumasowke i dociazony przod walu i chocby zalorzyl nawet kolo pasowe i tak bedzie chodzic ble ble , natrysk oleju na denka tloka itd itp |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |