VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[golf mk3] TDI AFN po remoncie nie jeździ
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=32379
Strona 1 z 2

Autor:  AssassiN [ Wto 02 Wrz, 2008 ]
Temat postu:  [golf mk3] TDI AFN po remoncie nie jeździ

Witam
Zdecydowałem napisac ten temat (po przeszukaniu forum) bo jestem juz zdesperowany

Mianowice, od dłuzszego czasu irytował mnie metaliczny stukot w moi tdi, oraz nie najwieksza moc. Postanowilem spojrzec w silnik i sprawdzic co w trawie piszczy. Mechanik podejrzewał sworznie na tłokach (bo zawory i rorzad były wielokrtnie sprawdzane)
Po zdjeciu góry silnika okazało sie ze jest całkiem zdrowy (na liczniku ok 190 000 a w rzeczywistosci nie wiadomo ile) zostały wymienione wszytskie sworznie i pierscienie i w sumie tyle w silniku. Stukot dochodzil ze przestawionej popmpy wtryskowej.
Ale korzystajac z rozlorzonego silnika wyjałem turbo i zawiozłem do znachorów (dosc polecana firma w łodzi nie jakis ciemny warsztat) Okazało sie że ze fitru K&N urywały sie kawałki gumowej obydowy co trafiało prosto w wirnik. skutek, wymieniony wirnik na nowy a całe turbo zregenerowane.
I odtąd zaczeły sie schody. Mianowice po złozeniu auto jezdziło jak polonez. W pierwszej kolejnosci został wymieniony N75, dało ale nie wiele. Całe auto zostało porzadnie przejżane - nic nie wskazywało jakiego nie dopatrzenia w złożeniu.
Ogólnie auto nie idzie wcale do 3000 obrotow, dopiero potem zaczyna sie cos dziac ale nie jest to co było przed remontem. A zatem sparwdzono przepływke - tez okazało sie ze odbiega od normy a zatem jest wymieniona na nowa - wiekich zmian nie ma :(
Dzis zmierzyłem cisnienie w podobnym TDI (w Golfie Iv z 2000r) Wynik jest taki, jego turbo dmucha od ok 1500 i wali do 3000 prawie 1,5 bara. Moje zaczyna po 2000 i jedyna na co je stac to ok 0,8 bara
Jestem zdesperowany, bujam sie z tym autem juz od maja i za cholere nie wiadomi co. Odrazu mowie ze filtry paliwa powietrza itp powymieniane. raczej to nie zapłon bo pompa ustawiona pod ksiazke
Prosze o (konkretne) rady HELP !!!!!!

Autor:  evolution [ Wto 02 Wrz, 2008 ]
Temat postu: 

powiem tak.. ktos kto robi auto w ten sposob to znachor... jedyne co mozna polecic to porzadna diagnoza i usuniecie usterki... podejrzewam ze czas doprowadzenia do normalnosci tego auta to gora 4 h choc mysle ze ogarnac dalbym rade ja w 2 h.

Autor:  GIEROYPL [ Wto 02 Wrz, 2008 ]
Temat postu: 

może być wiele przyczyn moze zawór od turbo się zacioł i wszystkie spaliny idą w rurę a nie na łopatki. Daj na gg to coś lepiej mi powiesz to powiem co moze być nie tak.

Autor:  AssassiN [ Wto 02 Wrz, 2008 ]
Temat postu: 

evolution, Prosze o konkrety, a nie nie potrzebne dyskusje czy opinie

GIEROYPL, niestety ostanim czasem pozno wieczorem ma dostep do swojego kompa, ale sie zgłosze

Autor:  evolution [ Wto 02 Wrz, 2008 ]
Temat postu: 

konkrte znajdz kogos kto ci go zdiagnozuje napisalem... bo tak pol auta wymienisz a sie okaze ze ktos czegos nie podpial...

Autor:  AssassiN [ Śro 03 Wrz, 2008 ]
Temat postu: 

sęk w tym ze auto od poczatku siedzi na kompie i nic nie odbiega od normy (poza wspomnainą przepływką która wyrzucała błąd) po za tym nic innego sie nie pojawia Wszytskie inne wartości tez sa w normie

Autor:  evolution [ Śro 03 Wrz, 2008 ]
Temat postu: 

co ty nie powiesz... rozwiazanie problemu jest tylko jedne.. zmienic obslugujacego komputer na bardziej rozgarnietego... ]:->

Autor:  GIEROYPL [ Śro 03 Wrz, 2008 ]
Temat postu: 

Niech dobry mechanik podłączy dobrego VAGa bo na pomorze to pewnie do mnie nie przyjedziesz a przez gg to trochę cięźko naprawić.

Autor:  evolution [ Czw 04 Wrz, 2008 ]
Temat postu: 

GIEROYPL napisał(a):
Niech dobry mechanik podłączy dobrego VAGa bo na pomorze to pewnie do mnie nie przyjedziesz a przez gg to trochę cięźko naprawić.
tu mysle ze moze byc kolejnny przyklad rozumowania najlepszy mechanik to ja sam chocbym piekarz

Autor:  GIEROYPL [ Czw 04 Wrz, 2008 ]
Temat postu: 

no niestety jestem mechanikiem.

Autor:  evolution [ Czw 04 Wrz, 2008 ]
Temat postu: 

ja mowie o wlascicielu auta :ała:

Autor:  GIEROYPL [ Czw 04 Wrz, 2008 ]
Temat postu: 

A to przepraszam bo myślałem ze do mnie bijesz, jeszcze raz przepraszam a forum jest po to aby sobie pomagać i wymieniać się doświadczeniami.

Autor:  evolution [ Czw 04 Wrz, 2008 ]
Temat postu: 

wymieniac sie doswiadczeniami i pomagac... pomoc na zasadzie wymien to i to a poozniej moze to i moze tamto powoduje tylko ze z dnia na dzien jestes lzejszy o kolejne $$ a najlepsza pomoca jest powiedzenie panu by dal od 150 do 300 za porzadna diagnoze z gwarancja i wymienil tylko jeden uszkodzony element... reasumujac codziennie mam do czynienia z forumowymi kolegami ktorzy czytaja forum wymieniaja pol auta a pozniej sie okazuje ze nie widzieli spadnietego wezyka no_coment

Autor:  GIEROYPL [ Czw 04 Wrz, 2008 ]
Temat postu: 

no dokładnie popieram porządna diagnoza i dopiero reszta bo to nie ma sęsu jak kolega się nie zna na mechanice.

Autor:  cowboy [ Czw 04 Wrz, 2008 ]
Temat postu: 

AssassiN, jedź do uysego na maja 14

temat jest bardzo krótki do zdiagnozwania, uysy powie Ci w 15 minut co jest nie tak :)

http://www.g-lab.pl/kontakt.html

moim zdaniem masz źle zregenrowane turbo, względnia sztanga do regulacji lub ograniczniki...

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/