| VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
| [golf mk2] Wyjęcie skrzyni https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=32172 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | B_O_N_K [ Nie 24 Sie, 2008 ] |
| Temat postu: | [golf mk2] Wyjęcie skrzyni |
Witam ![]() Muszę wymienić w Golfinie uszczelniacz wału od strony skrzyni. Jak wiadomo aby to zrobić, trzeba zdemontować skrzynię. No i w tym właśnie problem... w swojej "karierze" wymieniałem zawieszenia, hamulce, przeguby, uszczelki pod głowicą, pod misą i inne różne dziwne rzeczy ale nigdy jeszcze nie wyjmowałem skrzyni. I tu moja prośba - mógłby ktoś z Was w skrócie opisać jak to się mniej więcej robi (wyjmuje i zakłada skrzynię)? Na co mam przy tym uważać żeby czegoś nie spartolić? Ogólnie opisać żebym jutro podchodząc do Golfa miał jakieś ogólne o tym pojęcie i nie zaliczył jakiegoś zonka na dzień dobry ![]() Z góry wielkie dzięki ![]() Pozdrówka
|
|
| Autor: | rolek [ Nie 24 Sie, 2008 ] |
| Temat postu: | |
Zrób sobie przede wszystkim łatwy dostęp do wszystkiego z góry... Tzn. poodkręcaj wszystkie zbiorniczki itp. żebyś miał łatwy dostęp, te wszystkie zbędne rzeczy naprawdę przeszkadzają No, a potem odkręć półośki, od nich jest klucz gwiazdkowy, jeśli nie masz to się w niego zaopatrz (pamiętaj, że jak nie będziesz miał dostępu do którejś ze śrub,będziesz musiał obrócić koło ), wybierak (lewarek od zmiany biegów), potem odkręcaj skrzynie, ja zawsze zaczynałem od dolnych śrub.
Potem podkładałem hydrauliczny lewarek pod skrzynie (ale każdy inny będzie też dobry), żeby mi nie spadła, po odkręceniu wszystkich śrub łączących skrzynię z silnikiem, powoli opuszczałem skrzynie... Gorzej jak masz kanał w garażu, bo wtedy chyba nie podłożysz lewarka, na Twoim miejscu poprosiłbym kogoś żeby trzymał skrzynie z dołu... Mniej więcej tak to wygląda. Z zakładaniem jest już trochę pod górkę, bo ciężko jest wpasować wałek od skrzyni w silnik... najłatwiej jest manewrować we dwie osoby |
|
| Autor: | B_O_N_K [ Nie 24 Sie, 2008 ] |
| Temat postu: | |
rolek napisał(a): ciężko jest wpasować wałek od skrzyni w silnik
W jakim sensie? |
|
| Autor: | rolek [ Nie 24 Sie, 2008 ] |
| Temat postu: | |
B_O_N_K napisał(a): rolek napisał(a): ciężko jest wpasować wałek od skrzyni w silnik W jakim sensie? No trzeba tak jakby `zębatki` na siebie wpasować, czasami udaje się od razu, czasami trzeba trochę pokombinować ze skrzynią, żeby wpasować. Zapomniałem, że jak odkręcisz łapy od skrzyni to będziesz musiał jakoś silnik podeprzeć od spodu i dopiero wtedy odkręcać skrzynię |
|
| Autor: | B_O_N_K [ Nie 24 Sie, 2008 ] |
| Temat postu: | |
rolek napisał(a): No trzeba tak jakby `zębatki` na siebie wpasować Rozumiem że chodzi o wpasowanie na rowki wieloklina. rolek napisał(a): Zapomniałem, że jak odkręcisz łapy od skrzyni to będziesz musiał jakoś silnik podeprzeć od spodu i dopiero wtedy odkręcać skrzynię No tak bo wszystko będzie "ciągnąć" w dół. Na co tam jeszcze zwrócić uwagę? Pisać, pisać żebym był świadomy co mogę niechcący spieprzyć
|
|
| Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|