Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 2 [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [all vw] 2.0 16v ABF - Fakty i mity...
PostWysłany: Śro 23 Lip, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 24 Gru, 2005
Posty: 4682
Skąd: Międzyrzecz
Gadu-Gadu: 0
Auto: A6 C5 V6 & MK2 @ VR6 & MK4 TDI+, Corrado @ 1.8T, MK4 V5, B5FL V6
Witam



Ostatnio zainteresowały mnie pewne plotki, że w 2.0 16v (ABF) po zmianie `chipu`, kolektora ssącego z KR (1.8 16v) i zmienienie wałka ssącego na wydechowy również z KR + wydech daje okolice 180+ km ?

Jak zapewne wiece, ABF zostal zdlawiony softem do 150 km ze względu na to, że większy litrażowo silnik VR6 oferował nie wiele więcej od ABF (no poza dźwiękiem ;) ).

Jak to jest tak na prawde z tym silnikiem ?


Na forum Corrado poruszyłem ten temat, Nezzo napisał coś takiego:

Nezzo napisał(a):
potwierdzam, po 9A czas byl na nastepce, wszystkie firmy mialy mocne 2.0 16V a 9A juz bylo (nie obrazajac posiadaczy) 'za chude', wiec VW posadzilo dwoch sprytnych i jednego silnego do budowy takiego motoru.

podstawowym zabiegiem bylo wydluzenie wykorbienia, zmiana sterowania (nowa norma Euro3) oraz zmniejszenie srednicy tloka, kazdy harcez wie ze stosunek skok/srednica ma mocny (a jesli nie kształtujacy) wplyw na stosunek moc/moment.

po zbudowaniu przez tych dwoch sprytnych prototypu poslano tego silnego z motorem na plecach na hamownie i wyszlo cos wlasnie +/- 170PS, (174 o ile pamietam dobrze).

niestety panowie managerowie posluchali swych doradcow marketingowych ze to tak nie moze byc bo to 2.0 a 2.8, a moc na folderze taka sama, wiec dali temu silnemu pilniczek i kazali zorac krzywki z walka wydechowego, sprytnym kazali pomieszac w sofcie i wyszlo (tak jak zalecenie odgorne mowilo) rowniutko od linijki 150PS.

nie dalej jak 4 miechy pozniej pojawily sie na rynku 'un-do' soft + walek wydechowy ktory przywracal zamierzone 170PS.

taka oto historia ABF'a.




Czy ktoś, może to potwierdzić wykresami z hamowni, przed i po, jakie koszty, + i - takiej operacji, jak z żywotnością, spalaniem, elastycznością itp.itd. ??

Chodzi mi ogólnie o kilka słów od ludzi którzy mieli z tym styczność i rozwinęli ten temat ;)


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 23 Lip, 2008 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 22 Wrz, 2007
Posty: 233
Skąd: Szczecin
Gadu-Gadu: 4400524
Tlen: nezzo
Auto: corrado 93 AAA
pewnie jak sam potwierdze to co napisalem na innym forum to niewiele bedzie znaczyc :-D

ABF jako motor pod tuning to jest sprawa sporna, ilu ludzi tyle opinii, na pewno nie polecam ABF'a jako 16VT, bo to sie zwykle zle konczy, jesli ktos szuka mocnego 16V takiego nie do dlubania a do jezdzenia to rzeczywiscie, ABF'a wstawiasz i otwierasz maske tylko jak dolewasz/zmieniasz plyny. slyszalem o przypadkach w ktorych ABF po konwersji 150 -> 174 PS zaczynal sie po prostu psuc, gubil czesto kompresje i uszczelki. No i silnik ma relatywnie malo momentu (w porownaniu do np. 9A) wiec im ciezsza buda tym gozej z osiagami.

Poza niezdatnoscia do tuningu silnik miod-malina.

PS jak ktos chce 2.0 16V do tuningu i eksperymentow to polecam 9A, znajomy zbudowal 300-konne 9A na turbinie bez ruszania glowicy :-D, te silniki zniosa wszystko.


Offline
 Profil    4400524 nezzo
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 23 Lip, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
Po powrocie do pracy postaram się zasięgnąć opinii na ten temat wśród znanych mi ludzi z Konstrukcji, przez kolegę postaram się tez zapytać o to w Kassel i Salzgitter.



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 23 Lip, 2008 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 10 Kwi, 2007
Posty: 400
Skąd: Posen
Gadu-Gadu: 1517437
Auto: Corrida
ta znosza wszystko mi dwa ABFy klekly na stojaku. w jednym zapadla sie komora spalania. wierze ze te silniki potrafia duzo tylko trzeba naprawde dobrze poszukac dawce bo to co lata po polsce w sprzedazy to szrotexy niestety.(mowa o samych silnikach tych ktore chce ktos sprzedac a nie tych ktore jeżdza i ludzie sobie chwala)



_________________
lower than your grandma`s nippels
http://www.kuzniewski.pl
http://www.fuego.user.icpnet.pl/corrado/bov.mp3
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t= ... ight=fuego
http://www.vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=6927
Image
Offline
 Profil    1517437
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 23 Lip, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 26 Sie, 2004
Posty: 120
Skąd: Mannschaft-Krosno
Gadu-Gadu: 2128069
Auto: Golf II & ABF
Ja wydarłem z Cupry Anglika i jest miod :D Latam trzeci rok
http://vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2287



_________________
Aktualizacja viewtopic.php?f=98&t=83087

http://strefagti.pl/
http://vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2287
Offline
 Profil    2128069
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 23 Lip, 2008 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 10 Kwi, 2007
Posty: 400
Skąd: Posen
Gadu-Gadu: 1517437
Auto: Corrida
zazdroszcze ja sie tak spienilem ze remontuje pg i na jesien zaczne znowu poszukiwania



_________________
lower than your grandma`s nippels
http://www.kuzniewski.pl
http://www.fuego.user.icpnet.pl/corrado/bov.mp3
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t= ... ight=fuego
http://www.vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=6927
Image
Offline
 Profil    1517437
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 25 Lip, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 13 Mar, 2008
Posty: 139
Skąd: z tłoka koło głowicy
moim zdaniem jak umie się dbać o ten silnik i jest we właściwych rękach, można spokojnie męczyć jako N/A do wyższych mocy ( w turbo już nie za bardzo, chodź nie mówie że się nie da tego zrobić dobrze), znowu KR/9a idealny jest do turbo, sam kupiłem troche w ciemno ABFa, ale na szczęście trafiłem zdrową jednostke (przebieg ok 140 tys, z passata)



_________________
Projekt Ibizy zamkniety
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t= ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Narazie na testy Audi S4 B5 po paru modach :> Oceniajcie :)

viewtopic.php?f=98&t=42843
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 25 Lip, 2008 
VW Maniak
VW Maniak

Rejestracja: Czw 13 Sty, 2005
Posty: 538
Skąd: Wrocław
Gadu-Gadu: 9453175
Tlen: evolution1980
z abf'a turbo tez idzie duzo wycisnac...



_________________
EVOLUTION MOTOR SPORT Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
ET 13.078
Pomiary mocy - DYNOMET
Chiptuning aut niemieckich benzynowych i diesel
specjalizacja w strojeniu silnikow uturbionych na seryjnych ecu (takze konwersje MAF<->MAP)
dwa programy sterujace wybierane przelacznikiem z kabiny
Offline
 Profil    9453175 evolution1980
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 25 Lip, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 24 Gru, 2005
Posty: 4682
Skąd: Międzyrzecz
Gadu-Gadu: 0
Auto: A6 C5 V6 & MK2 @ VR6 & MK4 TDI+, Corrado @ 1.8T, MK4 V5, B5FL V6
Panowie, kuzyn ma w MK3 GTI Edition ABF'a.

Brakuje kilka km do 200 tys. km przebiegu, samochód jest z 95 roku w stanie oryginalnym, zero drutexu itp. tak jak fabryka karze...

Czy do operacji 174km (wałek + chip) trzeba wymieniać coś jeszcze ?


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pią 25 Lip, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 13 Mar, 2008
Posty: 139
Skąd: z tłoka koło głowicy
rolek napisał(a):
Czy do operacji 174km (wałek + chip) trzeba wymieniać coś jeszcze ?


pierwsze to niech jedzie na hamownie, wtedy się dowie jaki będzie sens tej modyfikacji, z tego co mi wiadomo, jesli silnik jest zdrowy a często seryjny ABF miał ze 155 PS bez problemu (znając życie ciężko trafić na idealną jednostke przez niedbalstwo innych użytkowników) wystarczy zrobic konkretny wydech,dolot (oczywiście dopracowany ;-) ) i dobry program, nikt Ci nie powie że ile dostnie mocy bo wróżki na tym forum nie siedzą (chyba??? :D )

P.S. kolektor z ABFa jest bardzo dobry, ale tylko w górnej części, dwururke spece od VW zpieprzyli, wiem to od chłopaków z MG Motorsport



_________________
Projekt Ibizy zamkniety
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t= ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Narazie na testy Audi S4 B5 po paru modach :> Oceniajcie :)

viewtopic.php?f=98&t=42843
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 26 Lip, 2008 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 25 Mar, 2004
Posty: 768
Skąd: z wersalki :)
Gadu-Gadu: 2726778
Auto: Audi S3 8L
Ja zrobilem wydeszek ostatnio :-) i czuc że jeszcze lepiej idzie, o silniczek dbam i mam nalatane 206 tys i sprawuje sie nienagannie a moc sprawdzi sie na hamowni na VW MANI :-) nie ukrywam że licze na ponad 150 PS :)



_________________
AUDIS3
Image
Offline
 Profil    2726778
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 26 Lip, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 26 Sie, 2004
Posty: 120
Skąd: Mannschaft-Krosno
Gadu-Gadu: 2128069
Auto: Golf II & ABF
LCQ napisał(a):
kolektor z ABFa jest bardzo dobry, ale tylko w górnej części
Dwa rodzaje kolektorow było przy ABF-ie wiec nie kazdy jest dobry :)



_________________
Aktualizacja viewtopic.php?f=98&t=83087

http://strefagti.pl/
http://vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2287
Offline
 Profil    2128069
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 26 Lip, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 13 Mar, 2008
Posty: 139
Skąd: z tłoka koło głowicy
Andrzej32 napisał(a):
Dwa rodzaje kolektorow było przy ABF-ie wiec nie kazdy jest dobry :)


racja, pisałem o tym dobrym :D



_________________
Projekt Ibizy zamkniety
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t= ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Narazie na testy Audi S4 B5 po paru modach :> Oceniajcie :)

viewtopic.php?f=98&t=42843
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 27 Lip, 2008 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 1010
Skąd: Rzeszów - Kraków
Gadu-Gadu: 1826453
Skype: dbbest
Jeżeli mówimy o ABFie w golfie to racja zgodze sie ... ale jak to było w corrado bo juz sie gubie.. KR 138 PS? a ABF 136? W ogóle w jakich rocznikach był abf w corrado? Chyba troche wcześniej niż w golfie...


no chyba ze sie myle



_________________
Automation & Robotics engineering

Image
Offline
 Profil    1826453 dbbest
 
 Temat postu:
PostWysłany: Nie 27 Lip, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 13 Mar, 2008
Posty: 139
Skąd: z tłoka koło głowicy
Daro napisał(a):
Jeżeli mówimy o ABFie w golfie to racja zgodze sie ... ale jak to było w corrado bo juz sie gubie.. KR 138 PS? a ABF 136? W ogóle w jakich rocznikach był abf w corrado? Chyba troche wcześniej niż w golfie...


no chyba ze sie myle


Mówimy o ABFach ogólnie, był w Corrado ABF? jasne że nie tylko 9A, chyba że się myle?



_________________
Projekt Ibizy zamkniety
http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t= ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Narazie na testy Audi S4 B5 po paru modach :> Oceniajcie :)

viewtopic.php?f=98&t=42843
Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 2 [ 25 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 1 gość


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe