VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[all vw] 2.0 16v ABF - Fakty i mity... https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=31488 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | rolek [ Śro 23 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | [all vw] 2.0 16v ABF - Fakty i mity... |
Witam Ostatnio zainteresowały mnie pewne plotki, że w 2.0 16v (ABF) po zmianie `chipu`, kolektora ssącego z KR (1.8 16v) i zmienienie wałka ssącego na wydechowy również z KR + wydech daje okolice 180+ km ? Jak zapewne wiece, ABF zostal zdlawiony softem do 150 km ze względu na to, że większy litrażowo silnik VR6 oferował nie wiele więcej od ABF (no poza dźwiękiem ![]() Jak to jest tak na prawde z tym silnikiem ? Na forum Corrado poruszyłem ten temat, Nezzo napisał coś takiego: Nezzo napisał(a): potwierdzam, po 9A czas byl na nastepce, wszystkie firmy mialy mocne 2.0 16V a 9A juz bylo (nie obrazajac posiadaczy) 'za chude', wiec VW posadzilo dwoch sprytnych i jednego silnego do budowy takiego motoru.
podstawowym zabiegiem bylo wydluzenie wykorbienia, zmiana sterowania (nowa norma Euro3) oraz zmniejszenie srednicy tloka, kazdy harcez wie ze stosunek skok/srednica ma mocny (a jesli nie kształtujacy) wplyw na stosunek moc/moment. po zbudowaniu przez tych dwoch sprytnych prototypu poslano tego silnego z motorem na plecach na hamownie i wyszlo cos wlasnie +/- 170PS, (174 o ile pamietam dobrze). niestety panowie managerowie posluchali swych doradcow marketingowych ze to tak nie moze byc bo to 2.0 a 2.8, a moc na folderze taka sama, wiec dali temu silnemu pilniczek i kazali zorac krzywki z walka wydechowego, sprytnym kazali pomieszac w sofcie i wyszlo (tak jak zalecenie odgorne mowilo) rowniutko od linijki 150PS. nie dalej jak 4 miechy pozniej pojawily sie na rynku 'un-do' soft + walek wydechowy ktory przywracal zamierzone 170PS. taka oto historia ABF'a. Czy ktoś, może to potwierdzić wykresami z hamowni, przed i po, jakie koszty, + i - takiej operacji, jak z żywotnością, spalaniem, elastycznością itp.itd. ![]() Chodzi mi ogólnie o kilka słów od ludzi którzy mieli z tym styczność i rozwinęli ten temat ![]() |
Autor: | nezzo [ Śro 23 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
pewnie jak sam potwierdze to co napisalem na innym forum to niewiele bedzie znaczyc ![]() ABF jako motor pod tuning to jest sprawa sporna, ilu ludzi tyle opinii, na pewno nie polecam ABF'a jako 16VT, bo to sie zwykle zle konczy, jesli ktos szuka mocnego 16V takiego nie do dlubania a do jezdzenia to rzeczywiscie, ABF'a wstawiasz i otwierasz maske tylko jak dolewasz/zmieniasz plyny. slyszalem o przypadkach w ktorych ABF po konwersji 150 -> 174 PS zaczynal sie po prostu psuc, gubil czesto kompresje i uszczelki. No i silnik ma relatywnie malo momentu (w porownaniu do np. 9A) wiec im ciezsza buda tym gozej z osiagami. Poza niezdatnoscia do tuningu silnik miod-malina. PS jak ktos chce 2.0 16V do tuningu i eksperymentow to polecam 9A, znajomy zbudowal 300-konne 9A na turbinie bez ruszania glowicy ![]() |
Autor: | lucek [ Śro 23 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Po powrocie do pracy postaram się zasięgnąć opinii na ten temat wśród znanych mi ludzi z Konstrukcji, przez kolegę postaram się tez zapytać o to w Kassel i Salzgitter. |
Autor: | Fuego [ Śro 23 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
ta znosza wszystko mi dwa ABFy klekly na stojaku. w jednym zapadla sie komora spalania. wierze ze te silniki potrafia duzo tylko trzeba naprawde dobrze poszukac dawce bo to co lata po polsce w sprzedazy to szrotexy niestety.(mowa o samych silnikach tych ktore chce ktos sprzedac a nie tych ktore jeżdza i ludzie sobie chwala) |
Autor: | Andrzej32 [ Śro 23 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Ja wydarłem z Cupry Anglika i jest miod ![]() http://vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2287 |
Autor: | Fuego [ Śro 23 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
zazdroszcze ja sie tak spienilem ze remontuje pg i na jesien zaczne znowu poszukiwania |
Autor: | LCQ [ Pią 25 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
moim zdaniem jak umie się dbać o ten silnik i jest we właściwych rękach, można spokojnie męczyć jako N/A do wyższych mocy ( w turbo już nie za bardzo, chodź nie mówie że się nie da tego zrobić dobrze), znowu KR/9a idealny jest do turbo, sam kupiłem troche w ciemno ABFa, ale na szczęście trafiłem zdrową jednostke (przebieg ok 140 tys, z passata) |
Autor: | evolution [ Pią 25 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
z abf'a turbo tez idzie duzo wycisnac... |
Autor: | rolek [ Pią 25 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Panowie, kuzyn ma w MK3 GTI Edition ABF'a. Brakuje kilka km do 200 tys. km przebiegu, samochód jest z 95 roku w stanie oryginalnym, zero drutexu itp. tak jak fabryka karze... Czy do operacji 174km (wałek + chip) trzeba wymieniać coś jeszcze ? |
Autor: | LCQ [ Pią 25 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
rolek napisał(a): Czy do operacji 174km (wałek + chip) trzeba wymieniać coś jeszcze ?
pierwsze to niech jedzie na hamownie, wtedy się dowie jaki będzie sens tej modyfikacji, z tego co mi wiadomo, jesli silnik jest zdrowy a często seryjny ABF miał ze 155 PS bez problemu (znając życie ciężko trafić na idealną jednostke przez niedbalstwo innych użytkowników) wystarczy zrobic konkretny wydech,dolot (oczywiście dopracowany ;-) ) i dobry program, nikt Ci nie powie że ile dostnie mocy bo wróżki na tym forum nie siedzą (chyba??? ![]() P.S. kolektor z ABFa jest bardzo dobry, ale tylko w górnej części, dwururke spece od VW zpieprzyli, wiem to od chłopaków z MG Motorsport |
Autor: | Burza Jr [ Sob 26 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Ja zrobilem wydeszek ostatnio :-) i czuc że jeszcze lepiej idzie, o silniczek dbam i mam nalatane 206 tys i sprawuje sie nienagannie a moc sprawdzi sie na hamowni na VW MANI :-) nie ukrywam że licze na ponad 150 PS ![]() |
Autor: | Andrzej32 [ Sob 26 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
LCQ napisał(a): kolektor z ABFa jest bardzo dobry, ale tylko w górnej części Dwa rodzaje kolektorow było przy ABF-ie wiec nie kazdy jest dobry ![]() |
Autor: | LCQ [ Sob 26 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Andrzej32 napisał(a): Dwa rodzaje kolektorow było przy ABF-ie wiec nie kazdy jest dobry
![]() racja, pisałem o tym dobrym ![]() |
Autor: | Daro [ Nie 27 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Jeżeli mówimy o ABFie w golfie to racja zgodze sie ... ale jak to było w corrado bo juz sie gubie.. KR 138 PS? a ABF 136? W ogóle w jakich rocznikach był abf w corrado? Chyba troche wcześniej niż w golfie... no chyba ze sie myle |
Autor: | LCQ [ Nie 27 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Daro napisał(a): Jeżeli mówimy o ABFie w golfie to racja zgodze sie ... ale jak to było w corrado bo juz sie gubie.. KR 138 PS? a ABF 136? W ogóle w jakich rocznikach był abf w corrado? Chyba troche wcześniej niż w golfie...
no chyba ze sie myle Mówimy o ABFach ogólnie, był w Corrado ABF? jasne że nie tylko 9A, chyba że się myle? |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |