VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[mk3] Wyje z przodu jakby łożysko w kole https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=31443 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | toTommY [ Pon 21 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | [mk3] Wyje z przodu jakby łożysko w kole |
Witam, mam następujące zmartwienie: swego czasu mechanik miał mi zmienić łożysko oporowe od sprzęgła - w tym celu, wiadomo, trzeba zdemontować skrzynię... Po odbiorze auta, kiedy nim jechałem zacząłem słyszeć hałas- jakby wycie z przodu - wszystko niby wskazywało na to, że to łożysko w kole - łożysko mi wymienił a wycie jak było tak jest, zwłaszcza tak od 40-50 km/h w górę... co to może być? Czy może coś przy zamontowaniu skrzyni z powrotem można było coś spieprzyć, że teraz tak mi wyje? a druga rzecz: jak jadę prosto, to kierownicę muszę mieć o kilka czy nawet kilkanaście stopni obróconą w prawo - co to może być? jeśli coś takiego mieliście, to chętnie posłucham rad ![]() |
Autor: | Tommy [ Pon 21 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Jesli mechanior zdejmowal skrzynie to tez odkrecal poloske i wszystko co jest przy niej.Ja po wymianie sprzegla ustawialem zbierznosc od nowa to moze byc przyczyna ze kiera jest krzywo |
Autor: | toTommY [ Pon 21 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Tommy napisał(a): Jesli mechanior zdejmowal skrzynie to tez odkrecal poloske i wszystko co jest przy niej.Ja po wymianie sprzegla ustawialem zbierznosc od nowa to moze byc przyczyna ze kiera jest krzywo
czy z powodu tej półośki może tak wyć? a co do zbieżności, jakby była zła, to by ściągało chyba, a u mnie nie zauważyłem ściągania na boki... kurde no nie wiem... ![]() thnx za odzew ![]() |
Autor: | Tommy [ Pon 21 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Byc moze sie myle ale nie zaszkodzi jechac i sprawdzic czy zbierznosc jest w 100% ok wtedy bedziesz mial pewnosc.pozdro |
Autor: | Koszak [ Śro 23 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
na zbieżność musisz jechać wszystko ustawią tak jak powinno być i bierz rachunek i do tego mechanika jedź niech zwraca koszty ;> bo po co kręcił coś przy drążkach kierowniczych przy wyciąganiu skrzyni? ![]() |
Autor: | radek_GT3 [ Pią 25 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
To co po wyjęciu skrzyni konieczne jest ponowne ustawienie zbieżności ![]() |
Autor: | B_O_N_K [ Pią 25 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
To zależy czy przy wyjmowaniu skrzyni/sprzęgła mechanior nie odkręcał mocowania amortyzatorów. Jeśli odkręcał to normalne że zbieżność poszła w dupę. A jeśli był na tyle kumaty (a raczej na tyle normalny) aby nie ruszać amortyzatorów to nic nie trzeba ustawiać ![]() Pozdrówka ![]() |
Autor: | KadareK [ Nie 27 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
albo jezeli juz musial zdejmowac amory to mogl przynajmniej pozaznaczac sobie w jakiej pozycji sie znajdowaly... |
Autor: | B_O_N_K [ Nie 27 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
KadareK napisał(a): pozaznaczac sobie w jakiej pozycji sie znajdowaly...
To i tak nic nie da i trzeba później ustawiać zbieżność. |
Autor: | Soad7 [ Pon 28 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Mi aby wymienic poduszki amortyzatorów to ściagał je razem z tarczami ![]() Co do huczenie to może wina opon, ja tem miałem taki objaw i okazało sie ze jeździłem w pół wbita podkładką... huczenie zniknęło. |
Autor: | radek_GT3 [ Pon 28 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
B_O_N_K napisał(a): To zależy czy przy wyjmowaniu skrzyni/sprzęgła mechanior nie odkręcał mocowania amortyzatorów. Jeśli odkręcał to normalne że zbieżność poszła w dupę. A jeśli był na tyle kumaty (a raczej na tyle normalny) aby nie ruszać amortyzatorów to nic nie trzeba ustawiać
![]() Pozdrówka ![]() No właśnie nie ruszał amortyzatorów, bo i po co ![]() ![]() |
Autor: | lation [ Pon 28 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Jezeli ruszal amortyzatory to zbieznosc sie nie zmienila tylko co najwyzej katy pochylenia kola. Tak czy inaczej trzeba zrobic geometrie przedniej osi. Jezeli chodzi o buczenie to sprawdz czy halas nasila sie przy zmienie kierunku jazdy, tzn na prostym odcinku drogi wykonaj krotkie skrety w lewo i prawo i sluchaj czy halas wzrasta. Jezeli tak to masz do wymiany lozyska w kolach przednich. |
Autor: | B_O_N_K [ Pon 28 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: Jezeli ruszal amortyzatory to zbieznosc sie nie zmienila tylko co najwyzej katy pochylenia kola.
Zakład że się zmienia? ![]() |
Autor: | rolek [ Pon 28 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Moze tutaj znajdziesz odpowiedź ![]() viewtopic.php?t=29843 |
Autor: | lation [ Pon 28 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
B_O_N_K napisał(a): Zakład że się zmienia?
Nie bardzo potrafie to sobie wytlumaczyc. W jaki sposob zmienia sie zbieznosc jezeli nie ruszasz drazkow kierowniczych??? |
Strona 1 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |