VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[golf mk3] TDI a zewnetrzna chlodnica oleju-opinie i rady https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=31368 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Kevin [ Śro 16 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | [golf mk3] TDI a zewnetrzna chlodnica oleju-opinie i rady |
witam... pytanie czy warto...silnik 1.9tdi AFN 110ps obecnie 139/297 i przygotwuje sie do kolejnego podniesienia mocy stad pytanie takie. w seryjnym tdi wiadomo... nie trzeba... a juz grzebanym ten olej sie troche grzeje... chcialbym sie wpiac w obieg oleju z chlodniczką, mysle o takiej o to przedstawionej na foto ponizej...chcialbym nową jednak... co o tym sadzicie... ![]() mile widziane wszystkie spostrzezenia za ktore dziekuje i pozdrawiam |
Autor: | norbi [ Śro 16 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Kev wiadomo, lepiej miec niz nie miec ![]() ![]() |
Autor: | Soad7 [ Śro 16 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
czy ja wiem czy az tak bardzo jest potrzebna? Co planujesz zrobić i w ile celujesz? Ogólnie to od przybytku głowa nie boli ![]() |
Autor: | Kevin [ Śro 16 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
180ps bym chcial... przy dynamiczniejsej jezdzie na autostradzie olej jednak szybko sie grzeje.... |
Autor: | Soad7 [ Śro 16 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Kevin napisał(a): przy dynamiczniejsej jezdzie na autostradzie olej jednak szybko sie grzeje....
To fakt, godzina jazdy na autostradzie przy prędkości maksymalnej może spowodować zajechania motorowni... To widze ze konkretne mody będą, powodzenie i niech Ci to robia z głową ![]() ![]() |
Autor: | Kevin [ Śro 16 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Soad7 napisał(a): i koniecznie wykres na forum przed i po
spokojna twoja rozczzochrana ![]() |
Autor: | krupi [ Śro 16 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Musiałbyś przy kupnie sprawdzić jakie są ustawienia termostatu do takiej chłodnicy. Jak już to tylko Mocal albo Racimex ![]() |
Autor: | dawid [ Śro 16 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Kevin, taka chłodniczka na pewno się przyda przy tej mocy która chcesz osiagnąc.a jeśli już tylko pod maską będzie to podejrzewam że noga będzie moc wykorzystywać.przy seryjnym AFN temp oleju przy normalnej jeździe (120km/h) waha się miedzy 94 a 98*C przy większych prędkościach i dłuższej jeździe temperatura przekracza 110* a jak wiadomo przy takich temperaturach olej robi się jak woda i bardzo łatwo zajechać motor albo turbo.dlatego myśle że warto zainwestować kilka set zł w układ chłodzenia oleju niż kilka tyś w nowy motor. pozostaje pytanie gdzie ją chcesz upchnąć?? |
Autor: | CICHY G60 [ Śro 16 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
kolega miał w ibizie afn ponad 200ps i obyło sie bez takiej chłodnicy , dobry olej (tzn motul) i będzie ok |
Autor: | Kevin [ Śro 16 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
hmmm poki co mysle ze za grilemz przodu lub tak zmodyfikowac kratke zderzaka od strony pasazera i wpakowac ją wlasnie za nią [ Dodano: Czw 17 Lip, 2008 ] CICHY G60, hmmm ta cichy przy kilku sprintach spoko..ale przy dluzszym pałowaniu olej szybko dostaje 110stopni i zostaje tylko +- 10stopni do tragedii |
Autor: | Luki [ Czw 17 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
dobry olej i nie będzie potrzeby chłodnicy |
Autor: | Kevin [ Czw 17 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Luki napisał(a): dobry olej i nie będzie potrzeby chłodnicy
a jezdziles kiedys grzebanym dieslem?? czy tylko benzyna??wiesz jak temp rosnie podczas butowania na autostradzie? wiem ze mozna lać olej z ciezarówek z norma odpowiadajacą TDIkowi ale neichce... |
Autor: | Classic [ Czw 17 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Luki napisał(a): dobry olej i nie będzie potrzeby chłodnicy
nie do konca sie z tym zgodze olej jak olej,sa lepsze i gorsze ale kazdy traci swoje wlasciwosci jak sie za bardzo nagrzeje im wiecej razy bedzie przegrzany tym szybciej straci swoje wlasciowsci nie chodzi tu tylko o butowanie po autostradach lae takze podczas jazdy w korakch,krotkich sprintach itp przykladowo moje mk1 gti ma chlodnice oleju powietrzna montowana seryjnie i sprawdza sie bardzo dobrze,termostat jest otwiera sie chyba przy 90stopnaich i nie ma mowy o przegrzaniu sie oleju czy to jade w korku,w tarsie czy jak sie scigam takze ja jestem za tym aby montowac chlodncie oleju |
Autor: | Kevin [ Czw 17 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Classic napisał(a): olej jak olej,sa lepsze i gorsze ale kazdy traci swoje wlasciwosci jak sie za bardzo nagrzeje
im wiecej razy bedzie przegrzany tym szybciej straci swoje wlasciowsci nie chodzi tu tylko o butowanie po autostradach lae takze podczas jazdy w korakch,krotkich sprintach itp otóż to!!! tak tez postapilem i zamowilem juz powietrzna chlodnice... pierwszy test na trasie do Blassen ![]() |
Autor: | Luki [ Czw 17 Lip, 2008 ] |
Temat postu: | |
Kevin napisał(a): a jezdziles kiedys grzebanym dieslem?? jeździłeś Kevin napisał(a): czy tylko benzyna?? nie Kevin napisał(a): wiesz jak temp rosnie podczas butowania na autostradzie?
wiem Pisząc dobry olej, faktycznie sie troche zagalopowałem. Oczywiście nie dając chłodnicy oleju, trzeba wziąć pod uwagę to, że przy katowaniu okresy międzyobsługowe sie skrócą. |
Strona 1 z 3 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |