VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[golf mk1] Swap z 1.6D na 2.0 8v lub 2.0 16v
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=31221
Strona 1 z 1

Autor:  baru [ Wto 08 Lip, 2008 ]
Temat postu:  [golf mk1] Swap z 1.6D na 2.0 8v lub 2.0 16v

witam
domyslam sie że ten temat był juz poruszany ale nie mam dostepu do netu tylko czasami, a że planuje takiego swapa to chciał bym sie cos nie coś dowiedzie, chodzi mi o włżenie takiego silnika do golfa mk1 obecnie 1.6D, planuje zakup całego golfa 3 z takim silnikiem 2.0 8v lub 16v, czy dużo jest pracy przy takiej przekładce? jak jest z łapami? elektryke chciał bym przełożyć cała z dawcy, jak półoski?
był bym bardzo wdzięczny za każde info na ten temat jakies linki lub porady
pozdrawiam

Proszę pamiętać o stosowaniu przedrostków w nazwach tematów.
Resztę towarzystwa prosze o nie spamowanie w temacie.
Lucius Snow

Autor:  Rafalvw [ Wto 08 Lip, 2008 ]
Temat postu: 

silnik golwnie jest na kolysce chyba masz dwie dodatkowe poduszki to dospawasz napewno wsadzisz jakos poszukaj na forum pewnie ktos juz cos podobnego robil i to opisal tak bedzie prosciej

Autor:  rolek [ Śro 09 Lip, 2008 ]
Temat postu: 

Jezeli chcesz zeby to fajnie jezdzilo to wsadz sobie 1.8 G60.

Na pewno nezzo powie cos wiecej :)

Autor:  Jacek. [ Śro 09 Lip, 2008 ]
Temat postu: 

Proponowałbym wrzucić 1.8 T bo osiągi są lepsze niż w 2.0

Autor:  lucek [ Śro 09 Lip, 2008 ]
Temat postu: 

2.0 16v przekładał całkiem niedawno benson właśnie z 1.6D. Od siebie dodam, że nie ma problemów z powieszeniem silnika w komorze, trochę zabawy jest z elektryką.

Autor:  nezzo [ Śro 09 Lip, 2008 ]
Temat postu: 

jesli chcesz to zrobic w najprostszy sposob tak aby ilosc zmian byla minimalna to wstaw sam silnik, łapy zastosuj te co masz, skrzynie zostaw taka jaka masz, zamach ze sprzeglem i dociskiem tez wez z diesla i przykrec na nowy silnik.

co do elektryki to juz nie jest tak różowo, fizyczne zamocowanie silnika pod maska to tak na prawde jest 2-3h roboty.

co musisz zmienic/dolozyc:
-pompe paliwa (w zalerznosci od silnika, nie jestes w stanie zastosowac tej z mk3 bo nie pasuje, w mk3 jest pompka w baku a w mk1 jest pompka pod autem)
-elektryka do pompy paliwa wraz z przekaznikiem sterujacym
-elektryka sterowania silnikiem to juz jest w ogole inna sprawa na osobny temat, piszesz 2.0 8V albo 16V, w obu przypadkach jest inna elektryka (sterowanie) silnika, 2.0 8V to jest najpewniej 2E na digi II, 2.0 16V (pewnie 9A) to jest starszy uklad wtryskowy motronic, daleki kuzyn popularnego w mk1 k-jet'a.

good news: bak zostaje taki sam jaki masz.

Autor:  baru [ Śro 09 Lip, 2008 ]
Temat postu: 

a czy łatwiej jest zamontowac silnik z golfa mk2? czy to bez znaczenia? z mk2 myslałem o 1.8 16v kr

Autor:  benson [ Śro 09 Lip, 2008 ]
Temat postu: 

czy to bedzie Kr,Pl czy 9a nie ma roznicy bo w kazdym przypadku postepujesz tak samo tylko elektryka sie rozni w tych silnikach ale na Twoim miejscu szukal bym silnika o oznaczeniu Abf seria ma 150km nie masz rozdzielacza mechanicznego tylko digifanta i sa to silnki stosunkowo mlode tylo ciezko trafic ten silnik w rozsadnej cenie ale naprawde warto

a reszta zmian to tak jak Nezzo napisal

Autor:  nezzo [ Śro 09 Lip, 2008 ]
Temat postu: 

podczas przekladania silnika nie patrz na to z jakiego vag'a wyciagnales ten silnik. popatrz na takie aspekty jak:

-ulozenie silnika w komorze
-uklad zasilania paliwem
-uklad sterowania silnikiem
-elektryka silnika

cala reszta nie gra roli, jestes w stanie przykrecic lapy ze swojego mk1 na kazdy blok, jestes tak samo w stanie przykrecic kazda skrzynie zamach i sprzeglo ze swojego mk1 na nowy silnik.

Autor:  baru [ Pią 11 Lip, 2008 ]
Temat postu: 

czy z vw scirocco GTX2 1.8 16v silnik i skrzynia podejdzie bez problemów? czy zawieszenie i połoski tez wejda do mk1?

Autor:  benson [ Pią 11 Lip, 2008 ]
Temat postu: 

baru napisał(a):
czy z vw scirocco GTX2 1.8 16v silnik i skrzynia podejdzie bez problemów? czy zawieszenie i połoski tez wejda do mk1?


silnik to kr pewnie i pewnie ma kolektor z wyjsciem z prawej strony na przepustnice czyli taki sam ja ma Da(vw)id u siebie w mk1 skrzynia tez podejdzie a polosie i zawieszenie mozesz zostawic od diesla zreszta w siro jest chyba to samo zawieszenie co w mk1

Autor:  cegleś [ Nie 08 Mar, 2009 ]
Temat postu: 

Witam
Z tego co wyczytałem w waszych postów wynika ze mogę złożyć seryjną skrzynie od 1.6D do 1.8 16v (czy się mylę)
Jeszcze mam pytanie jakie łapy trzeba zmienić by wsadzić ten silnik do mk1 (chodzi mi o 1.8 16v)

Autor:  benson [ Nie 08 Mar, 2009 ]
Temat postu: 

cegleś napisał(a):
Witam
Z tego co wyczytałem w waszych postów wynika ze mogę złożyć seryjną skrzynie od 1.6D do 1.8 16v (czy się mylę)
Jeszcze mam pytanie jakie łapy trzeba zmienić by wsadzić ten silnik do mk1 (chodzi mi o 1.8 16v)


tak skrzynia z 1.6d podejdzie do 1.8 16v a lapy to zalezy jaki teraz masz silnik jezeli powyzej 1.5 to wszystkie lapy od mk1 podchodza pod 1.8 nic nie trzeba spawac

Autor:  Bartek90 [ Śro 27 Kwi, 2011 ]
Temat postu:  Re: [golf mk1] Swap z 1.6D na 2.0 8v lub 2.0 16v

Witam

podlaczam sie do tematu bo w weekend mam zamiar wstawic do swojego Golfa MK1 1.1 silnik 2.0 8v 2e z trójki gti. Silnik jest spiety z krotsza skrzynia z 1.6. Jest wyjęty z mk 1 cabrio i ma ponoc pasować plug&play, ale mam pewne wątpliwości:

- jak wyglada sprawa z łapami ? gdzies sie natknalem na informacje ze 2 łapy mają pasować, a 3 pod skrzynia jest do przespawania, prawda to ?

- półosie z jedynki 1.8 ponoć pasują bez problemu ( przy tej skrzyni i budzie z Mk 1 ) ?

- co zrobić z pompą paliwa ?

jakby ktoś mi pomogł byłbym bardzo wdzieczny piwko

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/