VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Corrado] Umiejscowienie strumienicy w 9A
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=31038
Strona 1 z 1

Autor:  mustang877 [ Nie 29 Cze, 2008 ]
Temat postu:  [Corrado] Umiejscowienie strumienicy w 9A

w którym miejscu w układzie wydechowym dokładnie wsadzić strumienice zeby spełniała swoje zadanie i dała jakies (minimalne) efekty? czy te miejsce musi byc jakos wyliczone? i jak je wyliczyć?



Proszę nie zapominać o przedrostkach w tytułach zakładanych tematów...
B_O_N_K

Autor:  B_O_N_K [ Nie 29 Cze, 2008 ]
Temat postu: 

Najczęściej ludzie wkładają ją zamiast katalizatora. Bo w sumie tak jest najłatwiej. Kiedyś słyszałem że strumienica powinna być zamontowana w odległości około 75cm od kolektora ale ile w tym prawdy to nawet Chuck Norris nie wie. Chociaż w sumie 75cm od kolektora to i tak chyba pokrywa się mniej więcej z katalizatorem.

Pozdrówka ;)

Autor:  krupi [ Nie 29 Cze, 2008 ]
Temat postu:  Re: [Corrado] Umiejscowienie strumienicy w 9A

mustang877 napisał(a):
w którym miejscu w układzie wydechowym dokładnie wsadzić strumienice zeby spełniała swoje zadanie i dała jakies (minimalne) efekty? czy te miejsce musi byc jakos wyliczone? i jak je wyliczyć?...


Nie wiem czy masz nakazane założenie strumienicy, ale jeśli nie, to lepiej wstrzymaj się. Jeśli chciałbyś zastąpić jakiś element układu wydechowego strumienicą, to lepiej jest zamiast niej umieścić zwykłą rurę. Jeśli chcesz po prostu dołożyć strumienicę, to nie rób tego. Jest wiele artykułów na necie o wpływie strumienicy na niekorzystny rezonans spalin w układzie wydechowym. Mity o przyroście mocy można wsadzić między bajki, no chyba, że o spadku mocy ;)

Autor:  mustang877 [ Nie 29 Cze, 2008 ]
Temat postu: 

krupi,nakazane nie mam ale poprostu katalizator nadaje sie do wyrzucenia i dlatego wlasnie tak sie waham nad wstawieniem bo tez duzo złego słyszałem o tych strumienicach i chyba jednak zrezyguję i wstawie zwykłą rurke tak jak proponujesz.

Autor:  krupi [ Pon 30 Cze, 2008 ]
Temat postu: 

mustang877 napisał(a):
...nakazane nie mam ale poprostu katalizator nadaje sie do wyrzucenia i dlatego wlasnie tak sie waham nad wstawieniem...


Wstaw zwykłą rurę lub metalowy katlizator.

Autor:  _poldi_ [ Wto 01 Lip, 2008 ]
Temat postu: 

wstaw mały przelotowy tłumnik ew zwykła rure
widziales gdzies w wyscigowym samochodzie strumiennice?

Autor:  mustang877 [ Nie 13 Lip, 2008 ]
Temat postu: 

zrobie tak jak mówicie. najlepiej zwykłą rure wstawić i bedzie spoko.

Autor:  mmorzech [ Wto 15 Lip, 2008 ]
Temat postu: 

ja wstawiłem zwykla rure
robota z materiałem i montazem sondy 90 zł

Autor:  LCQ [ Pią 25 Lip, 2008 ]
Temat postu: 

kiedyś miałem okazje gadać z jednym kolesiem z serwisu rajdowego, ponoć umiejscowiając strumienice w miejsce tłumika końcowego reszta układu na pełnym przelocie daje efekt, generalnie później myślałem czy to ma sens, i musze powiedzieć że może to pasować do mocniejszych N/A( bardziej ulicznych), ponieważ robiąc delikatne zwężenie na samym końcu ok 10 mm powoduje dobre odprowadzanie spalin zachowując parametry wewnętrze układu (zjawiska falowe), trzeba by to sprawdzić, ważne żeby układ był zrobiony w dobrej średnicy, tak samo strumienica musi być właściwa (nie jakas ozdóbka)

P.S. jedna z firm robiąca wydechy dedykowane do Seatów(nie pamietam nazwy,belgijska), zastosowała w końcowym taką właśnie strumienice (zastosowanie drogowe) i ponoć działało, a producentem tych wydechów jest............ fabryka Remusa (która oczywiście nie robi tylko Remusa ale też kilka innych firm)

Autor:  mustang877 [ Śro 30 Lip, 2008 ]
Temat postu: 

ale pełny przelot odpada na miasto, bębenki pekną i jeszcze szkoda dowód stracic :)

Autor:  LCQ [ Śro 30 Lip, 2008 ]
Temat postu: 

mustang877 napisał(a):
ale pełny przelot odpada na miasto, bębenki pekną i jeszcze szkoda dowód stracic :)


2 tłumiki przelotowe(za środkowy i kata) i końcowy przelotowy, z tego będziesz zadowolony, najlepiej jakbys odrazu powiększył całą średnice wydechu, wtedy nie będziesz musiał robić poprawek (oczywiście bez przesady średnica, jeśli silnik ma być N/A i podkręcony między 56-60 mm styknie)

Autor:  mustang877 [ Śro 30 Lip, 2008 ]
Temat postu: 

LCQ napisał(a):
między 56-60 mm styknie

to ważna informacja dla mnie bo miałem zamiar powiękaszać średnice a właśnie nie wiedzialem na jaka wielkość. :)
a co sadzisz o tym tłumiku?
http://moto.allegro.pl/item405649430_tl ... nowy_.html

Autor:  LCQ [ Śro 30 Lip, 2008 ]
Temat postu: 

mustang877 napisał(a):
to ważna informacja dla mnie bo miałem zamiar powiękaszać średnice a właśnie nie wiedzialem na jaka wielkość. :)
a co sadzisz o tym tłumiku?
http://moto.allegro.pl/it...ewka_nowy_.html


lepiej już poszukaj firmówki, troche dołożysz to jak dobrze pogrzebiesz wyrwiesz, Supersprinta,Remusa,Sebringa oczywiście mówimy o używce w super stanie, taki wiecej wytrzyma jako używany niż ta nówka :D

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/