VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[MK2] KR a PL
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=30974
Strona 1 z 1

Autor:  franki [ Czw 26 Cze, 2008 ]
Temat postu:  [MK2] KR a PL

czym różni się silnik o oznaczeniu KR od silnika o oznaczeniu PL, obydwa to 1.8 16V DOHC na wtrysku K-jetronic i montowane były w MK2 GTI, ale czym się różnią i który jest bardziej podatny na modyfikacje.

Autor:  Cieluś [ Czw 26 Cze, 2008 ]
Temat postu: 

KR ma mechaniczny wtrysk , a PL juz sterowany kompem, poza tym chyba jeszcze głowicą tylko. Tak to jest to samo. A co do modowania w silniku to KR lepszy. W zależności od ciebie zmieniasz sobie wtrysk paliwa w KR i droga wolna... Ale niech się wypowiedzą spece dokładniej ;)

Autor:  Balast [ Czw 26 Cze, 2008 ]
Temat postu: 

KR jaest na k-jet ma 139 km a PL na ke-jet i ma 129 km , KR lepszy na modyfikacje .

Autor:  nezzo [ Czw 26 Cze, 2008 ]
Temat postu: 

czy ja wiem czy taki ten KR lepszy na modyfikacje. no tak obiektywnie patrzac, KR na starcie jest mocniejszy, bo ma ostrzejsze walki, bo nie ma sondy, bo tam wiele roznych innych [-----] typu kanaly dolotowe, kolektor dolotowy.

Ale tak na dobra sprawe wlasnie od modyfikacji tego zaczyna sie tuning, zmieniasz wałki (wiec zaleta KR'a idzie w piach), porting glowicy (kolejna zaleta KR'a w piach), zmieniasz system sterowania na jakis sprytniejszy niz k-jet, wiec jak wtrysk to i sterownik tez podchodzi nowy (nastepna zaleta KR'a poszla za okno), wydech idzie do przebudowy tak samo jak kolektory zmienaisz na rownoodleglosciowe (no i znowu wiecie juz co)

Do czego zmierzam, PL jest tanszy od KR, a po tuningu nie zostana zadne orginalne graty z tego silnika ktore odroznialy go od KR, jedyne co zostanie to wieksza dziura w kieszeni bo wydales kase na drozszy silnik i w sumie bez sensu.

Podsumowujac, pod modyfikacje majac do wyboru KR i PL, wybralbym 9A. Sa tansze, wytrzymuja wiecej, wystepowaly w bardzo wielu samochodach wiec dostepnosc jest calkiem spora. KR/PL to sa silniki z serii GTI, dostepnosc kiepska, zwykle zajezdzone.

Autor:  franki [ Czw 26 Cze, 2008 ]
Temat postu: 

a ten silnik 9A to który jest, zwykłe 90 konne 1.8, czy coś innego?

Autor:  Menson [ Czw 26 Cze, 2008 ]
Temat postu: 

franki napisał(a):
a ten silnik 9A to który jest, zwykłe 90 konne 1.8, czy coś innego?


9a - 2.0 16v 136km ;)

Autor:  nezzo [ Czw 26 Cze, 2008 ]
Temat postu: 

franki napisał(a):
a ten silnik 9A to który jest, zwykłe 90 konne 1.8, czy coś innego?


tak jak Menson napisal, to jest najtanszy silnik z tej 3-ki, wstadzali to do czego popadnie, w audi nazywal sie ten motor 6A i roznil sie tylko tym w ktora strone kolektor dolotowy byl wystawiony.

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/