VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Lupo 1.7 SDI Rave] elementy silnika
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=30767
Strona 1 z 1

Autor:  collegevp [ Nie 15 Cze, 2008 ]
Temat postu:  [Lupo 1.7 SDI Rave] elementy silnika

Witam,

zażenowany niską obsługą warsztatu mechanicznego chcę poznać mojego wilczka, żeby przy następnej wizycie nie być przerobionym. Nie ukrywam, że czasem samemu też coś lubię naprawić. Numery pytań odpowiadają numerom na zdjęciu.

1. Jak nazywa się ta popękana część? Na tej części jest zamontowany mechanizm z zapadką. Za co on odpowiada?

2. Od tego mechanizmu wyprowadzona jest rurka, która luźno lata. Czy to normalne, czy powinna być gdzieś podłączona?

3. Jak nazywa się ta część? Jest popękana przy kołnierzu i muszę ją wymienić.

4. Co to jest za pokrywa? Przy połączeniu pomiędzy częścią nr 1 a tą pokrywą jest luz. Czy to normalne?

5. Pomiędzy częścią nr 1 a częścią nr 3 jest nieszczelność. Czym może skutkować np. dla silnika jazda bez wymiany tych części i uszczelnienia?

Image

Image

Autor:  lucek [ Nie 15 Cze, 2008 ]
Temat postu: 

collegevp napisał(a):
1. Jak nazywa się ta popękana część? Na tej części jest zamontowany mechanizm z zapadką. Za co on odpowiada?

Jak dla mnie to jest taka przepustnica, która się przymyka w momencie zgaszenia silnika, żeby nim nie trzęsło.
collegevp napisał(a):
2. Od tego mechanizmu wyprowadzona jest rurka, która luźno lata. Czy to normalne, czy powinna być gdzieś podłączona?

Tak powinna być podłączona o ile się nie mylę gdzies do zaworu sterującego na ścianie grodziowej.
collegevp napisał(a):
3. Jak nazywa się ta część? Jest popękana przy kołnierzu i muszę ją wymienić

Zczytaj mi z niej numer, to się sprawdzi dokładnie, co to jest i ile kosztuje w ASO.
collegevp napisał(a):
4. Co to jest za pokrywa? Przy połączeniu pomiędzy częścią nr 1 a tą pokrywą jest luz. Czy to normalne?

Nie powinno być luzu, powinno wszystko ładnie siedzieć bez nieszczelności. To jest obudowa kolektora dolotowego.
collegevp napisał(a):
. Pomiędzy częścią nr 1 a częścią nr 3 jest nieszczelność. Czym może skutkować np. dla silnika jazda bez wymiany tych części i uszczelnienia?

Masz nieszczelny ukłąd dolotowy pomiędzy filtrem powietrza a obudową na kolektorze dolotowym, skutkuje to tym, że silnik zaciąga nieoczyszczone powietrze za filtrem, skutki sam sobie możesz wyobrazić.

Autor:  collegevp [ Pon 23 Cze, 2008 ]
Temat postu: 

Trochę mnie nie bylo, ale już piszę.

Część nr 1 028 128 063 "przpustnica" Do tej części powinna być jeszcze jakaś uszczelka.

Część nr 3 rura 6N0 1296156.

Pomyłka w numerze części nr 3 6N0 129615C (C zamiast 6).

Sprawdziłem w serwisie w Poznaniu nr 1 315 PLN, nr 3 256 PLN do sprowadzenia, usczelka 28,26 PLN wszystko do sprowadzenia z niemiec. Macie jakiś dostęp do tańszych części?

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/