VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[mk4] jak sprawdzić turbine w 1.9 TDI ? https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=29789 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | boczek [ Pon 28 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | [mk4] jak sprawdzić turbine w 1.9 TDI ? |
witam . możecie mi podpowiedzieć jak sprawdzić turbine? może od początku... właśnie przejechałem się golfikiem od żony (którego zresztą nie dawno nabyliśmy ![]() ![]() boje się że to turbina ![]() ![]() może się spotkaliście już z czymś takim ![]() POZDRAWIAM |
Autor: | B_O_N_K [ Pon 28 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | |
Spokojnie, to nie musi być od razu turbina. Może to być wina przepływomierza lub zaworu N75 (jeśli występuje w tym silniku bo akurat w temacie TDI nie jestem znawcą). Najlepiej w momencie gdy traci moc podpiąć go pod komputer i powinno być wiadomo co mu dolega ![]() Pozdrawiam ![]() |
Autor: | Soad7 [ Pon 28 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | |
Cytuj: przypiłuje do około 5000obrotów
Nie katuj silnika bo nie ma sensu tak wysoko kręcić diesla bo i tak największy moment obrotowy ma w mniejszych zakresach obrotów. Przyczyn może byc kilka. Najlepiej zrobić test dynamiczny VAGiem i wszystko sie wyjaśni (Test dynamiczny - sprawdzanie vagiem auta podczas jazdy na 3 biegu przy ok 3 tys obr.) |
Autor: | mareq [ Pon 28 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | Re: [mk4] jak sprawdzić turbine w 1.9 TDI ? |
boczek napisał(a): witam .
możecie mi podpowiedzieć jak sprawdzić turbine? może od początku... właśnie przejechałem się golfikiem od żony (którego zresztą nie dawno nabyliśmy ![]() ![]() boje się że to turbina ![]() ![]() może się spotkaliście już z czymś takim ![]() POZDRAWIAM Wymiana filtrów/ oleju dobrze mu zrobi. Miałem ten sam przypadek w Passacie TDI ojca, turbina sie odłączała przy około 3-3,5 tyś na 3 i 4 biegu, sprawdzałem pod kompem błędy jakieś były, po ich skasowaniu chwile wszystko było ok, ale później znów wracały te objawy. "Spec" pokazał pomiary ile pompuje turbo i okazało sie, że ładuje dużo za dużo i odcina turbo, jego zdaniem turbo zaczynało mieć dość. Qmpel powiedział mi o tzw. notlauf'ie mówił, że u siebie miał to samo. Rozwiązaniem okazało sie "przedmuchanie" turbo w trasie ![]() ![]() |
Autor: | Kevin [ Wto 29 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | |
5000?? brawo.. pogratulowac tylko... jesli go muli to łapie tryb serwisowy.... jedyna rada... komputer... na nim wyjdzie wszystko... i przede wszystkim filtry i oleje wymieniac.... filtr nie jaki stozek ktory nic nie daje a nawet pogarsza i skraca zywotnosc turbiny tdi, zwykly papierowy wystarczy, swietnie filtruje i wymieniac czesciej niz podano w ksiazce...] |
Autor: | LukasTDI [ Wto 29 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | |
boczek a ty tego dieselka to masz po chipie ze chcesz miec moc do 5 tys ![]() czy ty kiedykolwiek latales dieslem ![]() - nie katuje sie auta do momentu jego rozgrzania - to nie benzynowka wiec nie musisz go cisnac do czerwonego gdyz maxymalny moment obrotowy ma on przy ok 3.5k obr sadze ze wysrał ci sie zaworek sterujacy turbinką ![]() albo ze w turbo żaluzje stają dęba przez co masz spadek mocy czy przy tym spadku mocy slyszysz świst turbiny ![]() jesli nie zamien zaworek egr'a z zaworkiem turbinki ![]() i sprawdz co dalej ![]() jesli bedzie ok .. znaczy ze wiesz co masz do wymiany p.s. silnik tdi z moca 101ps ... szalu nie robi ![]() jak lubisz pałować ... to polecam virusa p.s.2 nie wylaczaj odrazu silnika po ostrej jezdzie daj mu odetchnac, niech wystudzi turbine olejem a nie spala resztki ktore ma w sobie bo zajezdzisz go szybko pozdraVWiam Moher - uczeń czarnoTDIka ![]() |
Autor: | lucek [ Wto 29 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | |
B_O_N_K napisał(a): zaworu N75 LukasTDI napisał(a): sadze ze wysrał ci sie zaworek sterujacy turbinką
Jakby co mam do sprzedania w dobrej cenie, ogłoszenie wisi w dziale Sprzedam ![]() |
Autor: | boczek [ Wto 29 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | |
dzięki za zainteresowanie LukasTDI napisał(a): a ty tego dieselka to masz po chipie ze chcesz miec moc do 5 tys ![]() nie o to chodzi że chce mieć moc. wyjechałem ze stacji prawie wymuszając i przeciągnąłem go na obrotach. no i zaczął chodzić jakby bez turbiny, jak zwykły diesel którym pomykam na codzień. po wyłączeniu silnika wszystko wróciło do normy, więc go przegoniłem ze trzy razy żeby zobaczyć czy się powtórzy. no i raz się powtórzyło. no i panika. LukasTDI napisał(a): sadze ze wysrał ci sie zaworek sterujacy turbinką ![]() albo ze w turbo żaluzje stają dęba przez co masz spadek mocy jak to sprawdzić? LukasTDI napisał(a): czy przy tym spadku mocy slyszysz świst turbiny
![]() jesli nie zamien zaworek egr'a z zaworkiem turbinki ![]() nie zwróciłem uwagi ale chyba nie świszczał, co do tego zaworku to potrzebowałbym jakichś wskazówek, może jakieś foto |
Autor: | Kevin [ Wto 29 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | |
juz ktorys raz ktos ci pisze podłącz go do kompa i zrob test dynamiczny 50zl zaplacisz za diagnoze i bedziesz wiedzial a nie szukal w ciemnoi nie daj boze wymienial cos co jest sprawne ![]() |
Autor: | boczek [ Wto 29 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | |
Kevin napisał(a): a nie szukal w ciemnoi nie daj boze wymienial cos co jest sprawne masz rację , ale to taka czysta ludzka ciekawość. zresztą człowiek uczy się na błędach [ Dodano: Wto 29 Kwi, 2008 ] Kevin napisał(a): podłącz go do kompa i zrob test dynamiczny
możesz kogoś polecić na śląsku, jeśli dobrze rozszyfrowałem T.G.? |
Autor: | Kevin [ Wto 29 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | |
ale nie ma sensu ponosic koszty błedow jesli mozna ich uniknac... spokojnie jedz na kompa...wszystko wyjdzie |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |