Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 1 [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [mk4] jak sprawdzić turbine w 1.9 TDI ?
PostWysłany: Pon 28 Kwi, 2008 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Czw 10 Sty, 2008
Posty: 21
Skąd: katowice
witam .
możecie mi podpowiedzieć jak sprawdzić turbine?
może od początku... właśnie przejechałem się golfikiem od żony (którego zresztą nie dawno nabyliśmy :D ) i zauważyłem że przy agresywnej jeździe traci moc coooo , a dokładnie od startu jak go przypiłuje do około 5000obrotów na pierwszym i drugim biegu, to na trzecim tylko do 3500 i nie ma mocy, coś podobnego do odcięcia. to samo na czwórce. ale jak się zatrzymam i wyłączę silnik i ponownie go odpalę to nie żyłując go ładnie przyśpiesza, czuć jak się włącza turbina i w ogóle pełna kultura.
boje się że to turbina :( , ale teraz przyszło mi jeszcze do głowy że to może być zarąbany filtr paliwa, bo jego jeszcze nie wymieniałem :$ , a przed kupnem podpinaliśmy go pod komputer i gość twierdził że turbina jest jeszcze ok bo miała chyba 960(wartość przybliżona bo dokładnie nie pamiętam) czegoś tam z pomiarów
może się spotkaliście już z czymś takim help
POZDRAWIAM


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 28 Kwi, 2008 
Tech Mod
Tech Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 22 Lip, 2005
Posty: 2583
Skąd: Bargłów (podlaskie)
Spokojnie, to nie musi być od razu turbina. Może to być wina przepływomierza lub zaworu N75 (jeśli występuje w tym silniku bo akurat w temacie TDI nie jestem znawcą). Najlepiej w momencie gdy traci moc podpiąć go pod komputer i powinno być wiadomo co mu dolega ;)

Pozdrawiam ;)



_________________
Projekty:
mk2 GTI
Corrado G60
Corrado VR6 SLC
Passat B5 2.8 V6 4Moion

Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 28 Kwi, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Wrz, 2006
Posty: 2059
Skąd: Śrem
Gadu-Gadu: 2176296
Auto: Golf VI Składak Style
Cytuj:
przypiłuje do około 5000obrotów

Nie katuj silnika bo nie ma sensu tak wysoko kręcić diesla bo i tak największy moment obrotowy ma w mniejszych zakresach obrotów.
Przyczyn może byc kilka.
Najlepiej zrobić test dynamiczny VAGiem i wszystko sie wyjaśni
(Test dynamiczny - sprawdzanie vagiem auta podczas jazdy na 3 biegu przy ok 3 tys obr.)



_________________
VW Golf VI in progress

Jetta A5 USA On AIR

Mój były Lupiszon na poduchach -->Lupo

"rozgniatam białe larwy kompleksów butem samozaparcia, pracy i myślenia nad sobą"

Pozdrawiam
Piotr
Offline
 Profil    2176296
 
 Temat postu: Re: [mk4] jak sprawdzić turbine w 1.9 TDI ?
PostWysłany: Pon 28 Kwi, 2008 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 30 Gru, 2006
Posty: 37
Skąd: Bydgoszcz
boczek napisał(a):
witam .
możecie mi podpowiedzieć jak sprawdzić turbine?
może od początku... właśnie przejechałem się golfikiem od żony (którego zresztą nie dawno nabyliśmy :D ) i zauważyłem że przy agresywnej jeździe traci moc coooo , a dokładnie od startu jak go przypiłuje do około 5000obrotów na pierwszym i drugim biegu, to na trzecim tylko do 3500 i nie ma mocy, coś podobnego do odcięcia. to samo na czwórce. ale jak się zatrzymam i wyłączę silnik i ponownie go odpalę to nie żyłując go ładnie przyśpiesza, czuć jak się włącza turbina i w ogóle pełna kultura.
boje się że to turbina :( , ale teraz przyszło mi jeszcze do głowy że to może być zarąbany filtr paliwa, bo jego jeszcze nie wymieniałem :$ , a przed kupnem podpinaliśmy go pod komputer i gość twierdził że turbina jest jeszcze ok bo miała chyba 960(wartość przybliżona bo dokładnie nie pamiętam) czegoś tam z pomiarów
może się spotkaliście już z czymś takim help
POZDRAWIAM


Wymiana filtrów/ oleju dobrze mu zrobi. Miałem ten sam przypadek w Passacie TDI ojca, turbina sie odłączała przy około 3-3,5 tyś na 3 i 4 biegu, sprawdzałem pod kompem błędy jakieś były, po ich skasowaniu chwile wszystko było ok, ale później znów wracały te objawy. "Spec" pokazał pomiary ile pompuje turbo i okazało sie, że ładuje dużo za dużo i odcina turbo, jego zdaniem turbo zaczynało mieć dość. Qmpel powiedział mi o tzw. notlauf'ie mówił, że u siebie miał to samo. Rozwiązaniem okazało sie "przedmuchanie" turbo w trasie :D 500 km poganiania i jak ręką odjął passek lata juz ponad 2 miesiące bez problemów. Pomocny może sie okazać ten link http://forum.tdi-tuning.pl/search.php?mode=results i wpisz notlauf Pozdro i powodzenia z TDI'kiem :D


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 29 Kwi, 2008 
Uhonorowany Medalem
Uhonorowany Medalem
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 21 Sie, 2004
Posty: 5280
Skąd: Worthersee
Gadu-Gadu: 1197028
Auto: Golf VI R36T
5000?? brawo.. pogratulowac tylko...
jesli go muli to łapie tryb serwisowy.... jedyna rada... komputer... na nim wyjdzie wszystko... i przede wszystkim filtry i oleje wymieniac.... filtr nie jaki stozek ktory nic nie daje a nawet pogarsza i skraca zywotnosc turbiny tdi, zwykly papierowy wystarczy, swietnie filtruje i wymieniac czesciej niz podano w ksiazce...]



_________________
Pozdrawiam
Kevin

K-SYSTEM Car Detailing - Korekty lakieru, powłoki ceramiczne oraz kwarcowe, renowacja tapicerek skórzanych, wyciąganie wgnieceń PDR, pranie i czyszczenie tapicerek materiałowych. Pracuje na najlepszych kosmetykach dostępnych na rynku: powłoki ochronne i hydrofobowe Gtechniq, kosmetyki Swissvax, Zymol, Gliptone itd. ZAPRASZAM! Sprawdź mnie : https://www.facebook.com/Ksystem1


Image
Offline
 Profil    1197028
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 29 Kwi, 2008 
VW Moher
VW Moher
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 18 Lis, 2006
Posty: 2616
Skąd: CT - Moherowo - TORUŃ
Gadu-Gadu: 4208008
Skype: SerwerLukasa
Auto: 2miejsce Show`n`Shine mk4/bora: VWMANIA 2009, Wyróżnienie za Najładniejsze Auto: Mrówki 04-06.09.2009
boczek a ty tego dieselka to masz po chipie ze chcesz miec moc do 5 tys ??

czy ty kiedykolwiek latales dieslem ??
- nie katuje sie auta do momentu jego rozgrzania
- to nie benzynowka wiec nie musisz go cisnac do czerwonego
gdyz maxymalny moment obrotowy ma on przy ok 3.5k obr


sadze ze wysrał ci sie zaworek sterujacy turbinką :)
albo ze w turbo żaluzje stają dęba przez co masz spadek mocy

czy przy tym spadku mocy slyszysz świst turbiny ??
jesli nie
zamien zaworek egr'a z zaworkiem turbinki :)

i sprawdz co dalej :)
jesli bedzie ok .. znaczy ze wiesz co masz do wymiany



p.s.
silnik tdi z moca 101ps ... szalu nie robi ;)
jak lubisz pałować ... to polecam virusa

p.s.2
nie wylaczaj odrazu silnika po ostrej jezdzie
daj mu odetchnac, niech wystudzi turbine olejem a nie spala resztki ktore ma w sobie
bo zajezdzisz go szybko

pozdraVWiam
Moher - uczeń czarnoTDIka ;)



_________________
s/n:49793...i twoj stary tez!
s/n:68081...do miecza!
s/n:07281...pchaj goooo!


MK IV 1.9 TDI GTI USA Moher Edyszyn - by LukasTDI
Image
Offline
 Profil    4208008 SerwerLukasa
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 29 Kwi, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 23 Lis, 2005
Posty: 3269
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
B_O_N_K napisał(a):
zaworu N75

LukasTDI napisał(a):
sadze ze wysrał ci sie zaworek sterujacy turbinką


Jakby co mam do sprzedania w dobrej cenie, ogłoszenie wisi w dziale Sprzedam :)



_________________
Projekt!Klik
Image
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 29 Kwi, 2008 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Czw 10 Sty, 2008
Posty: 21
Skąd: katowice
dzięki za zainteresowanie
LukasTDI napisał(a):
a ty tego dieselka to masz po chipie ze chcesz miec moc do 5 tys ??

nie o to chodzi że chce mieć moc. wyjechałem ze stacji prawie wymuszając i przeciągnąłem go na obrotach. no i zaczął chodzić jakby bez turbiny, jak zwykły diesel którym pomykam na codzień. po wyłączeniu silnika wszystko wróciło do normy, więc go przegoniłem ze trzy razy żeby zobaczyć czy się powtórzy. no i raz się powtórzyło. no i panika.
LukasTDI napisał(a):
sadze ze wysrał ci sie zaworek sterujacy turbinką :)
albo ze w turbo żaluzje stają dęba przez co masz spadek mocy

jak to sprawdzić?
LukasTDI napisał(a):
czy przy tym spadku mocy slyszysz świst turbiny ??
jesli nie
zamien zaworek egr'a z zaworkiem turbinki :)

nie zwróciłem uwagi ale chyba nie świszczał, co do tego zaworku to potrzebowałbym jakichś wskazówek, może jakieś foto


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 29 Kwi, 2008 
Uhonorowany Medalem
Uhonorowany Medalem
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 21 Sie, 2004
Posty: 5280
Skąd: Worthersee
Gadu-Gadu: 1197028
Auto: Golf VI R36T
juz ktorys raz ktos ci pisze podłącz go do kompa i zrob test dynamiczny
50zl zaplacisz za diagnoze i bedziesz wiedzial a nie szukal w ciemnoi nie daj boze wymienial cos co jest sprawne no_coment



_________________
Pozdrawiam
Kevin

K-SYSTEM Car Detailing - Korekty lakieru, powłoki ceramiczne oraz kwarcowe, renowacja tapicerek skórzanych, wyciąganie wgnieceń PDR, pranie i czyszczenie tapicerek materiałowych. Pracuje na najlepszych kosmetykach dostępnych na rynku: powłoki ochronne i hydrofobowe Gtechniq, kosmetyki Swissvax, Zymol, Gliptone itd. ZAPRASZAM! Sprawdź mnie : https://www.facebook.com/Ksystem1


Image
Offline
 Profil    1197028
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 29 Kwi, 2008 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Czw 10 Sty, 2008
Posty: 21
Skąd: katowice
Kevin napisał(a):
a nie szukal w ciemnoi nie daj boze wymienial cos co jest sprawne

masz rację , ale to taka czysta ludzka ciekawość. zresztą człowiek uczy się na błędach

[ Dodano: Wto 29 Kwi, 2008 ]
Kevin napisał(a):
podłącz go do kompa i zrob test dynamiczny

możesz kogoś polecić na śląsku, jeśli dobrze rozszyfrowałem T.G.?


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 29 Kwi, 2008 
Uhonorowany Medalem
Uhonorowany Medalem
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 21 Sie, 2004
Posty: 5280
Skąd: Worthersee
Gadu-Gadu: 1197028
Auto: Golf VI R36T
ale nie ma sensu ponosic koszty błedow jesli mozna ich uniknac... spokojnie jedz na kompa...wszystko wyjdzie



_________________
Pozdrawiam
Kevin

K-SYSTEM Car Detailing - Korekty lakieru, powłoki ceramiczne oraz kwarcowe, renowacja tapicerek skórzanych, wyciąganie wgnieceń PDR, pranie i czyszczenie tapicerek materiałowych. Pracuje na najlepszych kosmetykach dostępnych na rynku: powłoki ochronne i hydrofobowe Gtechniq, kosmetyki Swissvax, Zymol, Gliptone itd. ZAPRASZAM! Sprawdź mnie : https://www.facebook.com/Ksystem1


Image
Offline
 Profil    1197028
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 1 [ 11 posty(ów) ] 


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 4 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe