Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 3 [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: [golf mk4] Co lepsze 1.9TDI 130PS czy 1.9TDI 150PS?
PostWysłany: Wto 15 Kwi, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 09 Lis, 2006
Posty: 64
Skąd: Wadowice
Gadu-Gadu: 21556541
Auto: vw golf 2.8 v6 4 motion
Czesc wam, mam pytanie
kumpel chce kupic golfa mkIV tdi i ma dylemat czy tdi 130 PS czy tdi 150 PS?
Od razu mowie, ze chip-y odpadaja ;-) tylko seria, moze ktos wie, a moze ma jakies doswiadczenie w tej kwestii, a dokładniej czy sa odczuwalne róznice w osiagach, jak z awaryjnoscia, jakie sa roznice w w budowie (silnik, skrzynia itp).Jakie sa roznicew kosztach eksploatacji (czesci itp)
Jesli by ktos miał dane tech. tych dwoch modeli mk 4 to WLK dzieki. Bardzo mi zalezy na info na ten temat. Pozdro :/ help


Ostatnio edytowany przez sandwich, Wto 15 Kwi, 2008, edytowano w sumie 1 raz


_________________
Hradec Kralowe`05, Hradec Kralove`06, Hradec Kralove`07, A-T Show Torun`03, A-T Show Toruń`04, A-T Show Kraków`04, A-T Show Kraków`05, A-T Show Kraków`06, A-T Show
Kraków`07, A-T Show Kraków`08, Worthersee Tour`07, Worthersee Tour`08, SummCP `08
Offline
 Profil    21556541
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 15 Kwi, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 16 Mar, 2008
Posty: 116
Skąd: Stettin
nie wiem na ile ci to pomoze. generalnie zbieralem sobie kiedys materialy i wklejam to co znalazlem. zapewne moc bedzie odczuwalna... 150 pewnie tez bedzie lepiej wyposazona niz 130.
panuje ogolnie opinia ze 130 to sa w sumie najlepsze PD.
sam czailem sie na 150 ale byla dosc zajechana (francuz) wiec sobie odpuscilem.
jesli auto jest dbane to w zasadzie nic sie nie dzieje. przez 3 lata ATD wymienilem tylko podstawowe elementy eksplaatacyjne. cos tam alternator pod koniec zaczal szwankowac ale mial prawo po tylu km.
obecnie mam 130. ma bucika i jezdzi naprawde swietnie. dlugo szukalem i trafilem naprawde zadbany egzemplarz.

ponizej materialy jakie posiadam...moze jakos sie przydadza.:


rózne są turbiny - w ARL dmucha w seri 1,55 Bar a w ASZ 1,35 Bar

Inny material denka tłoka. Chlodzenie wodne recyrkulacji spalin. Wiekszy IC i inaczej poprowadzone orurowanie. Minimalnie inne zmiany w wezach do klimy i wodnych.

ASZ ma 130KM/310Nm a ARL 150KM/320Nm czyli nieduża różnica

WSIO IDENTYCZNE - blok, korby, wał korbowy, tłoki, wtryski etc.
Do tej pory, za każdym razem jak się wymieniało różnice pomiędzy silnikami ASZ(130KM) oraz ARL ( 150KM) wyliczanka brzmiała:
1. Inna turbina
2. Inny Intercooler
3. Inny wał korbowy.

Były to pewniki, pojawiały sie jeszcze głosy, że inne moga być tłoki ( kiedyś sprawdziłem i dla ASZ i ARL są takie same). Potem była teoria ,ze inne mogę być uszczelki pod głowicą. Sprawdziłem, dla ASZ i ARL są takie same.
Ale ostatnio robiac sobie przerwę w nauce do kolejnych egzaminów postanowiłem sprawdzić, co innego moze być w tym wale, łysy kiedyś mi powiedział,ze może panweki są inne??? No i sprawdziłem, dysponujac ETKĄ Seata, sprawdzięłm numery dla Ibizy ASZ z 2002r oraz Leona ARL z 2002r i co sie okazało??

Otóz panewki mają te same numery: 038-105-701 A lub B w zależności od tego czy jest to górna czy dolna

Zacząłem sie zastanawiać na czym moze polegać ta inność wału i pokusiłem sie o sprawdzenie numerów i się okazało, że numer wału zarówno dla ASZ i ARL jest taki sam: 038-105-021K

Do tej pory zawsze uwazano ja zresztą też, że róznią sie one, a tutaj taka niespodzianka :D

Miałbym jeszcze prośbę, by ktoś dysponujący ETKĄ sporawdził jak ma sie sprawa może w VW gdzie także były montowane te silniki

zadalem sobie troche trudu i sprawdzilem (oraz skonsultowalem ze znajomym guru)
za wzor wzialem bore 2003

silniki :
asz 130km pd
arl 150KM pd
atd 115KM pd
axr 101KM pd
atd 100KM pd
agr 90km pompa rotacyjna edc
ahf 110km pompa rotacyjna edc
Cytat:

silniki te nie sa identyczne
-osprzet (kolektory,wtryskiwacze...) sa calkiem inne

wtryskiwacze to 038 130 073al (ta sama pozycja dla asz i arl)
kolektor ssacy 038 129 713af (ta sama pozycja dla asz i arl)
... nie wiem co oznaczaja trzy kropki
wiec sprawdzilem osprzet i motor:
walek rozrzadu 038 109 101r (taki sam do wszystkich 1.9TDI!!!!)
to samo dla pd arl,asz,axr,atd zawory ssace 038 109 601b i wydechowe 038 109 611f(inne tylko w axr 101KM znaczy 89,5 zamiast 90 ssacy i 89 zamiast 89,5 wydechowy jak w reszcie - ale porownujemy arl do asz przeciez ), dla nie pd (czyli edc) sa inne zawory.
komplet korbowodow 038 198 411d (to samo dla arl i asz)
kolo zamachowe 038 105 266ag (to samo dla arl i asz)
za to wal korbowy jest inny 038 105 021k (arl) 038 105 021l (asz) ale panewki sa te same jak i pierscienie oporowe (takie same we wszystkich 1.9tdi) wiec wal moze byc ciezszy (albo inaczej wywazony jezeli tloki sa inne) wiec sprawdzmy tloki:
takie same dla arl i asz 038 107 065 el (tloki 1,2) oraz 038 107 065 em (tloki 3,4) wiec pewnie waly sie roznia cena
Cytat:

sprzeglo,zawieszenia,hamulce -inne

tarcza sprzegla jak i docisk ta sama 038 141 032 g(tarcza) 038 141 025r(docisk) - powiem wiecej to samo w osce jak i 4-motion

skrzynie:
arl: eef, eff, fmh, fek, fgv, fel
asz: fel, fmq, eum, drw, erf, fmh i kupa innych
w kazdym razie te same skrzynie sa montowane w obu silnikach co widac po przykladzie fmh i fel

blok silnika z tlokami jest ten sam (kosztuje 8500pln) icon_smile.gif jak i glowica z pokrywa rozrzadu (tez pare koni nie?) icon_smile.gif

intercoolery roznia sie numerem pomiedzy arl 1j0 145 803h i asz 1j0 145 803e lub 803m.Tez weze sie roznia, ale klamry mocujace sa te same wiec wnioskuje ze sa te same srednice (pewnie maja rozne materialy - np arl alu, a asz plastic - weze nie intercoolery!!)

ale wracam do hamulcow:
wiec wystepuja w trzech wielkosciach 280x22, 288x25, 312x25 nie wiem ktore do czego ale raczej bym rozroznial na klasa 1,6, klasa 1.9, klasa 1.8, 2.3 i dalej to w zasadzie do sprawdzenia w katalogu klockow hamulcowych - moze ktos ma dostep.
Co do zawieszenia to znalazlem pakiet sprezynowania komfortowego to calej masy silnikow miedzy innymi agr, arl, asz, agu(1.8t)...


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
Uhonorowany Medalem
Uhonorowany Medalem
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 21 Sie, 2004
Posty: 5280
Skąd: Worthersee
Gadu-Gadu: 1197028
Auto: Golf VI R36T
sandich wez wcisnij chlopakowi pomogl bo sie troche wysilil :D



_________________
Pozdrawiam
Kevin

K-SYSTEM Car Detailing - Korekty lakieru, powłoki ceramiczne oraz kwarcowe, renowacja tapicerek skórzanych, wyciąganie wgnieceń PDR, pranie i czyszczenie tapicerek materiałowych. Pracuje na najlepszych kosmetykach dostępnych na rynku: powłoki ochronne i hydrofobowe Gtechniq, kosmetyki Swissvax, Zymol, Gliptone itd. ZAPRASZAM! Sprawdź mnie : https://www.facebook.com/Ksystem1


Image
Offline
 Profil    1197028
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 09 Lis, 2006
Posty: 64
Skąd: Wadowice
Gadu-Gadu: 21556541
Auto: vw golf 2.8 v6 4 motion
oziaczek, kurna kolego nie wiem jak Ci mam dziekowac w zasadzie mi to bardzo duzo pomoze a własciwie kumplowi dzieki wielkie !!!


Ostatnio edytowany przez sandwich, Pią 18 Kwi, 2008, edytowano w sumie 1 raz


_________________
Hradec Kralowe`05, Hradec Kralove`06, Hradec Kralove`07, A-T Show Torun`03, A-T Show Toruń`04, A-T Show Kraków`04, A-T Show Kraków`05, A-T Show Kraków`06, A-T Show
Kraków`07, A-T Show Kraków`08, Worthersee Tour`07, Worthersee Tour`08, SummCP `08
Offline
 Profil    21556541
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 16 Mar, 2008
Posty: 116
Skąd: Stettin
ciesze sie bardzo ze jakos pomoglem.
to teraz tylko znalesc spoko egzemplarz.

pozdrawiam.



_________________
What i only like in Germany is my Volkswagen, and the fact that there's no speed limit on the autobahn
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 09 Lis, 2006
Posty: 64
Skąd: Wadowice
Gadu-Gadu: 21556541
Auto: vw golf 2.8 v6 4 motion
oziaczek napisał(a):
ciesze sie bardzo ze jakos pomoglem.
to teraz tylko znalesc spoko egzemplarz.

pozdrawiam.

postaramy sie cos wypatrzec co bedzie grało jak trzeba, ale raczej cel zachodnie strony pzdr :)



_________________
Hradec Kralowe`05, Hradec Kralove`06, Hradec Kralove`07, A-T Show Torun`03, A-T Show Toruń`04, A-T Show Kraków`04, A-T Show Kraków`05, A-T Show Kraków`06, A-T Show
Kraków`07, A-T Show Kraków`08, Worthersee Tour`07, Worthersee Tour`08, SummCP `08
Offline
 Profil    21556541
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW Zone Mod
VW Zone Mod
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 19 Lip, 2005
Posty: 1037
Skąd: Tychy
Gadu-Gadu: 6854187
Auto: VW GOLF II GTD & VW PASSAT B5 FL VARIANT
Spalanie i osiągi w/g książki serwisowej.

ASZ 130KM
miasto-7,0
trasa-4,3
średnie-5,2
0-100km/h 9,6 sek.

ARL 150KM
miasto-7,0
trasa-4,3
średnie-5,3
0-100km/h 8,6 sek.


Offline
 Profil    6854187
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
Uhonorowany Medalem
Uhonorowany Medalem
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 21 Sie, 2004
Posty: 5280
Skąd: Worthersee
Gadu-Gadu: 1197028
Auto: Golf VI R36T
w czasy bym wierzyl... ale w spalanie..... :znudzony: nigdyyy



_________________
Pozdrawiam
Kevin

K-SYSTEM Car Detailing - Korekty lakieru, powłoki ceramiczne oraz kwarcowe, renowacja tapicerek skórzanych, wyciąganie wgnieceń PDR, pranie i czyszczenie tapicerek materiałowych. Pracuje na najlepszych kosmetykach dostępnych na rynku: powłoki ochronne i hydrofobowe Gtechniq, kosmetyki Swissvax, Zymol, Gliptone itd. ZAPRASZAM! Sprawdź mnie : https://www.facebook.com/Ksystem1


Image
Offline
 Profil    1197028
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 16 Mar, 2008
Posty: 116
Skąd: Stettin
hehehe...dokladnie....emerycka jazda czasami jest ciezko uzyskac to co w tych danych.
generalnie nockami moge spalic z 6.5 w miescie...w normalny dzien z innymi uzytkownikami to jest stan kolo 7.5-8.2. na trasie chyba najmniej zszedlem do 5.2. mowie tu caly czas o jezdzie a nie turlaniu sie bo po co mi tyle mocy i turbo jak go nie przeganiam;]



_________________
What i only like in Germany is my Volkswagen, and the fact that there's no speed limit on the autobahn
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
Uhonorowany Medalem
Uhonorowany Medalem
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 21 Sie, 2004
Posty: 5280
Skąd: Worthersee
Gadu-Gadu: 1197028
Auto: Golf VI R36T
dokladnie... na VP TDIki jeszcze byly oszczedne... i przy podniesiu mocy jak np w afnie z 110 na 160-170 spalanie pozstaje takie samo ale PDeki juz malo maja wspolnego oszczednoscia....



_________________
Pozdrawiam
Kevin

K-SYSTEM Car Detailing - Korekty lakieru, powłoki ceramiczne oraz kwarcowe, renowacja tapicerek skórzanych, wyciąganie wgnieceń PDR, pranie i czyszczenie tapicerek materiałowych. Pracuje na najlepszych kosmetykach dostępnych na rynku: powłoki ochronne i hydrofobowe Gtechniq, kosmetyki Swissvax, Zymol, Gliptone itd. ZAPRASZAM! Sprawdź mnie : https://www.facebook.com/Ksystem1


Image
Offline
 Profil    1197028
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 09 Lis, 2006
Posty: 64
Skąd: Wadowice
Gadu-Gadu: 21556541
Auto: vw golf 2.8 v6 4 motion
kiler napisał(a):
Spalanie i osiągi w/g książki serwisowej.

ASZ 130KM
miasto-7,0
trasa-4,3
średnie-5,2
0-100km/h 9,6 sek.

ARL 150KM
miasto-7,0
trasa-4,3
średnie-5,3
0-100km/h 8,6 sek.

dzieki kiler

[ Dodano: Sro 16 Kwi, 2008 ]
dzieki panowie za info na ten temat pzdr wlk.



_________________
Hradec Kralowe`05, Hradec Kralove`06, Hradec Kralove`07, A-T Show Torun`03, A-T Show Toruń`04, A-T Show Kraków`04, A-T Show Kraków`05, A-T Show Kraków`06, A-T Show
Kraków`07, A-T Show Kraków`08, Worthersee Tour`07, Worthersee Tour`08, SummCP `08
Offline
 Profil    21556541
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Wrz, 2006
Posty: 2059
Skąd: Śrem
Gadu-Gadu: 2176296
Auto: Golf VI Składak Style
NIech bierze 150! Ja bym sie nie zastanawiał. Do tego chip u dobrego kowala i 190 pęknie :)
Wszystko zostało napisane czym sie róźnią po za tym że 150 moga byc lepiej wyposażone w środku (inne fotele, itd) niz 130
Kevin napisał(a):
PDeki juz malo maja wspolnego oszczednoscia....

Zalezy jaki, mój PDek jest oszczędny :) nawet po chipie :D



_________________
VW Golf VI in progress

Jetta A5 USA On AIR

Mój były Lupiszon na poduchach -->Lupo

"rozgniatam białe larwy kompleksów butem samozaparcia, pracy i myślenia nad sobą"

Pozdrawiam
Piotr
Offline
 Profil    2176296
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
VW User
VW User
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 16 Mar, 2008
Posty: 116
Skąd: Stettin
Soad7 napisał(a):
150 moga byc lepiej wyposażone w środku (inne fotele, itd) niz 130


bylo o tym wspomniane kolego pfu ;)


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 16 Kwi, 2008 
Uhonorowany Medalem
Uhonorowany Medalem
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 21 Sie, 2004
Posty: 5280
Skąd: Worthersee
Gadu-Gadu: 1197028
Auto: Golf VI R36T
Soad7 napisał(a):
Zalezy jaki, mój PDek jest oszczędny nawet po chipie

pedek to pedek
to dziwne.. chyba ze zrobili ci chipa zmniejszajacego moc... bo pedeki juz takie sa ze po chipie pala wiecej nie zaleznie od stylu jazdy....



_________________
Pozdrawiam
Kevin

K-SYSTEM Car Detailing - Korekty lakieru, powłoki ceramiczne oraz kwarcowe, renowacja tapicerek skórzanych, wyciąganie wgnieceń PDR, pranie i czyszczenie tapicerek materiałowych. Pracuje na najlepszych kosmetykach dostępnych na rynku: powłoki ochronne i hydrofobowe Gtechniq, kosmetyki Swissvax, Zymol, Gliptone itd. ZAPRASZAM! Sprawdź mnie : https://www.facebook.com/Ksystem1


Image
Offline
 Profil    1197028
 
 Temat postu:
PostWysłany: Czw 17 Kwi, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 24 Wrz, 2006
Posty: 2059
Skąd: Śrem
Gadu-Gadu: 2176296
Auto: Golf VI Składak Style
Kevin napisał(a):
Soad7 napisał(a):
Zalezy jaki, mój PDek jest oszczędny nawet po chipie

pedek to pedek
to dziwne.. chyba ze zrobili ci chipa zmniejszajacego moc... bo pedeki juz takie sa ze po chipie pala wiecej nie zaleznie od stylu jazdy....

Jest zrozumiałe ze każdy silnik po modyfikacji zwiększający moc będzie palił więcej, czy VP czy PD. W VP jest przyrosto ok 0,5 l do 1,5 l w PD troszkę wiecej.
A mój pali śladowe ilości gnojówki bo ma malutką pojemność 1,2 TDI :) 3L



_________________
VW Golf VI in progress

Jetta A5 USA On AIR

Mój były Lupiszon na poduchach -->Lupo

"rozgniatam białe larwy kompleksów butem samozaparcia, pracy i myślenia nad sobą"

Pozdrawiam
Piotr
Offline
 Profil    2176296
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 3 [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 1 gość


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe