VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[mk3] Problem z jazda na benzynie https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=29238 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kaczajazda [ Czw 03 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | [mk3] Problem z jazda na benzynie |
Witam. Mam problem z moim mk3. Silnik to jednostka 1.8 oznaczenie AAM Monowtrysk Bosch 55KW + instalacja gazowa. Otoz chodzi o uklad zasilania paliwem. Problemy zaczeły sie w momencie gdy zaczal bardzo ciezko "chodzic" na benzynie. Tzn. puszcza czarne bąki z wydechu, zalewa sie, ledwo co sie kula, przy naglym otwarciu przepustnicy silnik gasnie a o spalaniu nie bede wspominal. Z moich obserwacji po prostu dostaje za duza dawke benzyny. Natomiast na gazie obroty wynoszą 1200-1300. Z racji mojej pracy obok gazownikow powoli wykluczam kazda mozliwosc awarii. No wiec na początek wymienilem kable, swiecie, kopulke, palec. Przy okazji robienia uszczelki pod glowica wymienilem termostat, czujnik temperatury, rozrzad i od nowa byl ustawiany zaplon. Stwierdzono ze zawor na wtrysku przepuszcza benzyne i to jest powod wysokich obrotow na gazie i zalewania sie silnika na benzynie (jezdzilem na gazie a beny ubywalo w baku). Tak wiec teraz jest zrobione odciecie pompy. Waznym akcentem w tej sprawie jest to ze musze jezdzic z otwartym korkiem wlewu paliwa poniewaz na zakreconym tworzy sie cisnienie i niemilo buczy w baku jakby chcialo rozerwac. Dzisiaj pelen nadzieji zmienilem wtrysk i po uruchomieniu wszystko bylo jak dawniej. Zaczynam myslec czy czasami winowajca nie jest komputer? A moze ma cos wspolnego z tym filtr odprowadzajacy opary benzyny? A moze filtr paliwa? Prosze o profesjonalna porade i pomoc. |
Autor: | Soad7 [ Czw 03 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | |
Jeżeli nie chcesz odpowiedzi typu "a może" to jedz do mechanika bo tu nikt nie jest wróżką i na odległość nie zdiagnozuje Ci auta... |
Autor: | kaczajazda [ Czw 03 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | |
Takie gadanie tu nie pomoze, byc moze znajdzie sie osoba która doświadczyla takich przeżyc jak ja i zna rozwiazanie, co jeden mechanik ma inna teorie a ja juz mam dosc ładowania kasy bez celu w sprawne elementy. Dlatego grzecznie pytam czy ma ktoś jakies rozmwiazanie. |
Autor: | figiel [ Pią 04 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | |
szarpanie, gasniecie (zalewanie na wysokich obr), palenie na 2-3 cylindry, kopcenie,strzelanie MOZE byc przyczyna jazdy na pustym baku PB, znam z autopsji - pompa daje zbyt malecisnienie, mozna ja wsadzic do ropy, MOZE troszke poprawi sie jej stan - wiem z autopsji ![]() |
Autor: | kali007 [ Pią 04 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | |
filtr paliwa wymień tak czy siak bo to nieduży wydatek a często wymiana robi róznicę, proponuje tez zmierzyć ciśnienie pompy paliwa, ewentualnie wypłukać bak paliwa. Miałem podobne problemy u siebie (1.8 ABS 90ps) z tym że mój nie jest zagazowany więc nie wiem, ale wątek układu paliwowego warto sprawdzić... a co do kompa to zawsze warto sie podpiąć i sprawdzić.... bo golfy mają to do siebie ze lubią zaskakiwać ![]() |
Autor: | kaczajazda [ Sob 05 Kwi, 2008 ] |
Temat postu: | |
No więc własnie jestem po wstępnej wizycie u mechanika i okazalo sie ze winny jest czujnik potencjometr na przepustnicy. Po odlączeniu obroty wzrosły do 2tys. aczkolwiek przestał tak bardzo kopicic (wtrysk glupieje i nadal troche przydymia na czarno) ale na 90% to jest to. Kolo 13 bede mial go podłączonego pod kompa. ZObaczymy co tam ciekawego wyjdzie. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |