VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[mk1] Sportowy walek w 1.8 8v RP https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=28942 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Proton [ Nie 23 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | [mk1] Sportowy walek w 1.8 8v RP |
Witam chcialem spytac czy mial ktos sportowy walek w Rpku bo planuje kupic albo schricka 288 albo od swiatka plus regulowane kolko rozrzadu. Chcial bym wiedziec czy to wogole jest oplacalne: jaka moc mniej wiecej uzyskam po zmianie i moze ktos ma jakies wykresy albo sam robil jakies pomiary predkosci badz przyspieszenia i jakie spalanie. z gory dziekuje za jakies info pozdrawiam |
Autor: | squoka [ Nie 23 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
288 to juz nie jest lajtowy walek... po pierwsze wolne oboroty podejda sporow gore, pewno ponad 1000 bedzie i moc max bedziesz mial tez bardzo wysoko, aw srednim zakresie obrotow moze byc nawet slabszy co do takiego walka to przydaloby sie obrobcic glowice, kolektory, zrobic jakis dobry wydech, ze to mialo jakis sens wogole... z moca ciezko powiedziec ale kilka koni powinno byc wiecej, lecz pewnie gdzies przy 7tys obr bedzie moc max |
Autor: | Proton [ Nie 23 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
czyli pewnie taniej by wyszlo kupic mocniejszy silnik i efekty by byly te same |
Autor: | Pawelek_wroc [ Nie 23 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
Zalezy tez na jaki przyrost mocy liczysz ? Przelozyc silnik to tak naprawde poczatek calej przerobki bo zapewnie bedziesz musial zmienic tez elektryke , mozliwe ze lewarek zmiany biegow jezeli bedzie sterownie na linki w nowym silniku ktory zamontujesz do tego pedaly jezeli sprzeglo bedzie hydrauliczne , pompe paliwa itd i teraz tez wazne zeby kupic komplet do swapa bo pozniej moze okazac sie ze drobne rzeczy ktorych brakuje ci w nowym silniku lub osprzecie moga kosztowac cie nie male pieniadze ![]() ![]() |
Autor: | squoka [ Nie 23 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
ogolnie silnik RP na monowtrysku jest kiepska baza do modow, polecam wymienic na wielopunkt lub zalozyc gaznik zamiast monowtrysku... kazda przerobka ma jakis sens, ale zeby to mialo konkretne efekty, trzeba zawsze cos tam jeszcze zrobic... ja mialem taki silnik w mk1, zmienilem monowtrysk na ganzik pierburg 2e, mialem zrobiony dolot w glowicy, powiekszone, spasoane kanaly w kolektorze i glowicy, glowice splanowana 2mm,odelzone kolo zmachowe, filtr k&N i wyslzo na hamowni 102KM, a wydech byl z 1.5 i wszystko pierdzielil, bo moc max byla przy 5400obr/min, takze malymi modami mozna tez do czegos dojsc, tylko trzeba to dobrze rozegrac... |
Autor: | cocoloco [ Nie 23 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
do jazdy na codzien nie powinno sie wiekszych katów ładowac niz 296 bo tu juz zaczyna sie sport. a raeszta jak pisze squoka obrobka głowica i caly wydech idolot ....... ![]() |
Autor: | Proton [ Nie 23 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
aha no to sie jeszcze zastanowie nad tym bo moze taniej wyrwe jakis silnik mocniejszy bo tam to oczywiste ze bym glowice planowal wydech mam juz przelotowy i barana 4:2:1 dolot mam tez przerobiony to mysle ze walek kolko i splanowanie juz by cos dalo a co do tej przerobki z mono na gaznik to nie wiem czy z gaznikiem nie ma jakis problemow bo rozne opinie slyszalem na temat gaznikow i zle i dobre moze by jakis wiekszy wtryskiwacz do mono wsadzic ? |
Autor: | squoka [ Nie 23 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
nie wiem mozna sprobowac, ale monowtrysk to kupa... |
Autor: | Proton [ Nie 23 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
no jeszcze sie podowiaduje co i jak |
Autor: | simens [ Śro 07 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
mozesz zastosowac walek z GTI jest ostrzejszy od RP i napewno tanszy i latwiej dostepny ![]() ![]() |
Autor: | Proton [ Śro 07 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
a bedzie pasowal ten z gti ale mowisz o tym silniku 1.6 8v EG czy ten z 1.8 dx co byl w pirelli |
Autor: | simens [ Śro 07 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
1,8 raczej chociaz do 1,6 na dl walek jest raczej taki sam bo one roznily sie sr cylindra jak dobrze pamietam a na wizus 1,6 i 1,8 w mk2 sa podobne a wrecz takie same jak sa np na gazniku (mowimy o wygladzie glowicy i bloku) |
Autor: | Proton [ Śro 07 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
simens, trzeba bedzie cos wymyslic albo zmienic silnik na 1.8 KR i tez bedzie dobrze chociaz nie powiem ze wolal bym 8v bo sie zdolu lepiej zbiera niz 16 no ale zobacze co bardziej oplacalne |
Autor: | simens [ Śro 07 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
ja mam u siebie PB 1,8 bez 16v i nie narzekam ![]() |
Autor: | Proton [ Czw 08 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
simens, a powiedz mi czy masz go na gaznikach czy na wtrysku i ile Ci pali i co nieco o osiagach;) |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |