VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[mk3 VR6] Jaki olej (220 tys. nie wiem jaki był wcześniej)? https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=28412 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | Zyler1 [ Nie 02 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | [mk3 VR6] Jaki olej (220 tys. nie wiem jaki był wcześniej)? |
Witam! Mam Vr-a i mam pytanie... Jaki olej mu wlać jeżeli ma przejechane 220tys? Kupiłem go niedawno i chciałem mu zmienić olej ale nie wiem jaki wlać... Pomocy! |
Autor: | norbi [ Nie 02 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
A jaki byl wczesniej lany? |
Autor: | Zyler1 [ Nie 02 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
nie wiem,bo nie ma kartki ani nic. Wleje Castrol,tylko nie wiem,bo słyszałem,że do tych silników nie wlewa się mineralnego, tylko półsyntetyk. I Nie wiem co wlać... |
Autor: | krupi [ Pon 03 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
Do Vr6 to Castrol 10W40. |
Autor: | B_O_N_K [ Pon 03 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
Ja przy nieco mniejszym przebiegu zalałem Mobil 10W40 i nie ma żadnych problemów. Za dużo przebiegu aby zalewać pełen syntetyk a mineralny zalewa się moim zdaniem do zajechanych silników które leją olejem przez każdą szczelinę. Tak więc zalewaj jakiś dobry 10W40 i będzie elegancko ![]() |
Autor: | norbi [ Pon 03 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
Ja mam rowniez zalanego 10W40 Mobil Super S... I daje rade ![]() |
Autor: | patigt [ Pon 03 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
10W40 półsyntetyczny |
Autor: | Burza Jr [ Czw 20 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
B_O_N_K napisał(a): a mineralny zalewa się moim zdaniem do zajechanych silników które leją olejem przez każdą szczelinę.
Ehehehehe takiej głupoty to juz dawno nie słyszałem ![]() |
Autor: | kataniarz1990 [ Czw 20 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
Kolego lej 15w/40 bo jak ci silnik wypucze to ci nikt nie zapłaci:) |
Autor: | Knob [ Pią 21 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
Czytając ostatnie posty nie zgodził bym się z tymi teoriami. Jeśli producent projektuje silnik i dobiera odpowiedni olej o odpowiedniej gęstości - np syntetyk, a my go zmienimy z czasem przez półsyntetyk na mineralny, to nie wiem czy to takie super. Oleje mineralne mają tendencje do gęstnienia w niskich temperaturach, to co na to kompresory i turbosprężarki? Wiadomo jakie są skutki niedosmarowania tych urządzeń. Osobiście jeżdżę na syntetyku i będę na nim jeździł i wolę zrobić remont silnika, niż zalać mineralny. |
Autor: | Burza Jr [ Pią 21 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
kataniarz1990 napisał(a): Kolego lej 15w/40 bo jak ci silnik wypucze to ci nikt nie zapłaci:)
No pierwszy konkretny, i nie wierze w jedno jak sie ma nawet 180 tys km i sie jeździ na syntetyku jak wy jeździcie to jak mu dasz w palnik to musi żreć olej lepiej sie przyznajcie ile dolewacie od wymiany do wymiany do waszych pieknych najzdrowszych silników ![]() Prosty przykład mojego zdolnego kolegi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | radek_GT3 [ Pią 21 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
Zgadzam się w 1000% z Burzą ![]() ![]() |
Autor: | B_O_N_K [ Pią 21 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
Burza Jr napisał(a): poł syntetyk az do 200-210 tys i powinno sie przejść na minerał wtedy nie ma problemu z tym że auto je olej czy leje gdzies pzrez uszczelki
Ja też takich głupot dawno nie słyszałem... ![]() |
Autor: | Burza Jr [ Pią 21 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
B_O_N_K napisał(a): Burza Jr napisał(a): poł syntetyk az do 200-210 tys i powinno sie przejść na minerał wtedy nie ma problemu z tym że auto je olej czy leje gdzies pzrez uszczelki Ja też takich głupot dawno nie słyszałem... ![]() aha ![]() |
Autor: | Classic [ Pią 21 Mar, 2008 ] |
Temat postu: | |
hehehehe smiac mi sie chce jak to czytam oleje powinno sie dobierac do stanu silnika, a nie do przebiegu jesli auto nie bierze oleju,nie ma wyciekow to nie widze zadnych przeciwskazan zeby jezdzic na oleju syntetycznym nawet i milion km jesli auto zaczyna pobierac minimalnie olej (nie wiecej niz 1litr na 15tys km) to mozna smigac na syntetyku lub przejsc na olej polsyntetyczny,jak kto woli jak bierze go troszke wiecej niz 1 litr od wymiany do wymiany to przechodzimy na olej polsyntetyczny i po problemie,a pozniej na mineralny stare silniki nawet po remoncie bede braly minimalnie olej wiec najlepiej jest zalac polsyntetycznym i bedzie spokoj pracowalem 2lata w hurtowni olejow i cos wiem na ten temat radze poczytac sobie specyfikacje olejow syntetycznych,pol oraz mineralnych i porownac Zyler1,jesli nie wiesz jaki byl olej to zalej mineralny mozesz tez zalac polsyntetyk i zrobic test,jesli bedzie bral olej to zmienisz na mineral wszystko zalezy od ciebie |
Strona 1 z 4 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |