VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[All VW]Wyjmowanie silnika https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=28224 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | wacho_czk [ Pon 25 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | [All VW]Wyjmowanie silnika |
Jak w temacie, czeka mnie wymiana silnika i usiłuję zebrać jak najwięcej wiadomości jak się do tego zabrać. Od razu zaznaczam że nie mam dostępu do żadnego dźwigu itp. Wyposażenie mojego garażu ogranicza się do liny i haka w suficie (mocno osadzony) i tu mam pytanie jak bezpiecznie zahaczyć silnik, jak go odkręcać itp. W tym wypadku chodzi o silnik 1,6 benzyna w Passacie 32b (B2) Najlepiej jak by ktoś łopatologicznie napisał krok po kroku co powinienem robić. ![]() |
Autor: | Swir88 [ Pon 25 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
no to bez dzwigu bedzie ciezko Ci powiem chyba ze masz jakis kumpli karczków ze ci go wyciagna ![]() |
Autor: | Michał_mk2 [ Pon 25 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
gdzies ostatnio widzilem fote jak ktos silnik podczepil pod hak w suficie a drugi koniec do drugiego VW ale nie pamietam kto ![]() w mk2 wkladalem i wyjmowalem motor z glowica. zaczepilem stalowa lina pod filtr oleju i drugiej strony za kolektor wydechowy. wyjmowanie silnika w skrocie: odlaczyc elektryke tylko tak zebys wiedzial co i jak pozniej ![]() spuscic plyn chlodzacy wyjac chlodnice(na wszelki wypadek zeby nie uszkodzic) zdjac niepotrzebne rzeczy ktore moga przeszkadzac lub mozna latwo uszkodzic( filtr powietrza z gaznikem jak jest) odlaczyc przewody paliwowe zdjac maske zeby bylo latwiej(zaznacz miejsca jak byla przykrrecona ominie pozniejsza zabawa z ustawiniem jej) zaczac odkrecac mocowania silnika od poduszek i od skrzyni biegow lecz nie zdejmowac z poduszek wystarczy odkrecic P.S. przy wyjmowaniu uniesc w pierw stone od pasa przedniego tak aby motor odlaczyl sie od skrzyni bedzie potrzebna napewno lyzka ;] to chyba bedzie wszystko wiecej z pamieci nie pamietam |
Autor: | rafal86 [ Pon 25 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
bez wyciagu bedzie ci ciezko bo silnik trzeba wyciagnac gora ja u siebie piecio cylindrowke wyciagnelem sam ale na wyciagu napewno powyciagaj alternator rozrusznik chlodnice odkrec maske lepse dojscie wykrecic calkiem przednia lape ta co jest przykrecona do pasa przedniego bo bedzie ci przeskadzac przy rozpolawianu silnika od szkrzyni i podkrecac wszystk co jest poloczone z silnikiem a silnik zaczep za te dwa uchwyty jak je masz w glowicy bo on sa tam po to bo wtedy silnik jest idealnie prawie wywarzony i nie chwieje sie na boki a wytrzymaj napewno ja 5 czepielam za nie i wytrzymaly i silniczek ladnie wisial na wyciagu nie bujal sie za mocno i to chyba wszytko powodzenia w pracach |
Autor: | Swir88 [ Pon 25 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
przy wyciaganiu skantuj silnik tak zeby koło pasowe bylo jak najblizej pasa przedniego ułatwi ci to wyciagniecie ![]() powodzenia pozdrówka |
Autor: | wacho_czk [ Pon 25 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
Dzięki wszystkim za cenne wskazówki. Czekam na dalsze ![]() Michał_mk2, Też już rozważałem taką opcję, ale niestety u mnie hak jest umieszczony z tyłu garażu więc podczepienie liny pod inne auto odpada ![]() rafal86, Muszę poszukać tych uchwytów tylko jeszcze pytanie czy lina wytrzyma ![]() |
Autor: | Michał_mk2 [ Wto 26 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
rafal86 widze ze niedawno wyjmowales motor z b2 ja ostanio robilem to 4 lata temu ;] i wiele rzeczy zapomnialem |
Autor: | rafal86 [ Wto 26 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
michał_mk2 dokladnie jakies na miesiace temu zmienialem silnik z 2,0 na 2,2 a teraz znow mnie bedzie czekac zmaina bo silnik pada ![]() |
Autor: | Swir88 [ Wto 26 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
wacho_czk napisał(a): Muszę poszukać tych uchwytów tylko jeszcze pytanie czy lina wytrzyma
![]() ja wyciagałem silnik na pasie spinajacym i niema opcji ze on nie wytrzyma silnik znowu taki ciezki nie jest. kup sobie jakas wciagarke droga nie jest a sie przydaje http://allegro.pl/item319479199_wciagar ... eczna.html |
Autor: | wacho_czk [ Wto 26 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
Faktycznie nie głupia taka wciągarka, ale jest jeszcze kwestia jak to zamontować, żeby razem z tym silnikiem nie zrobiło "jebut" |
Autor: | loniek [ Wto 26 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
jesli chodzi o sama technike wyjecia silnika ![]() ![]() |
Autor: | wacho_czk [ Wto 26 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
A powiedzcie mi czy takie coś się nada?? |
Autor: | loniek [ Wto 26 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
taniej wyjdzie zgrzewka zywca ![]() ![]() |
Autor: | wacho_czk [ Wto 26 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
No to już mniej więcej wszystko wiem, myślę że w sobotę przyjdzie czas na praktykę ![]() |
Autor: | Michał_mk2 [ Wto 26 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
wacho_czk za ta cene to tylko badziewie prawdziwa kosztuje od 200 na wiele lat wciagania lepiej zrob tak jak loniek napisal krate browara dla kumpli za pomoc a tez sie napijesz ![]() |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |