VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[all vw] KR czy PG? Wady i zalety tych silników [Dyskusja]
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=28153
Strona 1 z 1

Autor:  ZbiF [ Sob 23 Lut, 2008 ]
Temat postu:  [all vw] KR czy PG? Wady i zalety tych silników [Dyskusja]

Witam mam teraz mały dylemat, szukam porady który silnik 1.8 jest lepszy KR czy PG ??
chce miec pod maską mocny silnik jeden i drugi to szybke motory lecz auto ma mi złuzyć do jazdy na codzien więc liczy sie by był tani w eksploatacji i ekonomiczny (zuzycie czesci silnika i oczywiscie paliwa)
jak z awaryjnością w PG i KR (co najczesciej pada) niech się wypowiedza tylko ci co poruszają się na codzień vw z takimi silnikami lub ci co coś wiedzą w tym temacie
i na co przedewszystkim zwrócic uwage przy zakupie tych silników
z góry dzięki


PozdróVWki ;)

Autor:  vw.motor.sport [ Sob 23 Lut, 2008 ]
Temat postu: 

ZBIF

Z KR Ci Nie Pomoge , ale Pg Mialem ...wiec moge ci podpowiedziec

Eksploatacja nie jest droga (nie wliczajac wymiany kompressora)

Co Do paliwa to ja mialem Podkreconego g60 to powiem ci tak jezeli jezdzisz naprawde normalnie to na trasie do 8 -9 litrow zejdziesz (naprawde normalna jazda) jak zaczniesz wstawiac 15 to standard ...

Awaryjnosc Pg Jest chyba troche wieksza niz z kr ,

Dosc czesta awaria pg nie wliczajac kompressora , jest klin na wale (lubi sie sciac) mi sie to stalo ...

a tak jezeli dbasz o silnik jest naprawde :ok:

a wiec krotko jak bym teraz wybieral kr lub pg wybral bym pg poniewaz z pg mozna wyczesac sporo mocy przy niewielkim wkladzie , a z kr ju tak kolorowo nie jest ...

Autor:  rolek [ Sob 23 Lut, 2008 ]
Temat postu: 

Jezeli chodzi o KR to, aby szybko sie rozpedzac trzeba ostro go palowac pod koniec skali na obrotomierzu...

Co za tym idzie spalanie to tez tak jak w PG okolo 15 litrow ( ale to juz naprawde max.... wiecej sie nie udalo ;) ).

Na autostradzie przy 120-150 km/h w Corrado spalil okolo 10 litrow, a wiec w miare.

W 16V czesto sa problemy z rozdzielaczem paliwa.

Gdybym mial wybierac pomiedzy zdrowym PG a zdrowym KR wybralbym zdecydowanie PG mimo, iz jest w drozszy utrzymaniu.

Autor:  CICHY G60 [ Sob 23 Lut, 2008 ]
Temat postu: 

zdecydowanie PG , do codziennej jazdy zdecydowanie przyjemniejszy bo ostro jedzie "z dołu"

Autor:  nezzo [ Pon 25 Lut, 2008 ]
Temat postu: 

Jesli do mk1 to zdecydowanie PG, to silnik typu 2-face, mozesz jezdzic sobie spokojnie, bez doladowania, wtedy jest to normalny 1.8 8V i na oko idzie jak 85-90KM, wtedy o spalanie nie musisz sie martwic, przy sprawnej sondzie po miescie wiecej niz 10/100 nie uswiadczysz. Uklad sterowania PG jest o wiele nowszy niz w KR, nie dosc ze diagnozowanie awarii w PG jest o wiele prostsze, to tak samo naprawa jest prostsza. Przy k-jetach to jak sie cos wysra w rozdzielaczu/przeplywomierzu no to juz kaplica, nowa przeplywka, bo na skuteczna naprawe nie mozna liczyc.

Najwieksza zaleta PG i w sumie najwieksza wada KR w tym samym momencie to elastycznosc, w mk1 nie jest to az tak mocno odczuwalne na osiagach bo buda jest w miare lekka, ale na pewno nieumiejetne jezdzenie KR'em jest bardziej obciazajace dla portfela. KR startuje z okolicy 4.5-5krpm, PG zaczyna ciagnac przy 2krpm, a przy 3krpm juz łamie plecy, o ile nie masz dobrego sprzegla to na pelnym gazie nie zapuszczasz sie powyzej 4.5krpm bo inaczej upalisz.

Ostatni aspekt to rozwojowosc silnika, z PG domowymi (tzn, bez ingerencje w dół silnika oraz głowice) jestes w stanie wycisnac nawet 190KM, taka sama moc z KR'a to juz gruuuuube tysiace.

Autor:  simens [ Śro 07 Maj, 2008 ]
Temat postu: 

ja bym sie pokusil o 16v jesli nie razi Cie to ze przy niskich obrotach jest "mulny" a problem z rozdzielaczem rozwiazalbym swapem wtrysku digifant

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/