Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 1 [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [all vw] KR czy PG? Wady i zalety tych silników [Dyskusja]
PostWysłany: Sob 23 Lut, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Wto 10 Lip, 2007
Posty: 2004
Gadu-Gadu: 7066340
Auto: Golf Mk1
Witam mam teraz mały dylemat, szukam porady który silnik 1.8 jest lepszy KR czy PG ??
chce miec pod maską mocny silnik jeden i drugi to szybke motory lecz auto ma mi złuzyć do jazdy na codzien więc liczy sie by był tani w eksploatacji i ekonomiczny (zuzycie czesci silnika i oczywiscie paliwa)
jak z awaryjnością w PG i KR (co najczesciej pada) niech się wypowiedza tylko ci co poruszają się na codzień vw z takimi silnikami lub ci co coś wiedzą w tym temacie
i na co przedewszystkim zwrócic uwage przy zakupie tych silników
z góry dzięki


PozdróVWki ;)


Ostatnio edytowany przez ZbiF, Sob 23 Lut, 2008, edytowano w sumie 1 raz

Offline
 Profil    7066340
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 23 Lut, 2008 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 24 Lut, 2007
Posty: 565
Skąd: Inowrocław
Gadu-Gadu: 0
Auto: Bora
ZBIF

Z KR Ci Nie Pomoge , ale Pg Mialem ...wiec moge ci podpowiedziec

Eksploatacja nie jest droga (nie wliczajac wymiany kompressora)

Co Do paliwa to ja mialem Podkreconego g60 to powiem ci tak jezeli jezdzisz naprawde normalnie to na trasie do 8 -9 litrow zejdziesz (naprawde normalna jazda) jak zaczniesz wstawiac 15 to standard ...

Awaryjnosc Pg Jest chyba troche wieksza niz z kr ,

Dosc czesta awaria pg nie wliczajac kompressora , jest klin na wale (lubi sie sciac) mi sie to stalo ...

a tak jezeli dbasz o silnik jest naprawde :ok:

a wiec krotko jak bym teraz wybieral kr lub pg wybral bym pg poniewaz z pg mozna wyczesac sporo mocy przy niewielkim wkladzie , a z kr ju tak kolorowo nie jest ...


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 23 Lut, 2008 
VW Zone Older
VW Zone Older
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 24 Gru, 2005
Posty: 4682
Skąd: Międzyrzecz
Gadu-Gadu: 0
Auto: A6 C5 V6 & MK2 @ VR6 & MK4 TDI+, Corrado @ 1.8T, MK4 V5, B5FL V6
Jezeli chodzi o KR to, aby szybko sie rozpedzac trzeba ostro go palowac pod koniec skali na obrotomierzu...

Co za tym idzie spalanie to tez tak jak w PG okolo 15 litrow ( ale to juz naprawde max.... wiecej sie nie udalo ;) ).

Na autostradzie przy 120-150 km/h w Corrado spalil okolo 10 litrow, a wiec w miare.

W 16V czesto sa problemy z rozdzielaczem paliwa.

Gdybym mial wybierac pomiedzy zdrowym PG a zdrowym KR wybralbym zdecydowanie PG mimo, iz jest w drozszy utrzymaniu.


Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Sob 23 Lut, 2008 
VW Maniak
VW Maniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 24 Mar, 2004
Posty: 522
Skąd: Warszawa
Gadu-Gadu: 0
Auto: golf mk2
zdecydowanie PG , do codziennej jazdy zdecydowanie przyjemniejszy bo ostro jedzie "z dołu"



_________________
http://www.cultstyle.pl
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 25 Lut, 2008 
VW Master
VW Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 22 Wrz, 2007
Posty: 233
Skąd: Szczecin
Gadu-Gadu: 4400524
Tlen: nezzo
Auto: corrado 93 AAA
Jesli do mk1 to zdecydowanie PG, to silnik typu 2-face, mozesz jezdzic sobie spokojnie, bez doladowania, wtedy jest to normalny 1.8 8V i na oko idzie jak 85-90KM, wtedy o spalanie nie musisz sie martwic, przy sprawnej sondzie po miescie wiecej niz 10/100 nie uswiadczysz. Uklad sterowania PG jest o wiele nowszy niz w KR, nie dosc ze diagnozowanie awarii w PG jest o wiele prostsze, to tak samo naprawa jest prostsza. Przy k-jetach to jak sie cos wysra w rozdzielaczu/przeplywomierzu no to juz kaplica, nowa przeplywka, bo na skuteczna naprawe nie mozna liczyc.

Najwieksza zaleta PG i w sumie najwieksza wada KR w tym samym momencie to elastycznosc, w mk1 nie jest to az tak mocno odczuwalne na osiagach bo buda jest w miare lekka, ale na pewno nieumiejetne jezdzenie KR'em jest bardziej obciazajace dla portfela. KR startuje z okolicy 4.5-5krpm, PG zaczyna ciagnac przy 2krpm, a przy 3krpm juz łamie plecy, o ile nie masz dobrego sprzegla to na pelnym gazie nie zapuszczasz sie powyzej 4.5krpm bo inaczej upalisz.

Ostatni aspekt to rozwojowosc silnika, z PG domowymi (tzn, bez ingerencje w dół silnika oraz głowice) jestes w stanie wycisnac nawet 190KM, taka sama moc z KR'a to juz gruuuuube tysiace.


Offline
 Profil    4400524 nezzo
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 07 Maj, 2008 
VW Zone Master
VW Zone Master
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 21 Gru, 2005
Posty: 739
Skąd: okolice Wrocławia
Gadu-Gadu: 4247098
Auto: MK4 GTI
MK3 GT TDI
ja bym sie pokusil o 16v jesli nie razi Cie to ze przy niskich obrotach jest "mulny" a problem z rozdzielaczem rozwiazalbym swapem wtrysku digifant



_________________
BAUTZEN 2005,OLESNICA 2005
BLASEN 2005,2006,2007,2008 ,
TUNINGOWISKO 2005,2006,2007,
Krotoszyn TUNING SHOW 2007,2008,
PLESZEW 2007,2008,2009,
VAG EVENT 2008,2009,2010,2011
ROTENBURG 2009,
LIPSKO 2010,
KOTLIN 2008,2010,=>>i pare innych
Offline
 Profil    4247098
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 1 [ 6 posty(ów) ] 


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe