VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[Golf mkIII] wysoka temperatura; silnik 1.8 ABS https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=28065 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | mar [ Wto 19 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | [Golf mkIII] wysoka temperatura; silnik 1.8 ABS |
Witam. Cos dzieje mi sie z temp. silnika. Przy normalnej jezdzie czyli 50-60 temp. jest w normie czyli 90stopni, gdy juz jade dluzszy odcinek powiedzmy 90km/h to temp. rosnie do ok 93stopnie, przy 110km/h ma juz ok 95stopni. W momencie gdy zwolnie znowu do 60km/h to temperatura tez spada do normalnego poziomu. Dzis bylem u mechanika z tym i wymienil mi czujnik temperatury ale niestety nic to nie dalo wiec zalozyl stary. W nastepny czwartek jestem umowiony na wymiane termostatu. Moze ktos z Was mial cos podobnego? Jakies sugestie? Jeszcze powedzcie mi jaki moze byc koszt wymiany termostatu? W ABS trzeba chyba sciagac pompe od wspoagania? Pozdrawiam. |
Autor: | lucek [ Wto 19 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
Nie podejrzewałbym termostatu, przed wymianą najpierw bym go sprawdził, czy się otwiera. Jednakże jeśli chcesz go wymienić (polecam termostaty firmy Wahler) wystarczy jak odkręcisz dolny króciec na pompie wody, ten na którym jest założony dolny wąż prowadzący do chłodnicy, pamiętaj również o wymianie oringu. Sprawdziłbym na wszelki wypadek pompę wody w jakim jest stanie, czy nie ma poniszczonych łopatek. Bo jeśli auto się nie zagotowuje i nie wywala płynu zbiorniczkiem wyrównawczym, to tylko to przychodzi mi na myśl. |
Autor: | mar [ Wto 19 Lut, 2008 ] |
Temat postu: | |
Lucius Snow napisał(a): Bo jeśli auto się nie zagotowuje i nie wywala płynu zbiorniczkiem wyrównawczym, to tylko to przychodzi mi na myśl
Nic z tych rzeczy, jeszcze nigdy sie nie zagotowalo, chodz dzis wziolem go i przelecialem nim tak ok 150km/h wiekszy kawalek i temp. miala juz blisko 100stopni... |
Autor: | simens [ Śro 07 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
u mnie pojawil sie ten sam problem, wymieniona zostala uszczelka pod glowica i problem z temperatura dalej nie zniknal. charakteryzuje sie takimi objawami jak u kolegi... ![]() |
Autor: | marian [ Pią 09 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
wg mnie nic strasznego sie nie dzieje. 95 st. to nadal optymalna temperatura przy której nie powinno sie nic dziać wiekszość termowlaczników wentylatora zalacza sie przy 95 st zostaw auto na wolnych obrotach i obserwuje temperature - sprawdz przy jakiej temperaturze zalacza sie wentylator, może byc tez taka sytuacja ze termostat nie otwiera sie do konca.......[/list] |
Autor: | simens [ Sob 10 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
ok 2 stp przed wl wentylatora, takze czesto gesto wystarczy ze zatrzymam sie na 5 min i juz chodzi na 1 biegu.....juz jeden wentylator wymienilem bo sie zatarl...tylko pompa wody chyba zostala do wymiany tak mysle ![]() |
Autor: | mar [ Pią 16 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
Witam Ja juz myslalem ze mam po problemie bo jak samo sie popsulo to i tez samo sie naprawilo, niestety teraz znowu sie akcja zaczyna z temperatura. Tym razem grzeje sie jak stoje na swiatlach. Nawet stanie 5min w jakims malym koreczku rowna sie z temperatura 95-98stopni. Zaraz jak zaczynam jechac to spada do 88-90stopni. Ja teraz bede wymianial termostat i pompe ![]() ![]() |
Autor: | B_O_N_K [ Pią 16 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
mar napisał(a): Nawet stanie 5min w jakims malym koreczku rowna sie z temperatura 95-98stopni.
Przecież to normalne zjawisko. Przynajmniej jak dla mnie. |
Autor: | simens [ Nie 18 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
u mnie po wymianie chlodnicy sie uspokoilo ![]() |
Autor: | Michał_mk2 [ Czw 22 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
silnik musi miec temp pracy zachowana, dla mnie to norma ze grzeje sie pod 100 stopni, jesli po wlaczeniu wentylatora temp spadla po czym znow szybko wzrasta przy bardzo spokojnej jezdzie bez korkow i temp otoczenia do 20 stponi. moga byc 4 przyczyny: plyn chlodniczy, zuzyta pompa, to samo z chlodnica lub zalegajacy kamien w kanalach chlodniczych. Poki sie nie przegrzewa dał bym z tym spokoj. |
Autor: | simens [ Czw 22 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
płyn petrygo nowy, chlodnice zmienilem, polepszylo sie. zastanawiam sie nad wymiana pompy albo czujnika bo chyba tylko to pozostaje ![]() |
Autor: | mar [ Pią 23 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
B_O_N_K napisał(a): Przecież to normalne zjawisko. Przynajmniej jak dla mnie.
U mnie sie takie cos kiedys dzialo ale jak byly duze upaly, a czy normalne jest zeby po 5min stania na swiatlach w temp. 13stopni grzal sie do 98oC ![]() |
Autor: | Pawelek_wroc [ Pią 23 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
Michał_mk2 napisał(a): silnik musi miec temp pracy zachowana, dla mnie to norma ze grzeje sie pod 100 stopni
Nie wydaje mi sie ze to normalne zeby grzalo sie do 100stopni ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | simens [ Sob 24 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
Pawelek_wroc napisał(a): Michał_mk2 napisał(a): silnik musi miec temp pracy zachowana, dla mnie to norma ze grzeje sie pod 100 stopni Nie wydaje mi sie ze to normalne zeby grzalo sie do 100stopni ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() w innym miejscu? sugerujesz jakis czujnik czy pompe wodna?? ![]() |
Autor: | Pawelek_wroc [ Sob 24 Maj, 2008 ] |
Temat postu: | |
simens napisał(a): Pawelek_wroc napisał(a): Michał_mk2 napisał(a): silnik musi miec temp pracy zachowana, dla mnie to norma ze grzeje sie pod 100 stopni Nie wydaje mi sie ze to normalne zeby grzalo sie do 100stopni ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() w innym miejscu? sugerujesz jakis czujnik czy pompe wodna?? ![]() Brawo ![]() ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |