VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[all VW] Jakie sa roznice miedy silnikami 16v PL KR 9A?
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=26876
Strona 1 z 2

Autor:  simens [ Nie 30 Gru, 2007 ]
Temat postu:  [all VW] Jakie sa roznice miedy silnikami 16v PL KR 9A?

Witam!

tak jak w temacie jakie sa roznice miedzy poszczegolnymi silnikami 16v?? ktory jest najlepszy?? pozdrawiam




Kolejny raz przypominam o przedrostkach...
B_O_N_K

Autor:  noname [ Nie 30 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

PL - zasilany KE-Jetronic'kiem - 129 KM, katalizator

KR -stary, dobry, w pelni mechaniczy K-Jetronic, jak dziala to jest fajnie, jak sie popsuje podobno jest gorzej :) 139 KM, bez katalizatora

9A to 2.0 jesli sie nie myle? 136 KM?

Autor:  simens [ Pon 31 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

wiem ze walkami rozrzadu tez sie roznia, zastanawia mnie rowniez podatnosc tych silnikow na przerobki konkretnie turbo

wydaje mi sie ze niby 2,0 9a powinien miec najwiekszy potencjal?

Autor:  krupi [ Pon 31 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

Ciekawe jest, że KR ma wyższą moc od PL a oba mają taki sam moment (168 Nm), tyle że KR przy 4600 a PL 4250 obr./min.

Patrząc na auta w VwScene to raczej częściej występuje KR Turbo :)

To jest fajny projekt:
http://www.turbofrank.de/index.html

Autor:  simens [ Pon 31 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

najciekawszy jest 9a moment wyzszy a moc nizsza...podobno mozna walki z Kr tam zapodac i jest zeznia :D

Autor:  evolution [ Wto 01 Sty, 2008 ]
Temat postu: 

noname napisał(a):
PL - zasilany KE-Jetronic'kiem - 129 KM, katalizator

KR -stary, dobry, w pelni mechaniczy K-Jetronic, jak dziala to jest fajnie, jak sie popsuje podobno jest gorzej :) 139 KM, bez katalizatora

9A to 2.0 jesli sie nie myle? 136 KM?
kr bez katalizatora lub z 2 droznym nieregulowanym

[ Dodano: Wto 01 Sty, 2008 ]
simens napisał(a):
najciekawszy jest 9a moment wyzszy a moc nizsza...podobno mozna walki z Kr tam zapodac i jest zeznia :D
a co w tym dziwnego... normalne jak ta sama moc osiaga sie w nizszych obrotach
TQ(Nm)=9550*p(kW)/rpm

Autor:  ABSENT [ Wto 01 Sty, 2008 ]
Temat postu: 

wiec ktory z tych silnikow jest najlepszy?

Autor:  simens [ Wto 01 Sty, 2008 ]
Temat postu: 

evolution napisał(a):
noname napisał(a):
PL - zasilany KE-Jetronic'kiem - 129 KM, katalizator

KR -stary, dobry, w pelni mechaniczy K-Jetronic, jak dziala to jest fajnie, jak sie popsuje podobno jest gorzej :) 139 KM, bez katalizatora

9A to 2.0 jesli sie nie myle? 136 KM?
kr bez katalizatora lub z 2 droznym nieregulowanym

[ Dodano: Wto 01 Sty, 2008 ]
simens napisał(a):
najciekawszy jest 9a moment wyzszy a moc nizsza...podobno mozna walki z Kr tam zapodac i jest zeznia :D
a co w tym dziwnego... normalne jak ta sama moc osiaga sie w nizszych obrotach
TQ(Nm)=9550*p(kW)/rpm


wydaje mi sie jak swapowac to wlasnie na 9a i zmienic w nim pozniej wtrysk na digi i walki z Kr i jest miodzio

Autor:  Woszczyn [ Sob 12 Sty, 2013 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Jakie sa roznice miedy silnikami 16v PL KR 9A?

To ja moze powruce do tematu. Glowica pl i kr jest taka sama roznia sie osprzetem m in wlasnie katalizator i PL ma sonde lambda. wiem ze KR/PL ma wieksze kanaly dolotowe i wylotowe niz 9a. Silnik 9a i ABF to tez raczej to samo tylko ze znow roznica jest w osprzecie.Jesli sie myle poprawcie mnie. 9a byl w golfie 2 ABF w golfie 3 9a wtrysk mechaniczny ABF elektryczny.
Dlatego jak skladac to dol 9a/ABF glowica Kr/pl Walki od 9a/ABF-nie wiem czy tu jest roznica w walkach EWENTUALNIE 2 WYLOTOWE Z KR i digifant czyli wtrysk elektrzyczny.

Autor:  dawid [ Sob 12 Sty, 2013 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Jakie sa roznice miedy silnikami 16v PL KR 9A?

Woszczyn napisał(a):
Silnik 9a i ABF to tez raczej to samo tylko ze znow roznica jest w osprzecie.

9A jest na krótkim bloku

Autor:  rolek [ Sob 12 Sty, 2013 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Jakie sa roznice miedy silnikami 16v PL KR 9A?

9A, z czego zaadaptować przepustnicę pod Digi ? Narazie jest kolektor i przepustnica z ABF. Przy zmianie na kolektor z KRa przepustnica nie podejdzie bo jest inna. Jak to rozwiązać ?

Autor:  dawid [ Sob 12 Sty, 2013 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Jakie sa roznice miedy silnikami 16v PL KR 9A?

a z pf'a nie podejdzie??

Autor:  mk1turbo [ Nie 13 Sty, 2013 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Jakie sa roznice miedy silnikami 16v PL KR 9A?

przepustnice daj z g60 tylko trzeba cięgło od linki gazu przerobić a tak pasi nawet na kolektor 55 mam tak zrobione w mojim

Autor:  Woszczyn [ Nie 13 Sty, 2013 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Jakie sa roznice miedy silnikami 16v PL KR 9A?

racja 9a i 1bf maja roznice w blokach
1. Wałek ssący PL/9A - wysokość krzywki 47,00 mm
2. Wałek ssący KR - wysokość krzywki 48,05 mm
3. Wałek ssący ABF - wysokość krzywki 48,65 mm
wydechowe
1. PL - 48,1 mm
2. KR - 48,3 mm
3. ABF - 48,8 mm
czyli jak ktos by chcial zakladac walki to z abf najlepiej.a jeszcze lepiej to znalesc 2 wydechowe;p

Autor:  simens [ Wto 15 Sty, 2013 ]
Temat postu:  Re: [all VW] Jakie sa roznice miedy silnikami 16v PL KR 9A?

Woszczyn napisał(a):
racja 9a i 1bf maja roznice w blokach
1. Wałek ssący PL/9A - wysokość krzywki 47,00 mm
2. Wałek ssący KR - wysokość krzywki 48,05 mm
3. Wałek ssący ABF - wysokość krzywki 48,65 mm
wydechowe
1. PL - 48,1 mm
2. KR - 48,3 mm
3. ABF - 48,8 mm
czyli jak ktos by chcial zakladac walki to z abf najlepiej.a jeszcze lepiej to znalesc 2 wydechowe;p



czym sie roznia bloki?

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/