VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[all VW] Jakie sa roznice miedy silnikami 16v PL KR 9A? https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=26876 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | simens [ Nie 30 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | [all VW] Jakie sa roznice miedy silnikami 16v PL KR 9A? |
Witam! tak jak w temacie jakie sa roznice miedzy poszczegolnymi silnikami 16v?? ktory jest najlepszy?? pozdrawiam Kolejny raz przypominam o przedrostkach... B_O_N_K |
Autor: | noname [ Nie 30 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | |
PL - zasilany KE-Jetronic'kiem - 129 KM, katalizator KR -stary, dobry, w pelni mechaniczy K-Jetronic, jak dziala to jest fajnie, jak sie popsuje podobno jest gorzej ![]() 9A to 2.0 jesli sie nie myle? 136 KM? |
Autor: | simens [ Pon 31 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | |
wiem ze walkami rozrzadu tez sie roznia, zastanawia mnie rowniez podatnosc tych silnikow na przerobki konkretnie turbo wydaje mi sie ze niby 2,0 9a powinien miec najwiekszy potencjal? |
Autor: | krupi [ Pon 31 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | |
Ciekawe jest, że KR ma wyższą moc od PL a oba mają taki sam moment (168 Nm), tyle że KR przy 4600 a PL 4250 obr./min. Patrząc na auta w VwScene to raczej częściej występuje KR Turbo ![]() To jest fajny projekt: http://www.turbofrank.de/index.html |
Autor: | simens [ Pon 31 Gru, 2007 ] |
Temat postu: | |
najciekawszy jest 9a moment wyzszy a moc nizsza...podobno mozna walki z Kr tam zapodac i jest zeznia ![]() |
Autor: | evolution [ Wto 01 Sty, 2008 ] |
Temat postu: | |
noname napisał(a): PL - zasilany KE-Jetronic'kiem - 129 KM, katalizator kr bez katalizatora lub z 2 droznym nieregulowanym KR -stary, dobry, w pelni mechaniczy K-Jetronic, jak dziala to jest fajnie, jak sie popsuje podobno jest gorzej ![]() 9A to 2.0 jesli sie nie myle? 136 KM? [ Dodano: Wto 01 Sty, 2008 ] simens napisał(a): najciekawszy jest 9a moment wyzszy a moc nizsza...podobno mozna walki z Kr tam zapodac i jest zeznia a co w tym dziwnego... normalne jak ta sama moc osiaga sie w nizszych obrotach
![]() TQ(Nm)=9550*p(kW)/rpm |
Autor: | ABSENT [ Wto 01 Sty, 2008 ] |
Temat postu: | |
wiec ktory z tych silnikow jest najlepszy? |
Autor: | simens [ Wto 01 Sty, 2008 ] |
Temat postu: | |
evolution napisał(a): noname napisał(a): PL - zasilany KE-Jetronic'kiem - 129 KM, katalizator kr bez katalizatora lub z 2 droznym nieregulowanym KR -stary, dobry, w pelni mechaniczy K-Jetronic, jak dziala to jest fajnie, jak sie popsuje podobno jest gorzej ![]() 9A to 2.0 jesli sie nie myle? 136 KM? [ Dodano: Wto 01 Sty, 2008 ] simens napisał(a): najciekawszy jest 9a moment wyzszy a moc nizsza...podobno mozna walki z Kr tam zapodac i jest zeznia a co w tym dziwnego... normalne jak ta sama moc osiaga sie w nizszych obrotach![]() TQ(Nm)=9550*p(kW)/rpm wydaje mi sie jak swapowac to wlasnie na 9a i zmienic w nim pozniej wtrysk na digi i walki z Kr i jest miodzio |
Autor: | Woszczyn [ Sob 12 Sty, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [all VW] Jakie sa roznice miedy silnikami 16v PL KR 9A? |
To ja moze powruce do tematu. Glowica pl i kr jest taka sama roznia sie osprzetem m in wlasnie katalizator i PL ma sonde lambda. wiem ze KR/PL ma wieksze kanaly dolotowe i wylotowe niz 9a. Silnik 9a i ABF to tez raczej to samo tylko ze znow roznica jest w osprzecie.Jesli sie myle poprawcie mnie. 9a byl w golfie 2 ABF w golfie 3 9a wtrysk mechaniczny ABF elektryczny. Dlatego jak skladac to dol 9a/ABF glowica Kr/pl Walki od 9a/ABF-nie wiem czy tu jest roznica w walkach EWENTUALNIE 2 WYLOTOWE Z KR i digifant czyli wtrysk elektrzyczny. |
Autor: | dawid [ Sob 12 Sty, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [all VW] Jakie sa roznice miedy silnikami 16v PL KR 9A? |
Woszczyn napisał(a): Silnik 9a i ABF to tez raczej to samo tylko ze znow roznica jest w osprzecie. 9A jest na krótkim bloku |
Autor: | rolek [ Sob 12 Sty, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [all VW] Jakie sa roznice miedy silnikami 16v PL KR 9A? |
9A, z czego zaadaptować przepustnicę pod Digi ? Narazie jest kolektor i przepustnica z ABF. Przy zmianie na kolektor z KRa przepustnica nie podejdzie bo jest inna. Jak to rozwiązać ? |
Autor: | dawid [ Sob 12 Sty, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [all VW] Jakie sa roznice miedy silnikami 16v PL KR 9A? |
a z pf'a nie podejdzie?? |
Autor: | mk1turbo [ Nie 13 Sty, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [all VW] Jakie sa roznice miedy silnikami 16v PL KR 9A? |
przepustnice daj z g60 tylko trzeba cięgło od linki gazu przerobić a tak pasi nawet na kolektor 55 mam tak zrobione w mojim |
Autor: | Woszczyn [ Nie 13 Sty, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [all VW] Jakie sa roznice miedy silnikami 16v PL KR 9A? |
racja 9a i 1bf maja roznice w blokach 1. Wałek ssący PL/9A - wysokość krzywki 47,00 mm 2. Wałek ssący KR - wysokość krzywki 48,05 mm 3. Wałek ssący ABF - wysokość krzywki 48,65 mm wydechowe 1. PL - 48,1 mm 2. KR - 48,3 mm 3. ABF - 48,8 mm czyli jak ktos by chcial zakladac walki to z abf najlepiej.a jeszcze lepiej to znalesc 2 wydechowe;p |
Autor: | simens [ Wto 15 Sty, 2013 ] |
Temat postu: | Re: [all VW] Jakie sa roznice miedy silnikami 16v PL KR 9A? |
Woszczyn napisał(a): racja 9a i 1bf maja roznice w blokach 1. Wałek ssący PL/9A - wysokość krzywki 47,00 mm 2. Wałek ssący KR - wysokość krzywki 48,05 mm 3. Wałek ssący ABF - wysokość krzywki 48,65 mm wydechowe 1. PL - 48,1 mm 2. KR - 48,3 mm 3. ABF - 48,8 mm czyli jak ktos by chcial zakladac walki to z abf najlepiej.a jeszcze lepiej to znalesc 2 wydechowe;p czym sie roznia bloki? |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |