VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[All VW] TDI - 2.5 TDI V6 czy 1.9 TDI ?
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=26767
Strona 1 z 2

Autor:  jaqb [ Śro 26 Gru, 2007 ]
Temat postu:  [All VW] TDI - 2.5 TDI V6 czy 1.9 TDI ?

Moje pytanko dotyczy dwoch silnikow, 2.5 V6, oraz 1.9. Oba to tdi, pierwszy 150 koni, drugi 130 koni, slyszalem bardzo duzo opinni na temat obu silnikow, z tego co wywnioskowalem to 2.5 V6 to awaryjny motor i jesli nie kupi sie takiego z ''dobrej'' reki to trzeba szykowac kase na : walki rozrzadu, hydro=popychacze, pompa wody, przeplywomierz a na ostatnim miejscu na dobicie turbinka :(( . Moze ktos z was posiada taki silnik albo wie cos wiecej na jego temat doswiadczajac - czego niezycze- na sobie takich wydatkow.

silnik 1.9 tdi, 130 koni ( passat 110 ) podobno bezawaryjny, inna kultura pracy, silnik nieco slabszy.

Prosze o pomoc, chce kupic auto z takim motorem i mam dylemat, choc powiem szczerze coraz wiecej przemawia za 1.9 tdi .

szukalem ale nie znalazlem postu dotyczacego takiego tematu :o



Proszę nie zapominać o przedrostkach...
B_O_N_K

Autor:  Kevin [ Śro 26 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

juz wszstko napisales....
postaw na 1.9tdi najlepiej tez slyszalem te opinie o 2.5 ale w audi a6 ale nie wiem co ty masz na oku

Autor:  Domier [ Śro 26 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

zawsze uwazalem ze afn 110KM jest w 100% wystarczajacy, wiadomo trwaly silnik, dynamiczny. swego czasu tdi 90KM tez w zupelnosci wystarczalo. Jezeli kupisz 1.9tdi nie bedziesz zalowal, gorzej jak wsiadziesz do 2.5 tdi

W audi a6 radzi sobie znakomicie nawet w automacie. spalanie w miescie ok 10-11l, bardzo dynamiczny, nie brakuje mu mocy. co do awaryjnosci narazie nic nie moge powiedziec zreszta w 1.9 tez nie bylo problemow. 2,5 w audi jest jednak w eksploatacji drozszy ale wiadomo audi... ja bralbym 2,5 nawet jakbym mial wiecej dokladac, kwestia zeby trafic w miare zdrowy egzemplarz

Autor:  Bilu. [ Śro 26 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

2.5 V6 do 2001 nie kupuj! wlasnie tam byl problem z walkami! trzeba bylo stosowac jakis specjalny olej, jak ktos tego nie robil, to szykuj przy kupnie 6000-7000 zł

[ Dodano: Sro 26 Gru, 2007 ]
wsakocz na www.rezacze.pl taj jest full audi i duzo pisza! u nas malo jest 2.5 a i tak watpie aby ktos Ci napisal prawde!

Autor:  Soad7 [ Czw 27 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

Silnik 1,9TDI wychodził z różnymi mocami od 90KM do 160KM, ten co chciałbys 130 o oznaczeniu chyba ASZ jest bardzo popularnym silnikiem i trwałym jak wszystkie 1,9 TDI
2,5 TDI moge polecić ale piatke, chyba były montowane tylko w T4 o mocach od 88 do 150KM i sa bezawaryjne.

Autor:  Kevin [ Czw 27 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

Soad7 napisał(a):
ten co chciałbys 130 o oznaczeniu chyba ASZ jest bardzo popularnym silnikiem i trwałym jak wszystkie 1,9 TDI


AWX!!!

nie wszystkie 1.9 sa trwale

Autor:  KadareK [ Czw 27 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

Ja tez spotkalem sie z opinia ze 2,5 choc brzmi powazniej to jednak szybciej pada.

Autor:  Bilu. [ Czw 27 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

jak pisale 2.5 do 2001 brakowalo tam jakiegos kanalu olejowego! trzeba bylo lac jakis tam specjalny olej ktory wlasnie szybko smarowal! ktos jak lal, to jedzi do tej pory ok! a jak byla zmiana to lipa!

Autor:  jaqb [ Pią 28 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

a wie ktos moze na ile bezpiecznie mozna zchipowac taki 1.9 tdi (110km nominalnie) i po chipie jakie sa przepaly itd. Robil moze ktos cos takiego??? Moze wiecie gdzie to zrobic zeby krzywdy nie zrobili...??

poczatkowo mialo byc A6 C5 2,5 tdi, pozniej 1,9 tdi ale teraz z pewnych przyczyn chyba zdecyduje sie na passka B5 a przy okazji bedzie kolejne VW w rodzinie :)


p.s dzieki za opinie i pomoc :ok:

Autor:  KadareK [ Pią 28 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

bez zmiany osprzetu na samym wirusie bezpiecznie i chyba max da sie wyciagnac niecale 150km jak cos to na pw pisz podam ci namiary na zaufane firmy bo kumpel troche w tym siedzi i sie orientuje. A co do problemow po zlym zchipowaniu to napewno 1 objawem jest zbytnie dymienie z wydechu

Autor:  Kevin [ Pią 28 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

kadarek znowu piszesz o czyms o czym nie masz pojecia...

dobrze ze dodajesz "chyba"

bezpiecznie 130-140 wiecej tez mozna ale niestety niektore elementy na dlugo nie wystarcza

zbytnie dymienie nie jest objawa zlego chipowania... faktycznie wtedy dostaje wieksza dawke paliwa. ale za tym tez idzie moc... przy duzych modyfikacjach jeszcze nie widziLES jaki batory idzie z rury...

Autor:  jaqb [ Pią 28 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

Kevin napisał(a):
kadarek znowu piszesz o czyms o czym nie masz pojecia...

dobrze ze dodajesz "chyba"

bezpiecznie 130-140 wiecej tez mozna ale niestety niektore elementy na dlugo nie wystarcza

zbytnie dymienie nie jest objawa zlego chipowania... faktycznie wtedy dostaje wieksza dawke paliwa. ale za tym tez idzie moc... przy duzych modyfikacjach jeszcze nie widziLES jaki batory idzie z rury...



pfu nie chce zeby mnie ktos zle zrozumial :) nie chce zrobic z tego dieselka rajdowki tylko w miare dynamiczne auto do przemieszczania wiekszych odleglosci. do smigania bedzie caddy (mam nadzieje ze silnik odpali i nie bedzie klopotow w postaci zastanych panewek). Poki co chce sie rozeznac w temacie co i jak zeby w momencie kupna byc swiadomym tego co mozna zrobic z danym silnikiem, na co uwazac przy okazji zeby nie wdepnac w... ;) Jak dotad 1,9 TDI to wg wiekszosci uzytkownikow "prawie" bezawaryjna jednostka na ktorej mozna przelatac ladnych kilka tysiecy km a oto wlasnie mi chodzi. Tak swoja droga moze byc fajny parowozik do pociagniecia lawetki z caddy :D

[ Dodano: Pią 28 Gru, 2007 ]
...tak przy okazji wiecie gdzie mozna znalezc oznaczenia silniczkow TDI ??? Probowalem przez wyszukiwarke ale nie znalazlem wiele...

Autor:  KadareK [ Pią 28 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

Kevin, ja malo siedze w tym temacie dla tego napisalem "chyba" ale wiem za znajomemu na hamowni wyszlo 149km na samym wirusie i nie dymil, mowil mi ze jak jest zle program dobrany to dymi, wem tez ze chyba bylo cos na temat przegrzanego silnika lub zbyt malego ic ze wtedy tez kopci na niebiesko lub szaro.
Ale tak jak pisales to sa tylko takie powierzchowne informacje a gdyby ktos chcial zasiegnac czegos wiecej polecam Forum Seat Racing jest tam osobny dzial Diesel, chlopaki tam wiedza o co chodzi. jaqb, i mysle ze znajdziesz tam info na temat oznaczen silnikow.

Autor:  Kevin [ Pią 28 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

ja polecam forum tylko zwiazane z modyfikacjami TDI www.tdituning.pl
tdi na wirusie zawsze dymi...i to juz zalezy od programu...i co dany klient chce osiagnc...
jedni chca bezdymnie i bezpieczne podniesienie mocy a inni chca ile fabryka w stanie bedzie wytrzymac na stock'owych tajlach, dymienie glownie zalezy od wtryskow..(czy nie leja) od ic... jesli za maly wowczas zbyt gorace powietrze dostaje sie do turbiny i do samego silnika przez co i temp silnika szybciej wzrasta...

kopci na niebiesko lub szaro gdy masz zajechana motorownie a nie za maly IC lub popychacze czy uszczelniacze padaja i puszczaja

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/