VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[golf mk4]Wentylator i kontrolka oleju, dziwne zachowanie...
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=26603
Strona 1 z 1

Autor:  pofryk [ Pon 17 Gru, 2007 ]
Temat postu:  [golf mk4]Wentylator i kontrolka oleju, dziwne zachowanie...

witam szanownych kolegow.
mam maly problem wydaje mi sie ze padl mi wentylator chlodnicy wiec mam tez pytanie kiedy powinien sie zalaczyc? ,
temeratura dochodzi do 90 stopni i tak zostaje wiec wydawaloby sie ze jest wporzadku, ale po przejechaniu wiekszej odleglosci wentylator nie dziala.

moj drugi problem to czy nie padl mi czasem jakis czujnik oleju czy cos....
po przejechaniu kilkudziesieciu km moze powyzej 100km potrafi mi sie zaswiecic kontrolka oleju (chociaz stan jest wporzadku) zapala sie na czerwono i mruga (dodam ze mam problemy z czujnikiem cieczy - jest do wymiany prawdobodobnie). wiec jakby ktos moglby mi powiedziec o co chodzi?

pozdrawiam wszystkich posiadaczy VW

Autor:  Bilu. [ Pon 17 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

pofryk napisał(a):
temeratura dochodzi do 90 stopni i tak zostaje wiec wydawaloby sie ze jest wporzadku, ale po przejechaniu wiekszej odleglosci wentylator nie dziala.


sprawdz na postoju! choc o tej porze roku bedzie ciezko... wnetylator nigdy nie wlacza sie przy okolo 90 stopni licznikowych... latem w korkach wlaczal sie??
pofryk napisał(a):
moj drugi problem to czy nie padl mi czasem jakis czujnik oleju czy cos....
po przejechaniu kilkudziesieciu km moze powyzej 100km potrafi mi sie zaswiecic kontrolka oleju

pompa oleju moze padla! ale sprawdz to na VAGu! chyba, ze uzywasz zlego oleju i pod wplywem wiekszej temperatury robi sie na tyle rzadki, ze nie trzyma cisnienia!

Autor:  pofryk [ Pon 17 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

no dzieki bardzo za rady :) hhmm.. no latem chodzil i nie bylo problemow wiec moze niepotrzebnie sie martwie, a co do oleju to jest swiezy bo niedawno wymienilem na orlenowski pol syntetyk wczesniej mialem taki sam ale mobilowski. sprawdze jeszcze ta pompe. dzieki jeszcze raz :)

Autor:  B_O_N_K [ Pon 17 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

Jeśli wiatrak by się nie włączał to na bank zauważyłbyś że coś nie tak dzieje się z temperaturą cieczy. Przynajmniej jak u mnie w Corrado VR6 było z wiatrakami troszkę nie halo to od razu dało się to zauważyć.

Pozdrówka ;)

Autor:  Gruby MK4 [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

mialem taki sam objaw byla to pompa do wymiany z tym ze ja jechalem 5 km i juz sie gotowal na maxa

Autor:  pofryk [ Sob 09 Lut, 2008 ]
Temat postu: 

qrcze kila kompletna... dzis kontrolka zaczela rugac zaraz po przejechaniu moze z 50 m a tem podskoczyla do 90 stopni bardzo szybko :/ czy to bedzie pompa oleju? jaki jest koszt wymiany? dzieki

Autor:  jastrząb [ Sob 09 Lut, 2008 ]
Temat postu: 

tez mi się wydaje ze to moze byc pompa.ale kontrolka pali się cały czas czy tylko np na małych obrotach? kumplowi jak zaczeła mrygac kontrolka w czasie jazdy podobnie jak Tobie to długo nie pojeżdził swoim VW,miał wymieniac pompe ale nie było czasu,zwlekał i zwlekał i po paruset km zatarł silnika,panewka na panewke weszła, i klops więc radze uwarzać.

a pro po kontrolki oleju to mam ja pytanko: u mnie w pasku 32b 1.6D zaraz po odpaleniu silnika mryga jeszcze przez parę sekund kontrolka oleju,od niedawna,wczesniej było ok,jak sie odpaliło auto to momentalnie gasła. co to moze byc? dodam jeszcze ze jest tak zawsze przy zimnym silniku, jak jest rozgrzany to gasnie odrazu czasem się zdarza tylko ze tak po2-3sekundach po odpaleniu. aaaa dodam ze w czasie jazdy się nie zapala. co to moze byc??????

Autor:  lucek [ Nie 10 Lut, 2008 ]
Temat postu: 

jastrząb napisał(a):
kumplowi jak zaczeła mrygac kontrolka w czasie jazdy podobnie jak Tobie to długo nie pojeżdził swoim VW,miał wymieniac pompe ale nie było czasu,zwlekał i zwlekał i po paruset km zatarł silnika,panewka na panewke weszła, i klops


Dokładnie jak mówisz, w środę rozbierałem 1.9 TDI PD z przebiegiem 30 tys w którym kierowca (jeden z wielu, służbowe auto, jeżdżone tylko z gazem w podłodze) zignorował kontrolkę ciśnienia oleju i zatarł tłoki na pierwszych 2 cylindrach, panewki na 2 pierwszych podporach wału wypłynęły.

jastrząb napisał(a):
w pasku 32b 1.6D zaraz po odpaleniu silnika mryga jeszcze przez parę sekund kontrolka oleju,od niedawna,wczesniej było ok,jak sie odpaliło auto to momentalnie gasła. co to moze byc? dodam jeszcze ze jest tak zawsze przy zimnym silniku, jak jest rozgrzany to gasnie odrazu czasem się zdarza tylko ze tak po2-3sekundach po odpaleniu. aaaa dodam ze w czasie jazdy się nie zapala. co to moze byc


Czas na zmianę oleju, ile już na nim przejechałeś?

Autor:  pofryk [ Nie 10 Lut, 2008 ]
Temat postu: 

jaka jest szansa ze to pompa wody? dlatego tez blad czasem pochodzil od czujnika temp? ałłłłł

Autor:  jastrząb [ Pon 11 Lut, 2008 ]
Temat postu: 

u mnie właśnie taka sprawa była ze olej juz kwalifikował sie do wymiany miałem na nim 10tys zrobione,tez o tym pomyslałem ze zadki ju,więc wymieniłem olej z filtrem ale nadal tak jest,nadal jak zimny to nie gasnie odrazu kontrolka...co to moze byc to nie wiem,moze czujnik????

Autor:  lucek [ Pon 11 Lut, 2008 ]
Temat postu: 

jastrząb napisał(a):
wymieniłem olej z filtrem ale nadal tak jest,nadal jak zimny to nie gasnie odrazu kontrolka

Jak auto ma już troche nalatane to tak bedzie, jak zalałeś minerałem najlepiej jeszcze Lotosem to zawsze mrygnie parę razy po odpaleniu, tak po prostu jest, bo zanim pompa natłoczy zgęstniały olej go odpowiedniego ciśnienia chwila musi minąć.

jastrząb napisał(a):
taka sprawa była ze olej juz kwalifikował sie do wymiany miałem na nim 10tys zrobione

W 1.6D VW zalecał wymianę oleju co 7500km, ale (bez obrazy oczywiście) jak zawsze w PL zmiana oleju została przeciągnięta do granic możliwości...

Autor:  pofryk [ Pon 11 Lut, 2008 ]
Temat postu: 

chyba pompa oleju jednak u mnie... :( nie wiem co bedzie jeszcze do tego .. jak wyjdzie ze popychacze i rozrzad z walkiem odrazu to sie chyba ... mniejwiecej ktos moze powiedziec jaki jest koszt wymiany pompy oleju? lub ewentualnie calej reszty?


Prośba do moderatora o przeniesienie calego tematu do dzialu silnik.


Nie ma problemu...
B_O_N_K

Autor:  jastrząb [ Pon 11 Lut, 2008 ]
Temat postu: 

jasne ze co 7,5 tys sie zaleca ale nie zawsze jest mozliwosc,takze do tych 10 tyś czesto sie zchodzi, to jeszcze nie jest tak najgorzej,wg mnie przynajmniej,....

Autor:  pofryk [ Pią 15 Lut, 2008 ]
Temat postu: 

ufff... po wymianie czujnika oleju ktory byl walnięty (40zl.) ale problem jes nadal bo mi miga te dziadostwo, mechanik powiedzial ze cisnienie i smarowanie jest wiec jesli chodzi o mechanike to wszystko wporzadku, tylko awaria czujnika spowodowala jeszcze jakies uszkodzenie w elektryce/elektornice. :/

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/