VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[mk1] SWAP G60
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=26510
Strona 1 z 2

Autor:  arab [ Wto 11 Gru, 2007 ]
Temat postu:  [mk1] SWAP G60

witam. od jakiegos czasu zanosze sie z zamiarem wsadzenia do swojego mk1 silniczka G60.. potrzebuje kazdej informacji jakie "EKSTRA" czesci beda mi potrzebne. mam zamiar kupic stukniete corrado wiec bedzie:
silnik,skrzynia,instalacja. a co dalej help
pare osob juz to robilo (robi)- bede wdzieczny za wasza pomoc jamajama

Autor:  Paweł VW MKI [ Śro 12 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

podpatrz projekt speeda

Autor:  arab [ Śro 12 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

podgladam, pogladam-tylko nie ma tam za wiele szczegolow a o takie mi wlasnie chodzi...
pozdro.

Autor:  Speed [ Czw 13 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

najlepiej właśnie stuknięte auto. wtedy co potrzebujesz to idziesz do unfalla i wyciągasz.

Autor:  arab [ Pią 14 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

panowie a co z chlodnica? trzeba dobierac jakas?
pompa paliwowa?
a i jeszcze jedno-silnik trzyma sie tylko na dwoch lapach?
pozdro.

Autor:  Dave Old School [ Pon 17 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

chlodnica moze byc od corka tylko ma jedna wade, ma wyjscie u gory i przez to jest strasznie droga w pozniejszym czasie kiedy trzeba bedzie kupic nowa
nie jest potrzebna wieksza chlodnica - caly obieg jest dobrze obliczony ,a pozatym sie malo miejsca robi na sprezarke i osprzet
mozna wrzucic termostat o nizszej temperaturze otwarcia, usprawni to troche system - dobre przy modach
zwrocic uwage na mocowanie chlodnicy i wiatraka - moze sie okazac ze wiatrak zachaczy o skrzynie biegow silnikiem , to jezeli sie wklada oryginalny z corka

pompa paliwa minimum od g60 (3 bary bodajze) , zewnetrzna by sie przydala , ale g60 chodza czesto w ukladzie dwupompowym , mozna wrzucic koszyk od cabrio do baku i druga pod podwozie i bedzie banglac ale od cabrio ciezko znalesc , lepiej kupic zewnetrzna pompe nowke np od GTO i zrobic to na baku od diesla lub gti (splyw paliwa rurka na dole - opadowo)

silnik trzyma sie na 3 lapach i jedne wsparcie z przodu
lape tylna i boczna od strony skrzyni trzeba przerobic

skrzynia tylko od G60 na hydro
czeka Cie przerobka ukladu wysprzeglania - sa dwie drogi
albo system linkowy poprzez specjalny mechanizm (trudny do zdobycia ale nie nierealny, albo przerobka na silownik hydrauliczny , troche ciezej i nie zawsze dobrze chodzi)

intercooler taki jaki wejdzie , mozna wywalic akumulator spod maski wtedy sie robi dobra krotka droga z: sprezarka - intercooler - dolot
intercooler nie zawsze najwiekszy jest najlpeszy

z glowa umiescic komputer co by na niego nie leciala woda

jeszcze jedna podluznica od strony pasazera PONOC wymaga przyciecia (sklepania do srodka) ale nie zawsze tak jest to zalezy od umieszczenia silnika ,w tym miejscu chodzi napinacz paska wielorowkowego,
niektorzy tna, niektorzy maja na styk , zawsze mozna sfrezowac napinacz jakbyc co, najlepiej przymierzyc jak silnik bedzie wstepnie przymierzany

a i porada praktyczna to najlepiej miec kompletnego dawce bo potem sie tylko nawkorwiasz szukajac jakis czesci

Autor:  arab [ Pon 17 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

:ok: o takä podpowiedz mi wlasnie chodzilo jamajama jamajama jamajama jamajama jamajama jamajama

Autor:  nezzo [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

Mozna tez zamiast wstawiac skrzynie z PG zostawic tą co masz, odpada problem sprzegla, wodzikow, rozrusznika i kola zamachowego. PG na kole od DX'a ktore jest sporo lżejsze od tego z PG smiga tak samo dobrze.

Mozesz miec tez problem z lapa od strony rozrzadu, w bloku od PG lapa ktora jest orginalnie zaslania czesc plaszcza wodnego w bloku, po zalorzeniu standardowej od mk1 zostaje dziura, wiec musisz cos w tym miejscu wydumac.

Autor:  arab [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

nezzo napisał(a):
Mozna tez zamiast wstawiac skrzynie z PG zostawic tą co masz, odpada problem sprzegla

ale ja niestety mam skrzynie 4 i silnik 1.1 wiec lipa :(
PS. moze wiecie kto by sie podjäl tego swapa za normale $$$

Autor:  norbi [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

arab, zagadaj do poolgera z tego forum, mysle ze da rade cos poradzic :)

Autor:  arab [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

dzieki :)
poszlo pw

Autor:  Dave Old School [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

nezzo napisał(a):
Mozna tez zamiast wstawiac skrzynie z PG zostawic tą co masz, odpada problem sprzegla, wodzikow, rozrusznika i kola zamachowego. PG na kole od DX'a ktore jest sporo lżejsze od tego z PG smiga tak samo dobrze.

Mozesz miec tez problem z lapa od strony rozrzadu, w bloku od PG lapa ktora jest orginalnie zaslania czesc plaszcza wodnego w bloku, po zalorzeniu standardowej od mk1 zostaje dziura, wiec musisz cos w tym miejscu wydumac.



tylko jak arab zrobi mody to jest duzo prawdopodobienstwo ze przy 200 KM skrzynia od DX zostanie na ziemi , pamietajmy tez ze G60 ma 225 Nm , male sprzeglo moze nie dac rady (juz nie wspominam o modach)

lapa faktycznie od strony rozrzadu jest do delikatnego przerobienia

Autor:  nezzo [ Wto 18 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

No bez przesady, moja skrzynia od DX'a daje rade, a mam dobrze dostrojony silnik i doladowanie ponad bar. Sprzeglo co prawda niedomaga, ale to dlatego ze sie konczy i docisk ma tyle lat co ma, a nie dlatego ze 210mm sprzegla nie da rady.

Autor:  Dave Old School [ Śro 19 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

oczywiscie ze moze wytrzyma, znam samochody ktore po grubych modach jezdzily na serii napedach i mialy sie bardzo dobrze

ale dlaczego VW np do golfa g60 pchal sprzeglo 228 mm i skrzynie hydro ???
przeciez mogl zostawic od slabszych wersji ???
to nie bierze sie znikad, ktos to liczyl i po cos to bylo zrobione
no ale to juz rozwazania poza tematem, niech kazdy robi tak jak chce i jak uwaza za sluszne
pokoj

Autor:  nezzo [ Śro 19 Gru, 2007 ]
Temat postu: 

zgadzam sie ze rozwiazanie ze skrzynia 02A i sprzeglem 210mm jest raczej jako przeskok tak zeby na raz nie robic za duzo i zeby auto nie stalo 3 lata i czekalo na ukonczenie. Ja bede sie przesiadal na skrzynie z wybierakiem linkowym i sprzeglem 228mm jak tylko odsapne finansowo. Poki co moge sie cieszyc autem i nie musze marznac na przystankach.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/