Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy

 Strona 1 z 1 [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 Temat postu: [Golf mk3] Nierówna praca silnika, niska moc do 2500 rpm
PostWysłany: Wto 02 Paź, 2007 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Pon 07 Lut, 2005
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Witam

Auto: golf 3 z silnikiem ABS
Problem: nierówna praca silnika na wolnych obrotach, mało mocy do 2500 obrotów, niskie spalanie (6,5 - 6,9 l / 100 km), nienagrzany silnik zwalnia do około 400 obrotów po hamowaniu silnikiem, albo kiedy zdejmę nogę z gazu i powoli wraca na około 700 - 800 obrotów; jak się nagrzeje jest OK

Pytania:
1. Czy jest możliwe i czy spotkaliście się z tym, że wtryskiwacz się wypracował i nierówno wtryskuje paliwo ?
2. Jeśli to nie wtryskiwacz to czy może to być przepustnica, czujnik położenia przepustnicy, silnik krokowy (jeśli jest), czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym, sonda lambda ?
3. Jak diagnozować powyższe elementy ?

Golf ma według licznika 215 000 km przebiegu. Małe spalanie wskazuje na kłopoty z dawkowaniem benzyny - w końcu silnik 1,8 powinien palić bez problemu 8 - 10 litrów na 100 km.



_________________
Michał
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Wto 02 Paź, 2007 
VW User
VW User

Rejestracja: Nie 16 Paź, 2005
Posty: 101
Skąd: uk
Umyj na poczatek przepustnice.Jak masz oscyloskop to moge powiedziec jak zbadac prawidlowo sonde.Zobacz czy nie masz skorodowanych kabli pzrzy sterowaniu wtryskiem i czujniku sasysanego powietrza



_________________
diagnostyka komputerowa UK
07928719517 cw3 0nd
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 03 Paź, 2007 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Pon 07 Lut, 2005
Posty: 4
Skąd: Warszawa
rosiel napisał(a):
Umyj na poczatek przepustnice.

Chodzi o wymontowanie całej przepustnicy z wtryskiem i oczyszczenie ? Potencjometr przepustnicy też ? Na co muszę uważać wymontowując zespół wtrysku ?

rosiel napisał(a):
Jak masz oscyloskop to moge powiedziec jak zbadac prawidlowo sonde.

Oscyloskopu nie mam, więc sondę mogę tylko wymienić. BTW sonda lambda jest umieszczona pod spodem kolektora wydechowego ?

rosiel napisał(a):
Zobacz czy nie masz skorodowanych kabli przy sterowaniu wtryskiem i czujniku zasysanego powietrza

Chodzi o czujnik temperatury zasysanego powietrza ? Bo przepływomierza chyba u mnie nie ma ?

Więc Twoim zdaniem rosiel opcja z wypracowanym wtryskiwaczem odpada ?

Wiem, że jestem upierdliwy. Dzięki za odpowiedzi.



_________________
Michał
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Śro 03 Paź, 2007 
VW User
VW User

Rejestracja: Nie 16 Paź, 2005
Posty: 101
Skąd: uk
Wiec wymontowac przepustnice to nic trudnego.Uwazac tyklo zeby cos nie wpadlo :). dokladni eumyc w miejscu gdzie dotyka przepustnica obudowy przy zamkniieciu.do golego metalu.Nie wolno skrobac i scierac papierem sciernym!zobacz w jakim stanie jest podkladka pod tym.To na poczatek



_________________
diagnostyka komputerowa UK
07928719517 cw3 0nd
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 15 Paź, 2007 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Pon 07 Lut, 2005
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Do tej pory stawiałem na uszkodzony wtryskiwacz ale wymieniłem go na inny i nic się nie zmieniło, więc to nie to. Zmierzyłem i wymieniłem potencjometr przepustnicy (chociaż był OK) - też bez zmian. Sprawdziłem stycznik biegu jałowego - OK.
Za to po wyjęciu wtyczki sondy lamba okazało się że silnik pracuje tak samo jak z podłączoną sondą. Dam znać jak j wymienię.

BTW: znacie symbol sondy pasującej do silnika ABS ? Oczywiście chodzi mi o uniwersalną - oryginał kosztuje pewnie ze 300 zł.



_________________
Michał
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 15 Paź, 2007 
VW User
VW User

Rejestracja: Nie 16 Paź, 2005
Posty: 101
Skąd: uk
z tym wymienianiem to troche kasy Cie kosztuje.Nie lepiej podjechac do warsztatu?Taniej juz by wyszlo.Sprawdzic na kompie parametry i bedzie wiadomo.Mozna by bylo sprawdzic cisnienie paliwa na wolnych.A jak z przepustnica?czysta?



_________________
diagnostyka komputerowa UK
07928719517 cw3 0nd
Offline
 Profil  
 
 Temat postu:
PostWysłany: Pon 15 Paź, 2007 
vw PITUŚ
vw  PITUŚ

Rejestracja: Pon 07 Lut, 2005
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Nie kosztowało mnie to wiele, wystarczyło sprawdzić miernikiem. To co zmieniłem kupiłem używane, za stówkę. Wyszedłem z założenia, że jeśli nawet będą to części w złym stanie to: albo nie zadziała w ogóle, albo będzie działać cienko ale inaczej niż na moich. Jeśli silnik działał tak samo na "nowych" częściach to uznałem, że i "nowe" i stare są w miarę dobre.
Przepustnicy nie sprawdziłem. Oprócz sondy podejrzewam jeszcze lewe powietrze z instalacji gazowej (nie używam jej a przewód doprowadzający gaz do dolotu jest ciągle podłączony - do parownika i do dolotu oczywiście).

Napiszę jeśli będą jakieś efekty.

Dzięki za pomoc



_________________
Michał
Offline
 Profil  
 


  • Klikając w reklamę wspierasz funkcjonowanie naszego forum!

    Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
     Strona 1 z 1 [ 7 posty(ów) ] 


    Kto jest na forum

    Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


    Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
    Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
    Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
    Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

    Szukaj:
    Skocz do:  
    Doradca Finansowy Gdańsk Doradca Finansowy Kraków Biznes Forum
    YOLO Events - agencja eventowa Regeneracja wtryskiwaczy Skup aut Poznań
    Darmowe ogłoszenia o pracę Kredyty dla pracujących za granicą Portal ogólnoteoretyczny
    Strony internetowe Zielona Góra Forum mechaniczne Skup aut Poznań
    Forum webmasterskie Autoczęści Ucando
    Wszystkie prawa zastrzeżone dla VWZONE.PL © 2003-2019 - Adwave.eu - strony internetowe