VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[all VW] VR6 + LPG na BLOSie https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=25259 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | krzychGTD [ Nie 07 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | [all VW] VR6 + LPG na BLOSie |
Witam - od razu piszę że przeszukałem forum, ale jednoznacznych odpowiedzi nie znalazłem... Krótko i zwięźle - od jakiegoś czasu pomykam VRkiem i jak długo jeżdżę, tak długo chodzi mi po głowie temat instalacji gazowej... Myślałem o sekwencji - ale wkładanie instalacji za 3500 złociszy do tak leciwego auta to pomyłka... więc zostaje mi albo dalsza jazda na benzynce albo właśnie temat LPG w oparciu o BLOSa - no i tu rodzi się kilka pytań: Czy pod BLOSa wystarczy nawet instalacja I generacji? - taka jak do gaźnikowców (bo niby całe sterowanie dawką gazu i tak robi sam BLOS) a tylko zapewnić mu odpowiednie zasilanie poprzez konkretny reduktor? np: - Reduktor BRC ECO SUPER - Reduktor OMVL E90/R a blos to oczywiście BRC Jak w takim zestawie wygląda kwestia tzw. "strzału w dolot" - który jak wiadomo w VRce ma dość pokaźne rozmiary... - rozmawiałem z gazownikami i powiedzieli że przy takim dużym kolektorze jak właśnie w VR6 jest duże ryzyko strzału w dolot i np. rozwalenie przepływomierza ...no ale nie wiem czy im wierzyć, bo mówili o tym tylko w odniesieniu do zwykłego miksera, a o BLOSie nawet nie słyszeli... Byłbym wdzięczny za wszelkie opinie dotyczące zastosowania BLOSa w dużych silnikach, kwestia tłumienia silnika przez zmiany w dolocie, utrata mocy na BLOSie, strzały w dolot itp. itd. Z góry proszę o nie wypisywanie, że zakładanie gazu do takiego silnika to zbrodnia i że jak nie stać mnie na benzynę, to nie powinienem kupować VR'a... - bo to poprostu głupie ![]() |
Autor: | kolanek [ Nie 07 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
moze to nie vw ale tez 6-cio garowy silnik - BMW e30 2.5 na gazie. kolega zalozyl w wakacje i do dzisiaj nie ma z blosem problemow. zadnych strzalow a roznica ogromna w zbieraniu sie. na gazie chodzi teraz tak jak chodzil wczesniej na benzynie. a benzyna - siodme niebo, prawie niezauwazalna roznica miedzy autem bez instalacji i z instalacja. silnik na gazie od razu reaguje na nacisniecie pedalu gazu, kreci obroty o 1000 obr/min wyzsze niz na zwyklym mikserze. |
Autor: | lucek [ Pon 08 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
krzychGTD, uderz na PW do B_O_N_K'a on ma w swoim GTI założonego Blosa. |
Autor: | krzychGTD [ Pon 08 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
A TUTAJ widać, że ludzie jednak montują takie zestawy, tylko nie mogę się doszukać opinii jak to się sprawuje przy tej pojemności i przy takim wielkim kolektorze... |
Autor: | lucek [ Pon 08 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
krzychGTD, jeszcze przypomniało mi się, że mateo006 też ma założonego Blosa w doce, a tam V6 przecież siedzi. No i w dodatku z Toronto jesteście obydwaj, to się zgadajcie jakoś. |
Autor: | krzychGTD [ Pon 08 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
Hmmm w sumie nigdy się tamtej instalacji nie przyglądałem... ale z tego co mi się kojarzy to tam chyba blosa nie ma... ...a może...? ![]() ![]() ![]() |
Autor: | mateo006 [ Pon 08 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
Nie mam blosa, bo mam dwa osobne doloty na strone i trzeba by było załozyc dwa blosy( a tu problem z regulacją) albo połączyć oba doloty . |
Autor: | kolanek [ Pon 08 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
Przypuszczam ze rzedowy szesciocylindrowy silnik z BMW ma podobne wymagania co do powietrza tak jak VR6 w VW a w zaden sposob nie przypomina zapotrzebowania czterocylindrowego silnika w GTI... bez urazy chlopaki ale kolega napisal krzychGTD napisał(a): Byłbym wdzięczny za wszelkie opinie dotyczące zastosowania BLOSa w dużych silnikach .
|
Autor: | lucek [ Pon 08 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
Dla jasności - przemoderowałem delikatnie temat,bo pomału zaczynała się bezsensowna napinka. W razie pytań - PW. PS. przepraszam za błędnie podanie namiarów na mateo, jakoby miał blosa w doce ![]() |
Autor: | B_O_N_K [ Pon 08 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
Witam ![]() Tak jak Lucius wspomniał mam u siebie BLOS. Tak jak kilkukrotnie wspominałem w różnych tematach na forum, jestem z niego w 100% zadowolony i chwalę wszystkim ten wynalazek. Znam osobiście jeszcze dwie osoby które mają/miały BLOSa i tak samo jak ja są z niego bardzo zadowolone. Co do strzałów to nie spotkałem się z takim zjawiskiem. Jeśli chodzi o straty mocy to nie ma co się okłamywać - po prostu są. Nie są to jakieś duże różnice ale jednak nieco da się odczuć chociaż myślę że gdyby do mojego autka wsiadła osoba która nim nigdy nie jeździła to myślę że raczej trudno byłoby jej odgadnąć czy jedzie na gazie czy na benzynie. Tym bardziej że autko na gazie nie staje się ospałe czy coś w tym stylu - silnik jest ciągle dynamiczny i ciągnie do samego końca. Jeśli chodzi o reduktor to podobno powinien być nieco wydajniejszy niż normalnie stosowane do danej pojemności/mocy. Dla mnie wstawiono taki, który zakłada się do np do mk3 GTI i jest ok. Co do wystrojenia to gazownicy pierwszy raz montowali takie urządzonko i powiedzieli dla mnie wprost że woleliby nie podejmować się strojenia. No więc pobawiłem się sam i wydaje mi się że instalację ustawioną mam ok. Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą robiłem remont głowicy i okazało się że żaden z zaworów nie wymagał wymiany oraz na silniku nie było zbyt dużej ilości nagaru - gdyby gaz był nieprawidłowo ustawiony pojawiłoby się jedno albo drugie. No i teraz VR6... Nie znam nikogo kto by miał zagazowany ten silnik na BLOSie tak więc niestety nie jestem w stanie nic na ten temat powiedzieć. Nie wiem czy przypadkiem Borys nie ma z tym jakiś doświadczeń - coś mi tak się kojarzy ale nie jestem pewien. Zagadaj do niego na PW lub najlepiej na gg to z pewnością Ci pomoże. Pozdrówka ![]() |
Autor: | krzychGTD [ Wto 09 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
Dzięki wszystkim za odpowiedzi - dalej zbieram informacje i analizuję za i przeciw. B_O_N_K - co do utraty mocy przy jeździe na gazie - to mi to nie przeszkadza - istotne dla mnie jest to, żeby po przełączeniu na benzynkę autko jechało tak jak by nie posiadało instalacji LPG (lub prawie tak) - stąd moje zainteresowanie BLOSem. Reduktor - jeśli się zdecyduję na taką instalację - napewno będzie duży i z zapasem ![]() |
Autor: | Pastorro [ Wto 09 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
Krzychu sam wierz że moje padełko posiada blosa i co do instalacji LPG niemam żadnego problemu a i odpycha się nawet znośnie . Jeśli chodzi tobie o to czy po przełączeniu na benzyne daje rade sobie samochodzik no niemasz sie o co martwić moge cie przewieść na benzynce moim golfikiem i zobaczysz jak 2.0 chodzi na benzynie ![]() |
Autor: | krzychGTD [ Śro 10 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
No to coś czuję że jestem wzglednie przekonany na TAK - do takiego rozwiązania - dzisiaj rano byłem u pierwszych z brzegu gaziarzy zorientować się jakie mają instalacje i w jakiej cenie i czy podjęli by się założenia BLOSa.... A: Dobry B: Dobry ![]() A: Macie instalki I lub II generacji? B: Mamy A: A za ile? B: A do jakiego autka A: Do golfa trójeczki B: ...silnik...? A: 2,8... ![]() B: O ja pier**le ![]() A: Ale ja chcę zwykłą instalkę na BLOSie... B: BLOSów nie zakładamy bo tego cholerstwa zestroić nie idzie... A: ...no dobra - to sam bym sobie to zestroił... a wy byście tylko instalkę założyli ok? B: NIE... bo potem będzie pan przyjeżdżał i narzekał że nie chodzi... A: Ale ja nawet gwarancji nie chcę... B: Nie podejmiemy się tego... No nic będę szukał innych gaziarzy - albo do LukasaTDI się uśmiechnę ![]() ![]() |
Autor: | borys [ Śro 10 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
jakoz e widziałem juz kilka Vrów z LPG to moje zdanie jest takie najlepiej bez gazu ale jeslu juz to tylko i wyłacznie sekwencja to wszystko z mojej strony cała reszta to gówno nie warta pieniedzy nerwów, wczesniej czy później sie wysra i zostaniesz z blosem w kieszeni |
Autor: | Bilu. [ Śro 10 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
polecil bym sekwencje! wez na raty i tyle! jedziesz i nie ma problemow, a strate na mocy moze stwierdzisz jak bedzie 30 stapni w cieniu! |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |