VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[Golf mk3] Nierówna praca silnika, niska moc do 2500 rpm https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=25165 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | majoras [ Wto 02 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | [Golf mk3] Nierówna praca silnika, niska moc do 2500 rpm |
Witam Auto: golf 3 z silnikiem ABS Problem: nierówna praca silnika na wolnych obrotach, mało mocy do 2500 obrotów, niskie spalanie (6,5 - 6,9 l / 100 km), nienagrzany silnik zwalnia do około 400 obrotów po hamowaniu silnikiem, albo kiedy zdejmę nogę z gazu i powoli wraca na około 700 - 800 obrotów; jak się nagrzeje jest OK Pytania: 1. Czy jest możliwe i czy spotkaliście się z tym, że wtryskiwacz się wypracował i nierówno wtryskuje paliwo ? 2. Jeśli to nie wtryskiwacz to czy może to być przepustnica, czujnik położenia przepustnicy, silnik krokowy (jeśli jest), czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym, sonda lambda ? 3. Jak diagnozować powyższe elementy ? Golf ma według licznika 215 000 km przebiegu. Małe spalanie wskazuje na kłopoty z dawkowaniem benzyny - w końcu silnik 1,8 powinien palić bez problemu 8 - 10 litrów na 100 km. |
Autor: | rosiel [ Wto 02 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
Umyj na poczatek przepustnice.Jak masz oscyloskop to moge powiedziec jak zbadac prawidlowo sonde.Zobacz czy nie masz skorodowanych kabli pzrzy sterowaniu wtryskiem i czujniku sasysanego powietrza |
Autor: | majoras [ Śro 03 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
rosiel napisał(a): Umyj na poczatek przepustnice. Chodzi o wymontowanie całej przepustnicy z wtryskiem i oczyszczenie ? Potencjometr przepustnicy też ? Na co muszę uważać wymontowując zespół wtrysku ? rosiel napisał(a): Jak masz oscyloskop to moge powiedziec jak zbadac prawidlowo sonde. Oscyloskopu nie mam, więc sondę mogę tylko wymienić. BTW sonda lambda jest umieszczona pod spodem kolektora wydechowego ? rosiel napisał(a): Zobacz czy nie masz skorodowanych kabli przy sterowaniu wtryskiem i czujniku zasysanego powietrza
Chodzi o czujnik temperatury zasysanego powietrza ? Bo przepływomierza chyba u mnie nie ma ? Więc Twoim zdaniem rosiel opcja z wypracowanym wtryskiwaczem odpada ? Wiem, że jestem upierdliwy. Dzięki za odpowiedzi. |
Autor: | rosiel [ Śro 03 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
Wiec wymontowac przepustnice to nic trudnego.Uwazac tyklo zeby cos nie wpadlo ![]() |
Autor: | majoras [ Pon 15 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
Do tej pory stawiałem na uszkodzony wtryskiwacz ale wymieniłem go na inny i nic się nie zmieniło, więc to nie to. Zmierzyłem i wymieniłem potencjometr przepustnicy (chociaż był OK) - też bez zmian. Sprawdziłem stycznik biegu jałowego - OK. Za to po wyjęciu wtyczki sondy lamba okazało się że silnik pracuje tak samo jak z podłączoną sondą. Dam znać jak j wymienię. BTW: znacie symbol sondy pasującej do silnika ABS ? Oczywiście chodzi mi o uniwersalną - oryginał kosztuje pewnie ze 300 zł. |
Autor: | rosiel [ Pon 15 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
z tym wymienianiem to troche kasy Cie kosztuje.Nie lepiej podjechac do warsztatu?Taniej juz by wyszlo.Sprawdzic na kompie parametry i bedzie wiadomo.Mozna by bylo sprawdzic cisnienie paliwa na wolnych.A jak z przepustnica?czysta? |
Autor: | majoras [ Pon 15 Paź, 2007 ] |
Temat postu: | |
Nie kosztowało mnie to wiele, wystarczyło sprawdzić miernikiem. To co zmieniłem kupiłem używane, za stówkę. Wyszedłem z założenia, że jeśli nawet będą to części w złym stanie to: albo nie zadziała w ogóle, albo będzie działać cienko ale inaczej niż na moich. Jeśli silnik działał tak samo na "nowych" częściach to uznałem, że i "nowe" i stare są w miarę dobre. Przepustnicy nie sprawdziłem. Oprócz sondy podejrzewam jeszcze lewe powietrze z instalacji gazowej (nie używam jej a przewód doprowadzający gaz do dolotu jest ciągle podłączony - do parownika i do dolotu oczywiście). Napiszę jeśli będą jakieś efekty. Dzięki za pomoc |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |