VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[golf mk4] Zmiana biegów https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=24485 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | xxkarolxx [ Pią 24 Sie, 2007 ] |
Temat postu: | [golf mk4] Zmiana biegów |
Mam takie głupie pytanie na temat jak zmieniac biegi w TDI chodzi mi o obroty, do ilu obrotów ciagnac a nastepnie zmienic bieg... poniewaz przecztalem takie cos i jestem zamieszany...... Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ; Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?- Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności przewietrzyć. prosze o wyjasnienie jak obrotów uzwac???? |
Autor: | Bilu. [ Pią 24 Sie, 2007 ] |
Temat postu: | |
nie butowac tam gdzie juz nie ciagnie... normalnie jak Ci to inaczej wytlumaczyc... ![]() |
Autor: | Classic [ Pią 24 Sie, 2007 ] |
Temat postu: | |
jezdzij normalnie bez przeciagania na biegach itp korzystaj z momentu obrotowego i wszystko bedzie ok po to jest ta turbina tam wsadzona zeby z niej korzystac lepiej jak turbina dostanie w palnik niz ma byc zamulana takie zamulanie bardziej jej szkodzi niz jazda na wiekszych obrotach itp |
Autor: | LukasTDI [ Pią 24 Sie, 2007 ] |
Temat postu: | |
butuj do momentu az ci auto ciagnie ...pozniej zmiana biegu ![]() no i butuj jak juz jest cieply ![]() |
Autor: | Kevin [ Sob 25 Sie, 2007 ] |
Temat postu: | |
eh eh... Lukas...Lukas ![]() zalezy jakie masz auto... tutaj moglby jakos pomoc wykres z hamowni twojego auta... jesli chcesz jezdzić oszczednie to szczerze ci powiem TDI mniej pali jak własnie wiecej powietrza dostanie niz zamulanie na 2000 jezeli stawiasz sie na kreskach to na 1 do 3500 a kolejne biegi do 4100 w jezdzie na codzien na zimnym silniku zanim sie ruszy temp tak do 2200 spokojnie bez gwałtownych depniec pozniej do 2500 a jak osiagnie 90 stopni bo to normalna temp pracy tdika pełny zakres obrotów i po butowaniu zostaw auto na 5 minut... włacz klime (szybciej sie chłodzi bo wentylatory klimy troche powieją) i potem wyłacz mysle w normalnej jezdzie na codzien do 2700-3000 ciagnac by w miare ekonomicznie ciagło auto rope |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |