VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[golf mk4] Zmiana biegów
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=24485
Strona 1 z 1

Autor:  xxkarolxx [ Pią 24 Sie, 2007 ]
Temat postu:  [golf mk4] Zmiana biegów

Mam takie głupie pytanie na temat jak zmieniac biegi w TDI chodzi mi o obroty, do ilu obrotów ciagnac a nastepnie zmienic bieg... poniewaz przecztalem takie cos i jestem zamieszany...... Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;
Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli
prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi
osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po
mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?-
Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie
zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne
ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy
awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do
punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i
od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności
przewietrzyć.
prosze o wyjasnienie jak obrotów uzwac????

Autor:  Bilu. [ Pią 24 Sie, 2007 ]
Temat postu: 

nie butowac tam gdzie juz nie ciagnie... normalnie jak Ci to inaczej wytlumaczyc... :-D

Autor:  Classic [ Pią 24 Sie, 2007 ]
Temat postu: 

jezdzij normalnie bez przeciagania na biegach itp
korzystaj z momentu obrotowego i wszystko bedzie ok
po to jest ta turbina tam wsadzona zeby z niej korzystac
lepiej jak turbina dostanie w palnik niz ma byc zamulana
takie zamulanie bardziej jej szkodzi niz jazda na wiekszych obrotach itp

Autor:  LukasTDI [ Pią 24 Sie, 2007 ]
Temat postu: 

butuj do momentu az ci auto ciagnie ...pozniej zmiana biegu :)

no i butuj jak juz jest cieply ;)

Autor:  Kevin [ Sob 25 Sie, 2007 ]
Temat postu: 

eh eh... Lukas...Lukas :)

zalezy jakie masz auto... tutaj moglby jakos pomoc wykres z hamowni twojego auta...
jesli chcesz jezdzić oszczednie to szczerze ci powiem TDI mniej pali jak własnie wiecej powietrza dostanie niz zamulanie na 2000
jezeli stawiasz sie na kreskach to na 1 do 3500 a kolejne biegi do 4100
w jezdzie na codzien na zimnym silniku zanim sie ruszy temp tak do 2200 spokojnie bez gwałtownych depniec
pozniej do 2500 a jak osiagnie 90 stopni bo to normalna temp pracy tdika pełny zakres obrotów i po butowaniu zostaw auto na 5 minut... włacz klime (szybciej sie chłodzi bo wentylatory klimy troche powieją) i potem wyłacz

mysle w normalnej jezdzie na codzien do 2700-3000 ciagnac by w miare ekonomicznie ciagło auto rope

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/