VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
[mk3]Kompressor zrobiony z turbo? https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=24353 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | lucek [ Sob 18 Sie, 2007 ] |
Temat postu: | |
Zeskanuj artykuł, albo chociaż fragment o tym ustrojstwie, to przetłumaczę. Moim zdaniem ciężko coś takiego zrobić. Z tego co wiem, turbo kręci się z prędkością 100-150 tysięcy obr/min. Kompresor pobiera napęd od wału korbowego poprzez przekładnie pasową najczęściej i kręci się z o wiele mniejszymi obrotami. żeby dmuchać odpowiednie ciśnienie musi mieć za to większą wewnętrzną szczelność niż turbina (szczeliny między łopatkami a korpusem). Nie ma technicznej możliwości żeby napęd od wału poprzez przekładnię zapewnił te 100-150 tys. obr/min, przy których turbina by działała, jaka to przekładnia musiałaby być, przełożenie co najmniej 20krotne, to by pod maskę się nie zmieściło i miało poza tym zajeb***ie wielką bezwładność jeszcze na dodatek. Myślę, że to jest jakaś dmuchawa, konstrukcja wirnika może być podobna jak w turbo, ale na pewno jest o wiele ciaśniej między łopatkami a korpusem. |
Autor: | KadareK [ Sob 18 Sie, 2007 ] |
Temat postu: | |
Rozumiem, jutro postaram sie zrobic skana [ Dodano: Sob 18 Sie, 2007 ] Znalazlem w opisie ze to kompressor ZR2 firmy: www.z-engineering.com |
Autor: | lucek [ Sob 18 Sie, 2007 ] |
Temat postu: | |
Sprawdziłem na stronce tej firmy, rzeczywiście to kompresor, tak jak przypuszczałem. Napęd paskiem wielorowkowym od silnika, potem przełożenierroty na kółku na pasek zębaty. Max. obroty 40tys/min dmucha do 0,55 bara (to se nawet bebechów nie wymienił w vałerze, heheh), nie korzysta ze smarowania olejem silnikowym. |
Autor: | KadareK [ Nie 19 Sie, 2007 ] |
Temat postu: | |
hehe no cyzli jakies kobinowane to ale doladowanie chyba jakies slabe. |
Autor: | Kevin [ Nie 19 Sie, 2007 ] |
Temat postu: | |
Rotrex robic cos dokłądnie takeigo samego ..ale fakt zr3 tez takie cos robi... tutaj mozecie rzucic okami ![]() http://www.ralf-richter.net/golf3/projekt.htm a tu zasada działania kompresora http://www.ralf-richter.net/tech/kompr.htm |
Autor: | KadareK [ Nie 19 Sie, 2007 ] |
Temat postu: | |
no faktycznie ale itak wyglada to jak polowka turbo, bo na stronce producenta pokazane wirniki nie wygladaja na jakies bardzo rozniace sie od tych jakie sa w turbinach. Pytaniem jest kwestia przelozenia czy ono zalatwia sprawe i wywoluje rzadaneobroty wirnika |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |