VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[golf mk3]Swap 1.6i na 2.0TDI
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=23638
Strona 1 z 2

Autor:  kosa1703 [ Czw 05 Lip, 2007 ]
Temat postu:  [golf mk3]Swap 1.6i na 2.0TDI

Witam. Mam mk3 1.6 94r jako baze i tak zastanawialem sie czy dalo by rade do niego wsadzic diselka od golfa5 2.0.

Autor:  vw.motor.sport [ Czw 05 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

Co Nie da wszystko sie da tylko to jest sprawa $$$ / :-D . ogolnie mysle ze to nieoplacalne. sprzedaj swojego nawet po taniosci i kup dieselka i wtedy zostanie ci duuuuuzooo kasyy jak bys mial wsadzac cos takiego :ok:

Autor:  kosa1703 [ Czw 05 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

No niby tak mam na to przeznaczone tak do 10 tysi z robocizna:) :hmm: No albo jakis inny silniczek dieselka oby tylko mial troche konikow:)Brat siezdzi ciezarowka wiec mozna by za pol darmo jezdzic:D. albo zgazowac go ale nie mam jakos do tgo przekonania

Autor:  Kevin [ Czw 05 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

kosa1703 napisał(a):
No niby tak mam na to przeznaczone tak do 10 tysi z robocizna:) :hmm: No albo jakis inny silniczek dieselka oby tylko mial troche konikow:)Brat siezdzi ciezarowka wiec mozna by za pol darmo jezdzic:D. albo zgazowac go ale nie mam jakos do tgo przekonania


poowodzenia... 2.0 to silniki z duzym potencjałem ale maja kiepskie turbiny...
i FAP
da rade wszystko zrobić...
ale uwazam ze tego nie zrobisz... praktycznie nigdy kto chce wpakowac cos innego do siebie nie pyta o to forum bo wiaodmo ze mozna tylko chodzi o kase... i to wie kazdy...
pytanie dobre ale w celach poznawczych a nie w celu dowiedzenia sie konkretów...

ogolnie wszystko sie da tylko juz 2.0 to silnik na szynach can.. bardzo zaawansowany technologicznie

załoz sobie lepiej 105konny (bedzie taniej) pompki z 130 + turbo 130 i virus i masz 180
taniej nawet nieraz bylo by kupic od razu 130 i ja wsadzic i wirus...

widze masz 1.6 czyli mocy brak... i powiem ci tak... jak wsadzisz na poczatek 105 konnego tdi to bedziesz myslal ze latasz wiec zacznij od zdrowej serii tdi 105 lub 115 lub 130 i dłub

Autor:  kosa1703 [ Pią 06 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

Owszem wypytuje sie w celach ifo ale pieniazki mam niestety ograniczony jestem do 10 tys. Poszedlem za rada kolegi i wczoraj wyszukiwalem goferow z dieselkiem:)Nie wiem teraz co mam zrobic. A co do mocy jezdzilem Vetra 2.2 tdci 140kucy i wiem mniej wiecej co ta moc oznacza:)Heh dopiero "wkrecam" sie w klimaty VW wiec za jakiekolwiek pomylki nie nerwujcie sie na mnie ałłłłł cfaniak

Autor:  Bilu. [ Pią 06 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

Kevin napisał(a):
FAP


wlasnie... co to jest bo nie wiem...

Autor:  lucek [ Pią 06 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

Bilu. napisał(a):
Kevin napisał(a):
FAP


wlasnie... co to jest bo nie wiem...


FAP to u Peugeota, we VW to się DPF nazywa i ma inną zasadę działania, jak ktoś chce, to opowiem :P

Autor:  squoka [ Pią 06 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

co do kwoty 10tys to jak dobrze kupisz silnik, zeskrzynia i calym osprzeteme to da rade mysal eto wlozyc, ale jak dla mnie nie ma to sensu...
wolalbym sprzedac mk3 dolozyc te 10tys i kupic dobre TDI 110KM na poczatek wirus 140KM na jakis zcsa wystarczy, pozniej zmienic turbo,IC,zmodyfikowac pompe, wydech i mozna naprawde sporo z tych silnikow wydusic, a jak naarzie caly czsa idzie dostac nie wymeczone ladne i dosc swieze TDI...

Autor:  Bilu. [ Pią 06 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

Lucius Snow napisał(a):
Bilu. napisał(a):
Kevin napisał(a):
FAP


wlasnie... co to jest bo nie wiem...


FAP to u Peugeota, we VW to się DPF nazywa i ma inną zasadę działania, jak ktoś chce, to opowiem :P


pisz! po edukujemy sie troszke!

Autor:  lucek [ Pią 06 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

Jak wiadomo filtry cząstek stałych w dieslach zapychają się tymi cząstkami (niespaloną sadzą), którą co jakiś czas należy wypalić.
FAP (nie znam rozwinięcia nazwy) działa na zasadzie specjalnego dodatku (mocznik) do paliwa, uzupełnianego co kilkadziesiąt tys. km w małym zbiorniczku, który podawany co pewien okres czasu do wnętrza filtra powoduje wzrost temperatury w filtrze i wypalanie się sadzy w filtrze.
DPF (Diesel Partikel Filter) - oczyszcza się samoczynnie. Gdy filtr się zabrudzi, kierowca dostaje komunikat, że ma jechać przez pewien dystans (około 10km) ze stałą prędkością około 70 km/h, w tym czasie sterownik silnika podaje więcej paliwa do cylindrów, przez co wzrasta temperatura spalin i sadza się wypala w filtrze.
DPF w porównaniu do FAP jest praktycznie bezobsługowy, ale ma jedną wadę - jeśli jeździ się tylko krótkie odcinki, to filtr nie ma się jak oczyścić i się zapycha (Deutsche Post tak często miała w Caddy, wiadomo jak poczta jeździ, kawałek do przodu i stają i znów ruszają). Dlatego koncern planuje przejść na rozwiązanie podobne do FAP.

Autor:  squoka [ Pią 06 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

i wszystko profesjonalnie i na temat...
juz jestem troche madrzejszy...
punkt pomógł sie należy myśle :)

Autor:  Kevin [ Pią 06 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

Lucius Snow napisał(a):
Bilu. napisał(a):
Kevin napisał(a):
FAP


wlasnie... co to jest bo nie wiem...


FAP to u Peugeota, we VW to się DPF nazywa i ma inną zasadę działania, jak ktoś chce, to opowiem :P


zwał jak zwął.. własnie o to mi chodziło...
najwieksyz tu problem gdy sie chce chipować

Autor:  lucek [ Sob 07 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

Kevin napisał(a):
najwieksyz tu problem gdy sie chce chipować


Sprawdzę w przyszłym tygodniu, jak wrócę do pracy, ale wydaje mi się, że były 2.0TDI bez DPF, spełniające tylko normę EU3 a nie EU4 i z takim by można coś podziałać...

Autor:  kosa1703 [ Sob 07 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

najprawdopodobniej tak zrobie:)Tylko czym sie sugerowac przy zakupie dieselka po prostu nie chcialbym sie wrzucic na mine. Jestem dopiero poczatkujacy maniakiem VW.A chcac wsadyic serce 2.0 to chodzi mi o to iz silniczek bd "prawie" nowy.bo reszta to juz mniejszy bol.

Autor:  Kevin [ Sob 07 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

prawie nowy?? stary bez urazy ale piszesz tak ze juz widać ze tego nie załozysz...a tylko podejmujesz temat...tak jak to odbieram

najpierw pytasz czy sie da potem czym sie kierowac przy zakupie...no i to ze reszta to mały ból... :o

moze sie juz za bardzo czepiam ale juz wielu widzialem takich ktorzy pierwszy swoj post pisza w twoim stylu... mam xx kasy i czy da sie włozyc cos do czegoś... jesli sie ma flote to sie nie pyta o takie rzeczy bo wiemy ze jesli da sie wsadzic silnik z m3 do mk2 z tył napedem, lub do trojki silnik v8 z napedem na tył to takie 2.0 tym bardziej choc z elektronika bedzie najwieszy problem...
wsadz sobie 115 konnego PD'eka i naucz sie tym jezdzic a potem dłub

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/