VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[Golf mk3] Półsyntetyk czy już mineral?
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=23549
Strona 1 z 2

Autor:  mar [ Pią 29 Cze, 2007 ]
Temat postu:  [Golf mk3] Półsyntetyk czy już mineral?

No wlasnie jestem przed wymina oleju. Silnik ma na liczniku 164tys (1,8 ABS). Autko posiada instalacje LPG. Lalbym bez zastanowienia polsyntetyk Mobila1 tak jak zawsze ale silnik niestety troszke lyka sobie oleju... tak ok 0,2l/1000km. Co sadzicie? Nalac mu jeszcze polsyntetyk czy juz minerala??
Pozdrawiam :)

Autor:  marianDJA [ Pią 29 Cze, 2007 ]
Temat postu: 

proponuje polsyntetyk ale MOTULKA
Z tym olejem to do GOLF_TUNER-a sie zglos
On to rozprowadza w dobrych cenach :)

Autor:  mar [ Pią 29 Cze, 2007 ]
Temat postu: 

marianDJA napisał(a):
proponuje polsyntetyk ale MOTULKA

Nie slyszalem o tym... mozesz cos jasniej ?? :)

Autor:  _małyTM_ [ Pią 29 Cze, 2007 ]
Temat postu: 

Jeśli tyle ci bierze to lej nadal półsynteze, nie zmieniaj na coś gorszego, akurat w tym przypadku mowa o mineralu.

Autor:  marianDJA [ Sob 30 Cze, 2007 ]
Temat postu: 

mar napisał(a):
marianDJA napisał(a):
proponuje polsyntetyk ale MOTULKA

Nie slyszalem o tym... mozesz cos jasniej ?? :)


MOTUL to olej wysokiej klasy a jesli chcesz wiedziec cos wiecej to napisz lu b zadzwon do GOLF_TUNERA501477275

Autor:  Pinhead [ Sob 30 Cze, 2007 ]
Temat postu: 

Podstawowa zasada dbania o silnik mówi że nie "naprawia" się usterek silnika coraz to gorszym olejem :) Można jeździć i przy 500tyś km na pełnym syntetyku (osobiście widziałem taką Toyote). Może wystarczy wymienić uszczelniacze zaworowe, koszt niewielki a zaoszczędzisz na oleju.

Autor:  Soad7 [ Sob 30 Cze, 2007 ]
Temat postu: 

Przy takich ubytkach nie zmieniaj oleju. Motul jest jednym z najlepszych olejów ale i tez jednym z najdroższych. Mobil lub Liuiq Molly też są dobre i w miare tanie.
Widziałem osobiście VW T4 który miał 700 tys km na syntetyku.

Autor:  mar [ Sob 30 Cze, 2007 ]
Temat postu: 

No to zaleje mu jeszcze polsyntetyka :) Te ubytki wydaja mi sie niestety przez gaz... Ale dzieki za odpowiedzi :)
Pozdrawiam

Autor:  B_O_N_K [ Sob 30 Cze, 2007 ]
Temat postu: 

Mojego brata mk2 miało naśmigane ponad 280tys km z czego coś około 100tys na gazie, zalewany do niego był półsyntetyk i wszystko było bez problemów.

Pozdrawiam ;)

Autor:  rolek [ Sob 30 Cze, 2007 ]
Temat postu: 

Mar zmien uszczelniacze, tata w 35i tez zalewa polsyntetyk w zagazowanym 2.0 8v i spala 0.5 litra na 1k, ewidentnie wina uszczelniaczy zaworow bo kopci mu na bialo i ma nastukane ponad 270 tys. a mowia ze przy ~250 tys. padaja i trzeba je wymienic...

Autor:  mar [ Nie 01 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

rolek napisał(a):
ewidentnie wina uszczelniaczy zaworow bo kopci mu na bialo

Ale mi na szczescie jeszcze nie kopci :-D

Autor:  B_O_N_K [ Nie 01 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

rolek napisał(a):
ewidentnie wina uszczelniaczy zaworow


Jak będzie miał zajechane pierścienie na tłokach też będzie kopcił i też będzie ubywało oleju...

Autor:  mar [ Nie 01 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

B_O_N_K napisał(a):
Jak będzie miał zajechane pierścienie na tłokach też będzie kopcił i też będzie ubywało oleju...

Ale Panowie... 0,2l/1000km to chyba nie jest tragedia? Przynajmniej mi sie tak wydaje.

Autor:  B_O_N_K [ Nie 01 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

mar napisał(a):
Ale Panowie... 0,2l/1000km to chyba nie jest tragedia? Przynajmniej mi sie tak wydaje.


No w sumie tragedia nie jest. A moja wypowiedź skierowana była do RolKa ;)

Pozdrówka ;)

Autor:  Knob [ Pon 02 Lip, 2007 ]
Temat postu: 

Cytuj:
Ale Panowie... 0,2l/1000km to chyba nie jest tragedia? Przynajmniej mi sie tak wydaje.


... czyli od wymiany do wymiany 2l - nie wiem czy nie ma się czym przejmować.

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/