| VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a https://vwzone.pl/forum/ |
|
| [golf II] 1.8 RP Przyspieszenie zapłonu - zwiększenie mocy https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=23246 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | Pinhead [ Pon 11 Cze, 2007 ] |
| Temat postu: | [golf II] 1.8 RP Przyspieszenie zapłonu - zwiększenie mocy |
Witam i pytam
Jaki ma wpływ przyspieszenie zapłonu (na rozdzielaczu) na porzebieg momentu obrotowego ? Mam u siebie przyspieszony zapłon o około 3 stopnie i wykres wskazuje na lepszą elastyczność ale gorszą moc maksymalną osiąganą przy ok.5640rpm zamiast tego co fabryka podaje czyli 5250. Niestety nie mam wykresu przy zapłonie standardowo ustawionym więc i porównać nie mam do czego
Druga sprawa to chciał bym zwiększyć moc w górnym zakresie obrotów nawet jeśli było by to kosztem dołu obrotów (w granicach rozsądku). Czy przerabiał ktoś z Was dolot na krótszy w RP/ABS opierając się na wyliczeniach lub posiada wykres hamowni przed i po modyfikacji ? Wykresik mojego RP'ka |
|
| Autor: | B_O_N_K [ Pon 11 Cze, 2007 ] |
| Temat postu: | |
Pinhead napisał(a): Druga sprawa to chciał bym zwiększyć moc w górnym zakresie obrotów nawet jeśli było by to kosztem dołu obrotów
No to nic innego jak wstawić sportowy wałeczek rozrządu. |
|
| Autor: | Pinhead [ Wto 12 Cze, 2007 ] |
| Temat postu: | |
No to jest rozwiązanie jednak nieco kosztowne Sportowy wałek to prawie 1/3 wartości samochodu A jeśli jest możliwość poprawy osiągów przez zapłon to dlaczego z tego nie skorzystać.
|
|
| Autor: | B_O_N_K [ Wto 12 Cze, 2007 ] |
| Temat postu: | |
Tak, ale jeśli zbyt mocno przyspieszysz zapłon i zalejesz niskooktanową benzynę to nastąpi spalanie stukowe i silnik powoli szlag trafi... Pozdrówka
PS: zapomnij że tanim kosztem uzyskasz nie wiadomo jakie efekty... |
|
| Autor: | Pinhead [ Wto 12 Cze, 2007 ] |
| Temat postu: | |
Dlatego chce się dowiedzieć czy ma jakiś wpływ, a jeśli tak to jaki przyspieszenie zapłonu na wykres momentu obrotowego. Rewelacji się nie spodziewam ale chciał bym uzyskać +3KM mocy maksymalnej aby było równe 90KM Choć przypuszczam że przy normalnej jeździe jest 90-91KM bo na hamowni testy były robione bez nadmuchu powietrza Do tego był ponad 30 stopniowy upał.
|
|
| Autor: | B_O_N_K [ Czw 14 Cze, 2007 ] |
| Temat postu: | |
A co Ci da te 3KM? Przecież nawet tego nie poczujesz... |
|
| Autor: | Pinhead [ Czw 14 Cze, 2007 ] |
| Temat postu: | |
Nie ważne ile KM więcej choć fajnie by było przebić fabryczne 90 Ważne żeby lepiej ciągnoł w górnym zakresie obrotów bo jak narazie to ciągnie troche jak diesel.
|
|
| Autor: | piters [ Sob 23 Cze, 2007 ] |
| Temat postu: | |
powaznie masz tam jeszcze 90KM?????. [ Dodano: Sob 23 Cze, 2007 ] nic po tylu latach nie ucieklo??? |
|
| Autor: | Pinhead [ Sob 23 Cze, 2007 ] |
| Temat postu: | |
Test bez nadmuchu w upale >30*C i na starym filtrze powietrza: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 12fcb01602 Moment obrotowy jest jak w ABS'ie
|
|
| Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|