VW forum vwzone.pl | Forum VW Maniaków VAG'a
https://vwzone.pl/forum/

[golf II] 1.8 RP Przyspieszenie zapłonu - zwiększenie mocy
https://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?f=36&t=23246
Strona 1 z 1

Autor:  Pinhead [ Pon 11 Cze, 2007 ]
Temat postu:  [golf II] 1.8 RP Przyspieszenie zapłonu - zwiększenie mocy

Witam i pytam ;)

Jaki ma wpływ przyspieszenie zapłonu (na rozdzielaczu) na porzebieg momentu obrotowego ? Mam u siebie przyspieszony zapłon o około 3 stopnie i wykres wskazuje na lepszą elastyczność ale gorszą moc maksymalną osiąganą przy ok.5640rpm zamiast tego co fabryka podaje czyli 5250. Niestety nie mam wykresu przy zapłonie standardowo ustawionym więc i porównać nie mam do czego :(
Druga sprawa to chciał bym zwiększyć moc w górnym zakresie obrotów nawet jeśli było by to kosztem dołu obrotów (w granicach rozsądku). Czy przerabiał ktoś z Was dolot na krótszy w RP/ABS opierając się na wyliczeniach lub posiada wykres hamowni przed i po modyfikacji ?

Wykresik mojego RP'ka

Autor:  B_O_N_K [ Pon 11 Cze, 2007 ]
Temat postu: 

Pinhead napisał(a):
Druga sprawa to chciał bym zwiększyć moc w górnym zakresie obrotów nawet jeśli było by to kosztem dołu obrotów


No to nic innego jak wstawić sportowy wałeczek rozrządu.

Autor:  Pinhead [ Wto 12 Cze, 2007 ]
Temat postu: 

No to jest rozwiązanie jednak nieco kosztowne :) Sportowy wałek to prawie 1/3 wartości samochodu :/ A jeśli jest możliwość poprawy osiągów przez zapłon to dlaczego z tego nie skorzystać.

Autor:  B_O_N_K [ Wto 12 Cze, 2007 ]
Temat postu: 

Tak, ale jeśli zbyt mocno przyspieszysz zapłon i zalejesz niskooktanową benzynę to nastąpi spalanie stukowe i silnik powoli szlag trafi...

Pozdrówka ;)

PS: zapomnij że tanim kosztem uzyskasz nie wiadomo jakie efekty...

Autor:  Pinhead [ Wto 12 Cze, 2007 ]
Temat postu: 

Dlatego chce się dowiedzieć czy ma jakiś wpływ, a jeśli tak to jaki przyspieszenie zapłonu na wykres momentu obrotowego. Rewelacji się nie spodziewam ale chciał bym uzyskać +3KM mocy maksymalnej aby było równe 90KM :) Choć przypuszczam że przy normalnej jeździe jest 90-91KM bo na hamowni testy były robione bez nadmuchu powietrza :( Do tego był ponad 30 stopniowy upał.

Autor:  B_O_N_K [ Czw 14 Cze, 2007 ]
Temat postu: 

A co Ci da te 3KM? Przecież nawet tego nie poczujesz...

Autor:  Pinhead [ Czw 14 Cze, 2007 ]
Temat postu: 

Nie ważne ile KM więcej choć fajnie by było przebić fabryczne 90 ;) Ważne żeby lepiej ciągnoł w górnym zakresie obrotów bo jak narazie to ciągnie troche jak diesel.

Autor:  piters [ Sob 23 Cze, 2007 ]
Temat postu: 

powaznie masz tam jeszcze 90KM?????.

[ Dodano: Sob 23 Cze, 2007 ]
nic po tylu latach nie ucieklo???

Autor:  Pinhead [ Sob 23 Cze, 2007 ]
Temat postu: 

Test bez nadmuchu w upale >30*C i na starym filtrze powietrza: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 12fcb01602 Moment obrotowy jest jak w ABS'ie pfu

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/